שיראז רזרב 2009 של יקב דלתון זכה במדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית Challenge International Du Vin 2012

שיראז רזרב 2009 מיקב דלתון, זכה במדליית זהב בתחרות היין היוקרתית, הוותיקה והנחשבת בעולם Challenge International Du Vin 2012  שנערכה בבורדו שבצרפת.בתחרות שהתקיימה זו הפעם ה-36 השתתפות 4,700 יינות מ-38 מדינות בעולם וטעמו אותם 800 מומחי וחובבי יין.

שיראז רזרב 2009 :

 ענבי השיראז המשמשים ליצירת היין מגיעים משתי חלקות בגובה של כ-700 מטר. הענבים נבצרו בשבוע   הראשון של אוקטובר.

בציר 2009 התאפיין  בחודשי אוגוסט וספטמבר קרירים מהממוצע הרב שנתי ואוקטובר מעט חמים יותר. ההבשלה הייתה עקבית ואחידה והתקדמה בקצב רצוי. היבולים היו ממוצעים

כל חלקה נבצרה בנפרד. בזמן התסיסה הוספו כ- 2% ענבי ויונייה לענבי השיראז. היינן התיישן בנפרד בחביות במשך כשנה ולאחר מכן עורבב וחזר לשהייה של חצי שנה נוספת בחביות.

טעימה:

ליין צבע אדום אטום, כמעט שחור. יין השיראז מציע טעמים מתובלים ובעל פרופיל אלגנטי. היין מתאפיין במבנה טאני מוצק ונדיבות פרי בפה.

 

אלכס הרוני, מבעלי יקבי "דלתון" מסר על הזכייה: "אנו שמחים לקבל את הזכייה. היין הוא פרי שיתוף פעולה בין מגדל היין ולבין הייננית ומזכה את אמונתנו שהשיראז הוא אחד הזנים המתאימים יותר עבור גידול גפנים בישראל".

 

יקב "דלתון" נוסד ב-1995, כיקב בבעלות משפחתית מראשוני היקבים אשר קמו באזור מרום הגליל הידוע בנופו הציורי ובאדמתו הפורייה. טרואר ובית הגידול המקומי מספק את המיקום הטוב ביותר בישראל לגידול גפנים. יקב דלתון מייצר כמיליון בקבוקי יין בשנה עם מגוון היינות כולל את הזנים הקלאסיים כמו: קברנה, מרלו, שיראז, שרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן, כמו כן מתפתח היקב כל העת עם זנים נוספים כגון זינפנדל, ויונייה, פטיט סירה, מורבדר, גרנאש ועוד.

סדרות היקב הן- סדרת כנען, סדרת דלתון D, סדרת עלמה וסדרת הרזרב. כמו כן, היקב מייצר גם יינות עונתיים ויינות מיוחדים: מירון סינגל ויניארד, פטיט סירה, זינפנדל, מוסקאטו בלנדים ועוד.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top