חברת מרש אינטרנשיונל- ישראל מציגה נבחרת של יינות איכות מאוסטרליה ומדרום עמק הרון

חברת מרש אינטרנשיונל- ישראל, מציעה לצרכני יינות העלית בישראל את מיטב יינות יקבי הבוטיק בדגש על יינות  נבחרים ואיכותיים מאוסטרליה, כשלאחרונה, היא החליטה לייבא יין גם ממולדת יין נבחרת אחרת כצרפת ולהתאים עצמה לכוחות ודרישות השוק והחלה להציע לקהל לקוחותיה גם מגוון של יינות איכותיים במחירים בינוניים. יינות מרש-אינטרנשיונל נמצאים היום במסעדות יוקרה ובחנויות יין איכותיות. דני גליל מנהל המכירות והשיווק של החברה וחיליק ליפקא מנכ"ל החברה אירחו לטעימת יינות, קבוצה של סומליירים, מנהל תחום יין באחת מרשתות השיווק הגדולות וקבוצה קטנה של כתבי יין.

קוואריסה, ג'וני קיו סמיון סוביניון בלאן 2010

יין לבן זה הוא תערובת רעננה זו של 60% סמיון ו-40% סוביניון בלאן. מכרמים מובחרים בגבעות אדלייד ומעונת בציר משובחת. הענבים נבצרו בחודש מרס, נשמרו לפי החלקות השונות, נמעכו והותססו, ורק הנגר החופשי (של סחיטה קלה) שימש בייצור היין. עונת הבשלה מעולה העניקה ליין חמיצות טבעית רעננה, חדות, ותחושת טריות. הגוף משמעותי ( 13.3%). ליין צבע קש בהיר וארומות מפתות של ליפתן פירות טרופים בליווי ניחוח קל של עשב. היין מאוזן ושופע טעמים של ליים, לימון וחזרזר. מתאים למנות דגים ופרות- ים, מנות ווייטנאמיות ותאילנדיות , או סתם כך לפני שקיעה עם הבריזה וצלחת גבינות לבנות חצי קשות. רענן ובעל איכות יוצאת דופן למחירו.

ג'וני קיו שרדונה 2009

שרדונה מדרום אוסטרלי נגיש ומפתה שמתחבב בקלות. מבית היוצר של ג'ון קוואריסה, שעזב קריירה של שני עשורים כיינן בכיר במיטב היקבים, בכדי להגשים חלום: ייצור יין. הענבים נבצרו, ב-13.5 בומה, בלילות סוף חודש מרס 2009. המיץ נסחט וקורר במהירות על מנת לשמר את הטעמים ולייצב את התירוש. לאחר 48 שעות של ייצוב החל התירוש את התסיסה, חלקו במיכלי פלדה אל-חלד ומקצתו בחביות. לאחר גמר התסיסה שהה היין על משקעי השמרים שמונה חודשים נוספים, על מנת לעבות את הגוף. ליין צבע צהוב בהיר עם גוון ירקרק. הטעמים משתלבים במסגרת כמעט סמויה של אלון צרפתי. הגוף בינוני-מלא (13%), מעט קרמי, אבל אלגנטי. הסיומת חדה ומרעננת עם חומציות מדודה. נעים וטעים גם למי שבדרך כלל מסתייג משרדונה כבד. תמורה מעולה למחיר, נגיש וזמין לכל אוהב, במיוחד כשמדובר בשרדונה.

יינות צרפתיים – דרום עמק הרון

אזור היין של עמק הרון משתרע על כ 200 ק"מ מהעיר ליון בצפון ועד אביניון בדרום. הוא מורכב למעשה משני אזורים, הצפון האירופאי והדרום הים תיכוני. מחברים בין שני האזורים הללו נהר הרון  והעובדה שהיין נמצא שם במרכז ההוויה. בעוד שבצפון המלך הוא הסירה, בדרום הוא מנגן כינור שני לצד הגרנאש ולידם עוד 11 זנים.

במרכז הדרום אזור שאטונף דו פאפ שהוא איזור בפני עצמו.

שטונף דו-פאפ הוא כפר קטן ופסטורלי למדי, כ-20 ק"מ מצפון לאביניון, והוא ללא ספק המותג המזוהה ביותר עם יינות עמק הרון.

באזור זה בדרום עמק הרון מייצרים יינות עשירים במיוחד אותם ניתן לייצר מ-13 זנים שונים המותרים לשימוש. הזנים העיקריים בהם משתמשים לייצור היינות האדומים הינם: גרנאש (נואר), סירה, מורבדר וסינסו. מעבר לכך מותרים לשימוש גם וקארז, קונואז, טרט נואר, מוסקרדן, קליירט, פיקפול, פיקרדן, בורבולןורוסאן וכן גרנאש (בלאן). מאחר ורשומים כאן 14 זנים ולא 13, זה הזמן להסביר כי גרנאש נואר וגרנאש בלאן נספרים יחד. גרנאש מהווה את הבסיס לרוב המכריע של יינות האזור והוא מתאים לתנאי האקלים והקרקע מאחר והוא מתמודד נהדר עם חום ורוחות, שני דברים אשר נפוצים מאוד באזור – רוחות המיסטרל המגיעות מצפון עמק הרון הינן רוחות חזקות והטמפרטורות באזור גבוהות מאוד. באזור מייצרים מעט יין לבן, פחות מ7% מהיינות הם יינות לבנים. יינות אלו מיוצרים מגרנאש בלאן, רוסאן, קליירט, פיקפולובורבולן.

הקרקע באזור שאטונף מלאה בחלוקי נחל, אשר משמרים את חום השמש לשעות הקור בלילה. לא כל כרמי האזור מלאים בחלוקי נחל, ישנם יקבים איכותיים ביותר אשר להם אין חלוק נחל אחד בכרם. אולם, זהו סימן ההיכר הבולט לאזור ורוב האזור מלא בחלוקי נחל. שאטונף דו פאפ הינו האזור הבולט בדרום עמק הרון. בעשורים האחרונים ישנה התעניינות הולכת וגוברת בקרב אוהבי ואספני יין ברחבי העולם לצד ביקורות נלהבות של מבקרי היין. היינות מרוכזים, עשירים ועוצמתיים במיוחד.

ההיסטוריה של אזור שאטונף דו פאפ עשירה ומאוד מעניינת. כבר במאה ה-18 ידעו למכור את יינותיהם בשליש מחיר גבוה יותר משאר יינות האזור, מאחר והיו איכותיים יותר. השם של האזור מגיע מהתקופה של פיצול האפיפיורות כשהאפיפיור ישב באביניון בין השנים 1309 – 1377. ארמון הקיץ נבנה בכפר והוא נקרא מאז שאטונף דו פאפ, השאטו החדש של האפיפיור. לאורך מאות שנים התנסו החקלאים באזור בזנים שונים ובחנו בלנדים שונים. יינני האזור אשר קידמו לאורך עשרות שנים חקיקה אשר תסדיר את ייצור היינות באזור על פי הגדרה גיאוגרפית ומעבר לכך על פי חוקים בכרם וביקב. עיקר פעילותם בשנות העשרים של המאה ה20 היוותה את הבסיס לחוקי הAOC ברחבי צרפת בהמשך.

להוציא שאטונף דו פאפ, היינות בדרום מתחלקים לשלוש רמות: קוט דו רון, קוט דו רון ווילאג' ויינות המקבלים את שם הכפר כגון ג'יגונדס (ווילאג'). הרמה הבסיסית, יינות קוט דו רון מהווים את עיקר הכמות שמופקת בעמק, הם בדרך כלל פשוטים וזולים ומתאימים מאוד לארוחות לא מחייבות.

ג'יגונדס – (Gigondas) כפר עתיק מימי הרומאים, מבוטא כך בגלל שבניב הפרובנסל י– רומאי, קוראים את כל האותיות.

יקב Santa Duc הינו מהמפורסמים והגדולים בכפר.

האחוזה של איב גרא הנמצאת מספר ק"מ מהכניסה לכפר, מהווה סוג של אבן בוחן לאיכות יינות הכפר.

יקב זה הפך ברבות השנים גם לנגוסיאן ותווית שמו מהווה ערובה לאיכות.

2009 Santa Duc Selections Cotes du Rhone les QuatresTerres

היין הבסיסי (כ50,000 בקבוקים), שנכנס תחת התווית סלקסיון להגדרת קוט דו רון ומכיל כ70% גרנאש, 25% סירה והשאר קריניאן וסינסו.

הבציר הוא ידני ותהליך ההתססה נמשך כ20 ימים. יין זה מהווה דוגמה לעבודתו של איב כנגוסיאן ומכיל אסופת פרי מכרמים  הנטועים על 4 קרקעות בעלות הרכב שונה מ 4 כפרים –סגורה, ואקירס, ראסטו ורואה.

Domaine La Janasse Terre d’Argile 2009

זהו בלנד קלאסי של סירה (שירז), גרנאש ומורבדר בחלקים כמעט שווים משנת 2009 שהייתה שנה של בציר מעולה בעמק הרון 2009. הבציר היה מוקדם מאוד (המוקדם ביותר מאז תחילת המילניום) וכמעט שלא היה בו שימוש בשולחנות מיון. מקור ענבי היין בכרמים הנטועים מצפון לכפר קורת'זון, בקוט–דו-רון, על קרקע שאופיינית לאזור של חרסית וחלוקי נחל. עינבי הסירה והמורבדר עברו דילול קפדני של כ-30%-40% בכרם, על מנת להעשיר את היבול שנועד להבשלה. לאחר הבציר, הענבים שהו על הקליפות במשך 18-21 יום. הקליפות מוטבעות ידנית בתירוש התוסס פעם ביום. כ-60% מהתירוש, סירה ומורבדר, עברו הבגרה בחביות בריק (1/3 חדשות) ואילו הגרנאש הפרחוני והעדין עבר הבגרה בחביות פודר ישנות (4,500 ליטר ואף יותר). היין נגיש ביותר אך מתאים גם ליישון קצר. ארומות של שזיפים ודובדבנים, עשבי בר, ופירות אדומים. קוט-דו-רון במיטבו.

Clos Saint Jean CNDP Rouge 2009

עבור היקב שבבעלות פסקל ווינסנט מורל, זהו אחד מהיינות ה"רגילים". עבור מוקירי אזור שטונף-דו-פאפ, זהו יין גדול. ממסך של 75% גרנאש, 15% סירה (שירז), 4% מורבדר, 3% סינסו, 2% וקארז, 1% מוסקרדן. בציר ידני של כ-250 קילו לדונם. הפרדה ידנית של הגרגרים מהשדרות. תסיסה באמבטיות בטון של טון למשך 35 יום. הגרנאש עובר הבגרה של שנה אחת במיכלים ואילו היתר בתערובת חביות בריק חדשות ובנות שנה. יין חסון של עם גוף גדול (כ-16%). ריחות פרובאנס של עשבי תיבול עם טעמי פרי שחור. דובדבני מורלו ושזיפים בשלים. יין בלתי רגיל .

2009 Santa Duc Selections Gigondas Tradition

הטרדיסיון מהווה דוגמה אחרת לעבודת איב גרא כיינן. ממסך קלאסי של 75% גרנאש, 15% סירה, 5% מורבדר, ו5% סינסו.

בציר ידני וברירה מוקפדת של הפרי. תהליך היישון במיכלי העץ נמשך כ 18 חודשים. ביקבוק ללא סינון.

2009 Santa Duc Selections GigondasPrestige des Hautes Garrigues

יין מרוכז שיושן ב20% חביות אלון חדשות והשאר במיכלי עץ גדולים וישנים למשך 24 חודשים. מבוקבק ללא סינון.

שמו מציין את שמה של עשביית גדת הנחל הטיפוסית באזור הכרם.

הרכבו – 80% גרנאש מגפנים זקנות,15% מורבדר, 3% סירה ו2% סינסו. 16.5% אלכוהול. רמת הריכוז של היין חריגה למאפיין את יינות האזור. המורבדר הבשל מעניק ליין את מבנהו ומורכבותו.

יין שונה מזה המיוצר בד"כ וראוי לשימת לב מיוחדת.

Domaine La Janasse Vieilles Vignes 2009

זהו יין העלית של היקב המצטיין דומיין לה-ג'אנס. הענבים נבצרו מגפנים בנות 60-100 שנה, בין ה-23 לספטמבר וה-6 לאוקטובר 2009, לאחר עונת גידול מעולה ואקלים הבשלה אופטימאלי בספטמבר. הכרמים נטועים בארבע תת-אזורים בעלי מאפייני קרקע יחודיים. תת-אזור דרומי לכפר קורת'זון, רווי חלוקי נחל, שמעניק עצמה ועושר. תת-איזור "שופין" שמעניק את הטריות והחמיצות הנדרשים. תת-איזור צפוני המאופיין בקרקע של חרסית אדומה מעורבת עם חלוקי נחל, שמעניקים ליין מבנה וגוף. ותת-איזור של אבן גיר חולית שמוסיף ליין עידון. לאחר בציר ידני, הוסרו 80% של הענבים מהאשכולות נמעכו והועברו לתסיסה של 28 יום על הזגים, שהוטבעו בתירוש אחת ליום. בתום התסיסה הועבר רבע מהיין הראשוני לחביות (40% חדשות) והיתרה למכלים. היין עשוי מ- 85% גרנאש, 10% סירה (שירז), 3% מורבדר, ו-2% של זנים מאפיינים נוספים של שטונף. ליין צבע אדום-סגול עמוק וריכוז פנומנאלי. ארומות וטעמים של פרי שחור, ליקריץ, ורמז לאדמה חרוכה, עולים מהכוס. הטאנינים חלקים והיין מאוזן. ניתן ליישון ארוך ביותר.

קוואריסה, ג'וני קיו שירז וויוניה 2008

שיראז ו-5% וויוניה, ממבחר כרמים דרומה מאדלייד. הענבים נבצרו לפי הבשלות במרס/אפריל. השירז נבצר ב-14 בומה ואילו הוויונייה ב-13 בומה. שני הזנים הותססו ביחד בחלקם בליווי אלון. זהו יין הדגל בסדרה שרכש לעצמו מעמד מוביל. ליין צבע אדום ארגמני כהה, שנע בין דובדבן לשזיף סמוק. ליין ניחוחות של אוכמניות ודובדבנים ופלפל. הגוף מלא ומשמעותי (14.6%) עם טעמים של תותי עץ, שזיפים, מלווים ברמזים של משמש, אלון ותבלינים. היין מתאים לכל מגוון מנות הבשר והגבינות הקשות. ליין יחס איכות למחיר יוצא דופן. לא רק בסדרה זו אלא גם אם נשווה אותו לתערובות של שירז וויוניה שנמכרות כפול ממחירו. לחיים!

Mollydooker Blue Eyed Boy Shiraz 2010

בלואייד בוי, שירז 2010, יקב מולידוקר

משנת בציר שהיקב מגדיר טובה מאוד. 100% שירז ייחודי מבית היוצר של ברון יין הקטיפה הבלתי מעורער של עמק מקלרן: ספרקי מרקי. נקרא על שם החיבה של בנו, לוק. יין ענק משני כרמים בלנגהורן קריק וכרם אחד (בבעלות היקב) במקלרן וייל. יין שנוצר בתהליך שטיפח את טעמי הזן לקיצוניות באמצעות שיטת השקיה-הצמאה ייחודית. ההתססה הראשונית נעשתה בטמפרטורות נמוכות (14 מעלות) וכאשר רמת הסוכר ירדה לכשליש, נסחט התירוש והמיץ התוסס הועבר לחביות לסיום התסיסה. בגלל המיצוי החזק בתהליך, שהה התירוש על קליפותיו זמן קצר יחסית ועדיין עומק הצבע ורוחב הטעמים מעוררי השתאות. המעבר המוקדם לחביות מאפשר ספיגה טובה של תשומותיהן, וקיצור תהליך ההבגרה (בחודשיים). בתום תסיסה נשאב היין עם תוספת חמצן מהחביות למיכל פלדה, על מנת לפתוח את הטעמים. לאחר שהיין "נרגע" הוא הוחזר לחביות אלון אמריקאי בלבד שנבחרו בקפידה (70% חדשות ו-30% משומשות) לתסיסה שנייה – מלולקטית. היין סמיך, עצום מימדים  (16.5%) וקטיפתי להפליא. קשה למצוא שירז עמוק וסמיך כמוהו. כמו כל יינות היקב מצריך חידרור אגרסיבי בכדי לפתוח את צפונותיו. התחושה היא שאת היין הזה ניתן כמעט ללעוס. הוא מצפה את החיך בשכבת קטיפה של פרי עילאי. מתאים לנתחי בקר עסיסיים ולתבשילים כבדים ואם אפשר ברווזי בר או בשר צייד אחר. מתאים גם לשוקולד מריר משובח, או בפני עצמו ביום חורפי.

NOON SHIRAZ RESERVE 2010

נון שירז רזרב 2010

מקור הפרי ליין הדגל של דרו נון הינו בחלקת כרם "20 השורות" בן 27 הדונמים בלנגהורן קריק שליד מקלארן וייל. כרם זה ניטע ב 1962. הגפנים גדלות על שורשיהן המקוריים היות והאזור הספציפי הזה נחשב חופשי מפילוקסרה.

היין הראשון יצא ב1997 ומאז הפך לסוג של אייקון.

היין מיושן במשך 18 חודשים בחביות HOGSHEAD בנות 300 ליטר, בשילוב מיכלים גדולים יותר, תוך שימוש ב30% – 40% עץ חדש. זאת במטרה להעניק ליין מורכבות אך מבלי להשתלט על טעמי הפרי.

התסיסה נמשכת בין 7 ל 14 ימים. כל תהליכי המעיכה, ההתססה, היישון והבקבוק נעשים באחוזת נון ובידי משפחת נון.

הייצור הממוצע הינו בין 350 תריסרים ל600 תריסרים לבציר.

ראוי לחדרר את יינות נון לפרק זמן שבין שעה אחת ל24 שעות טרם שתייתו.

מרש אינטרנשיונל – ישראל

WWW.MERSCH.CO.IL

רח' הגולן, משק 60, גבעת כח
טלפון: 03-6342807
פקס: 03-6346018 דני גליל [email protected] טלפון : 052-7889555

מיכל וולף [email protected] טלפון : 052-7899555

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top