חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טוליפ ויקב מאיה היקב היווני של טוליפ ממליצים על: טוליפ Espero Red 2019, טוליפ White Franc 2021, מאיה MAIA Mare White 2021, מאיה MAIA Mare Red 2020, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

יקב טוליפ נולד מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה גדולה לאנשים. היקב מייצר יינות איכותיים, ייחודיים ומרגשים, הנמכרים ברחבי ישראל ובמדינות רבות בעולם.
משפחת יצחקי בחרה בשנת 2003 להקים את היקב בכפר תקווה – ישוב קהילתי למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, על מנת לשלב בין חזון הכפר לתשוקת המשפחה לייצר יין. שילוב מופלא זה הוליד מודל מרגש וראשון בעולם – יקב בוטיק חברתי. כיום מעסיק היקב את חברי הכפר בתחומו ונותן להם פלטפורמה להשתלבות בשוק העבודה כאחד האדם. "אנו מאמינים שתוויות שמים על יין ולא על אנשים".
יקב MAIA מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי- ים תיכוני שנועדו ליצור התאמה מושלמת לאווירה הים תיכונית בארץ לצד האקלים, הניחוחות והטעמים. היינות נעשים מזני אגן הים התיכון שגדלים בארצנו בצורה האידיאלית ביותר והינם התגלמות הגישה הים תיכונית ביצירה ישראלית. יקב טוליפ ויקב מאיה, היקב היווני של טוליפ ממליצים על: טוליפ Espero Red 2019, טוליפ White Franc 2021, מאיה MAIA Mare White 2021, מאיה MAIA Mare Red 2020,לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב טוליפ Espero Red 2019

רשמי טעימה שלי: אף, מלא ומפתה בניחוחות פרי יער שחור, פטל שחור, דומדמניות, דובדבנים, ממוזג על ידי תווי תבלינים טימין ומרווה, הל וקינמון ורמז מלוח מורכב יותר של ארז מתוק. בחך, תערובת חלקה של טאנינים, פירות בשלים ועץ אלון נושאים את היין לגימור מאוזן וממושך.

סדרה: אספרו – על סדרת אספרו
משמעות המילה אספרו היא תקווה בשפת האספרנטו. סדרת אספרו נולדה מתוך אהבה וחיבור לכפר תקווה, ביתו של יקב טוליפ. ההשראה שאנחנו מקבלים מהאנשים שמתגוררים בכפר מתבטאת בבלנדים החופשיים והמקוריים שיצרנו בסדרה. יינות אספרו הם המחווה הקטנה שלנו לאנשים ולכפר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ממסך מדויק בין ענבי סירה מרלו וקברנה פרנק.

עשיית היין: הענבים נבצרים באופן ידני בשעות הבוקר המוקדמות וממויינים בבציר ידני וסלקטיבי. לכל זן מותאמים תנאי התסיסה האופטימליים למיצוי טעמיו הפוטנציאלים.

התיישנות: 12 חודשים – כשכל זן מתיישן בנפרד למשך כשישה חודשים בחביות עץ אלון ולאחר מכן מעורבבים ומתיישנים יחד כשישה חודשים חודשים נוספים ליצירת הבלנד הסופי.

 אחוז אלכוהול : 13.5%

הענבים שמרכיבים את היין:

סירה מרלו וקברנה פרנק  

כרם:           כפר יובל, גליל עליון               מטע , הרי יהודה

סוג אדמה:  טרה רוסה ובזלת                   טרה רוסה על גיר

גובה:          350 מטר                            700 מטר

תיאור היקב את היין:

ארומה – לבנדר סיגליות, פירות אדומים ושחורים ורמזים של עץ קלוי

טעם –  דובדבנים שחורים ואדומים, עשבוניות ותבלינים חמים.

סיומת – ארוכה ומתובלת

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

כשרות: למהדרין. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 98 ₪.

נפח בקבוק: 750 מ"ל

יקב טוליפ White Franc 2021

רשמי טעימה שלי: האף, עמוס בפירות אדומים – תותים ופטל, לצד פריחה הדרית לבנה לימון ואשכולית, בהרמוניה רעננה עם פירות אבן בשלים ועומק של ריחות, יחד עם רמז לתבלינים. החך, עדין ועם זאת משדר תחושה מרקמית נעימה וטעימה, עם פירות אדומים וחומציות ששומרת על איזון יוצא דופן. הסיומת פריכה ויבשה, בצורה מרעננת.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: קברנה פרנק וסוביניון בלאן נעשים בשיטת הבלאן דה נואר

עשיית היין: הוויט פרנק הינו בלנד ייחודי של קברנה פרנק וסוביניון בלאן. הענבים נבצרו בבציר ידני ומוינו בקפידה בכניסה ליקב. הקברנה פרנק נסחט על הקליפות במגע קל וקצר לקבלת צבע מינימלי ובכדי להשאיר את הטעמים האופיניים לזן. שני הזנים הותססו בנפרד, בהתססה לבנה קלאסית בטמפ' של 13 – 14 מעלות, כאשר תסיסתו של הקברנה פרנק נעצרה בקירור עמוק על מנת לשמר מתיקות עדינה ביין.

אלכוהול : 12%

 הענבים שמהם עשוי היין: 

קברנה פרנק וסוביניון בלאן

כרם:           מטע                              פלאטו דלתון

סוג אדמה: טרה רוסה                      בזלתית

גובה:          700 מטר                     850 מטר

תיאור היקב את היין:

ארומה – מי ורדים, פריחת הדרים ותות שדה

טעם –  פירות יער טריים, פטל ודומדמניות

סיומת – עשבונית ומרעננת

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

כשרות: למהדרין. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

נפח בקבוק: 750 מ"ל

יקב מאיה MAIA Mare White 2021

רשמי טעימה שלי: אני אוהב את היין המוצלח הזה ועוקב אחריו מבציר לבציר. צבע, גוון קש צהבהב מבריק עם שוליים בוהקים. באף, הארומה העדינה נוגעת במינראליות, עשבוניות, חושפת תווים מורכבים של יערת דבש, פרחי אביב ומרמלדת תפוזים, רמזים לתבלינים, פירות יבשים, שקדים. לחך, יש טעם עדין של מלון, אפרסק לבן ומשמש, מלווה באניס וג'ינג'ר. הוא מקרין עומק ובהירות מצוינים, חומציות מאוזנת ברעננות פריכה, עם נימה של קליפת תפוז בקצה האחורי. 

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: פרנץ' קולומבארד ומרסאן

בציר:  ספטמבר 2021

מילוי: ינואר 2022

תיאור היין על פי היקב: יין זה הינו שילוב ייחודי בין ענבי מרסן וענבי פרנצ' קולומבארד היוצר יין לבן בעל אופי ישראלי – ים תיכוני מובהק.

ארומה – פרי עץ לבן, מינרליות, עשבוניות

גוף – קל

סיומת – חמצמצה ופריכה

תהליך ייצור היין: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, הענבים ממויינים ידנית ביקב, מופרדים מהשזרות, מרוסקים בעדינות ונסחטים. כל זן נבצר ותוסס בנפרד, על מנת לבטא את מלוא האופי הזני הייחודי שלו. התסיסה הכוהולית נעשית בטמפרטורה מבוקרת ונמשכת מספר שבועות.
לאחר סיום תהליך התסיסה ממשיך היין להתיישן, כבלנד מוגמר, על השמרים (סור ליי) למשך כ-4 חודשים נוספים. לכל אורך תהליך הגידול והייצור קיבלו הענבים והיין טיפול קפדני וממוקד על מנת למצות את מירב הטעמים והארומות ולבטא באופן מדויק את אופיים של הזנים, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

היין ילווה: דגים, פסטות, מאכלים ים תיכוניים קלים

אלכוהול: 11.5%

הענבים המרכיבים את היין:

מרסן:

אזור – בקעת הנדיב

נטיעה – 2013

גובה – 50 m

קרקע – רנדזינות בהירות וגיר

פרנץ' קולומבר:

כרם –  שוני, בנימינה

נטיעה – 1983

גובה – 15 m

קרקע – רנדזינות בהירות

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

כשרות: למהדרין. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

נפח בקבוק: 750 מ"ל

יקב מאיה MAIA Mare Red 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם כהה עם השתקפויות שחורות ושוליים בוהקים. אף, ניחוחות מורכבים ורדים, סיגליות, פלפל שחור, עלי טבק, דומדמניות, פטל וליקוריץ. חך, פירות אדומים רכים, טאנינים קטיפתיים משולבים באלגנטיות, תווים של פירות יער בשילוב תווי ליקוריץ ומוקה. מבנה מבריק וברור, סיומת עשבונית, מתובלת וארוכה. יין ים תיכוני עם מקדם גסטרונומי מובהק.

הרכב זני: קריניאן, מורבדרה, סירה

בציר: ספטמבר  2020

מילוי:  אוגוסט 2021

 תיאור היין על פי היקב: יין נעים ונגיש עם מנעד נוכח של ארומה פירותית טרייה, תבלינים ועשבוניות. יין שמחמיא למגוון רחב של מנות.

ארומה – פרי אדום רענן ומתובל

גוף –  בינוני

סיומת – ארוכה ומתובלת

התיישנות: חלק מהיין מתיישן במשך 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

תהליך ייצור היין: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, הענבים ממוינים ידנית ביקב, חלקם נסחטים לפני התסיסה וחלקם אינם נסחטים אלא מוכנסים לתסיסה באשכולות שלמים לקבלת ביטוי עוצמתי של פירותיות רעננה. תהליך התסיסה מתבצע בטמפרטורה מבוקרת ולוקח כ-3 שבועות .כל זן תוסס בנפרד בתנאים המותאמים לו על מנת לבטא את מלוא אופיו הזני הייחודי. לאחר התסיסה המלולקטית הזנים מעורבבים לבלנד הסופי והיין נכנס לתהליך יישון בחביות עץ אלון צרפתי בנפחים 300 של  ו400 ליטר לכל אורך תהליך הגידול והייצור קיבלו הענבים והיין טיפול קפדני וממוקד על מנת למצות את מירב הטעמים והארומות ולבטא באופן מדויק את אופיים של הזנים באזור הגידול הים תיכוני

היין ילווה: מאכלים ים תיכוניים, פסטה, דגים ובשרים

אלכוהול: 13.5%

הענבים המרכיבים את היין:

קריניאן:

אזור– בקעת הנדיב

נטיעה – 1980

גובה – 50 מ'

קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

מורבדרה:

אזור– בקעת הנדיב

נטיעה – 2009

גובה –  50 מ'

קרקע – טרה רוסה ורנדזינות כהות ובהירות

סירה:

אזור – בקעת הנדיב

נטיעה – 2009

גובה –  50 מ'

קרקע – גיר ורנדזינה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

כשרות: למהדרין. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

נפח בקבוק: 750 מל"ל

יקב טוליפ

יקב MAIA

קרדיט תמונות הבקבוקים: רן הלל ובועז אשכול

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top