חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פאר – "אדם-אדמה-יין" – עם בלאן דה נואר 2021, "אַיָּלָה" 2021, ו-אָיִל 2019, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

יקב פאר, הוא יקב בוטיק שהוקם בשנת 2014 במושב טל שחר שבעמק שורק. העמק הוא ערש תרבות היין עוד מימי המקרא, ומתקיימת בו תעשיית יין מפוארת שפורחת כיום בכל אזור מטה יהודה. ביקב מייצרים יין ייצרי ויצירתי, מלמדים את מסורת ייצור היין ומבשלים אוכל מדויק, מוקפד ומיוחד. כל זה מתוך רצון לשמר את ההיסטוריה והמסורת של פאר. היקב מייצר בשנה כ־10,000 בקבוקים של יינות בוטיק איכותיים המתאימים לאקלים הים תיכוני. היקב הוקם כדי להביא לידי ביטוי את המסורת רבת השנים של ייצור היין. ביקב מייצרים יינות אדומים, לבנים, כתומים ובלנדים ייחודיים, בתהליך ייצור מוקפד ששומר על עוצמות הפרי. היינות שלהם כך הם מצהירים, רכים ונעימים לשתייה ומבטאים את יופיו ואופיו של האזור. יינני היקב הם: אריאל ביר וגלית רביב. יקב פאר עם בלאן דה נואר 2021, "אַיָּלָה" 2021, ו-אָיִל 2019, לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב פאר "אַיָּלָה" 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, כעין הקש. חיוור זהוב, עם גוון צהבהב קל ושוליים בוהקים. האף, מציג פירות פריכים ופריחה הדרית לבנה עם גלימות של קמומיל וצוף עם קצת מורכבות חושית של נגיעת עץ חבית. החך, לא יבש, בעל גוף בינוני, ומציע נדיבות נפלאה של פירות. אגסים בשלים, יערת דבש, תפוח ירוק ותאנה שמשתלבים נהדר עם חומציות בהירה ורעננה, המאזנת את גימור הפרי המתמשך. תמיסת מלח עדינה, נגיעה מינראלית, ואבן רטובה, "מרקדים" הרמונית עם שאריות הסוכר הטבעיות. הפתעה יפה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: רוסאן, שאנין בלאן, פרנץ' קולומברד. יין לבן אשר תסס עם קליפותיו.

הכרם: גליל תחתון

תיאור היקב את היין: צבע: צהבהב עדין. האף: ארומה של פרחים, פירות קיץ טריים, אגסים ותפוח צהוב. ברקע מינרליות עדינה. האף מתפתח לאיטו, בכל שעה משתנה ומראה על אופיו של היין. הפה: גוף בינוני חומצה נעימה ובסיומה טאנין עדין, החיבור שבין הצבע למשקל ולטאנין משלים לכדי חווית יין מרתקת. טעמי פירות בשלים עדינים ונעימים התיבול העדין של הג'ינג'ר והאגוזים בשילוב ליצ'י חבושים ותפוח ירוק מוסיף לתחושה הנעימה והעגולה שבפה.

על היין: "ה'אני מאמין' שלנו, מכוון אותנו ליצור ממסכים מעניינים אשר נתפסים בעיננו כישראלים ביותר. השילוב בין דרום אפריקה-עמק הרון-ועמק הלואר כאן בישראל מביאים יין של קיבוץ גלויות וחדשנות חשיבתית.

התאמה לאוכל: היין מתכתב באופן נהדר עם מנות עוף צלוי ירקות מאודים ומרק אסייתי פיקנטי.

התיישנות: 40% מתוך היין התבגר 3 חודשים בחביות אלון צרפתי בנפח 225 ליטר. היין ימשיך להתפתח בשנים הבאות.

חלון השתייה: 2022-2025

P.H-4.3.
T.A-3.5.

אלכוהול: 11.3%

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C12°-9

בקבוק: 750 מל"ל.

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנות מטה יהודה.

מחיר מומלץ לצרכן: 109 ₪.

יקב פאר "אָיִל" 2019

רשמי טעימה שלי: בלנד סטייל זני בורדו, מציג ניחוחות של פירות ותבלינים מרוכזים, עם שכבות של דומדמניות אדומות, קאסיס, קינמון, וניל וציפורן, כמו גם רמזים של קרקעית יער אדמתית, עשבוי תבלין, מרווה פראית ועץ אלון קלוי מתוק. סוג של, הרבה יין, בלא יותר מדי כסף.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני:  בלנד אדום של ענבי קברנה סוביניון, ענבי מרלו, ענבי פטי ורדו, ענבי קברנה פרנק.

כרם:: כרם בן זמרה.

תיאור היקב את היין: יין אדום יבש אשר תסס בגרגרים שלמים. צבע: אדום עמוק. האף: ארומה ראשונית של פרי אדום טרי, בהמשך עולים ניחוחות של פירות סגולים ובוקה עדין של אספרסו וניל ושוקולד מריר ואיכותי. הפה: גוף בינוני+ החומצה נעימה ובסיומת טאנין בשל, האף והפה משולבים היטב אחד בשני וטעמי הפרי האדום והסגול שופעים מתוך הכוס אל חלל הפה וממלאים אותו בעושר של טעמים הנתמכים במעט ירקרקות של טימין ואורגנו, בתוספת טעמי העץ משתלבים נהדר לכדי יצירת יין הרמוני ושלם.

על היין: הממסכים שלנו מכוונים לכל קהל חובבי היין ואנו גאים ליצור יינות קלאסיים עם הפירוש האישי שלנו. ביין זה חזרנו אל הממסך הקלאסי ביותר הבלנד בסגנון בורדו עם אמירה ברורה של סגנון מקורי ואהבה לכולם.

התיישנות: היין התבגר 12 חודשים בחביות אלון צרפתי בנפח 400 ליטר. 35% מהן חביות עץ חדש.
היין ימשיך להתפתח בשנים הבאות.

חלון השתייה: 2020-2029

P.H-6.3.
T.A-4.5.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C16°-18

בקבוק: 750 מל"ל.

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנות מטה יהודה.

מחיר מומלץ לצרכן: 129.00.

יקב פאר בלאן דה נואר 2021

רשמי טעימה שלי: אודה ואתוודה שזוהי לי הפעם הראשונה ללגום בלאן דה נואר העשוי מענבי סנג'ובזה. ואני חושב שיש כאן סוג מסקרן לחיוב, של שיחוק ותעוזה ייצרי ויצירתי של יינן/יינני היקב. מצאתי כאן יין רענן, צלול, בצבע נחושת בהירה, עם שוליים בוהקים. עם ניחוחות עזים של נקטרינה, עלי כותרת של פרחי הדרים לבנים, אגסים, עשבוניות ירקרקה עדינה ותבלינים. החך, מראה פרי אבן טרי ומינרליות מוגדרת, עם תווי רקע של ליים אפרסק לבן ופריחת הדרים. החומציות, מרעננת ומאוזנת היטב, והסיומת נעימה.

סוג היין: יין לבן יבש מענבים אדומים

הרכב זני: ענבי סנג'ובזה

הכרם: שדה משה.

תיאור היקב את היין: צבע: אפרסק בהיר. האף: הארומות הראשונות העולות מהיין הן של פרי לבן טרי בשילוב מינרל ומלח ים. ישנה עשבוניות מרעננת ולסיום פרי הדרי. הפה: גוף קליל, היין חומצי נעים ונגיש, הדריות מתפרצת המתאחדת באופן הרמוני עם המליחות העדינה והמינרל, כשברקע פרות לבנים כגון אפרסק.

על היין: אנו מחפשים את האתגרים בכל יום ובכל שלבי היין, מתוך תפיסת עולם זו פנה יינן היקב לעשיית יין לבן מענבי סנג'ובזה האדומים. אנו גאים להגיש לכם יין צעיר ומלהיב זה אשר ישתלב נהדר בכל ארוחה במיוחד עם מנות פתיחה ועם דגים שמנים- חדות היין תסתור את השומן בפה ותאפשר לחוות את האוכל באופן המיטבי. המלצת היקב: סל ברבוניות מטוגנות בחופי הים היפים של ארצנו.
היין ימשיך להתפתח בשנים הבאות.

חלון השתייה: מיידי.

P.H-3.25
T.A-5.6

אלכוהול: 12%

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C12°-9

בקבוק: 750 מל"ל.

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנות מטה יהודה.

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

יקב פאר

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top