חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסקוטית" מבית "ישרקו" ממליצה על 3 יינות כשרים: DOMAINE DE CHATILLON CHABLIS DOC, וגם היין השני מאותו היקב DOMAINE DE CHATILLON PETIT CHABLIS DOC. היין השלישי, הנו יין אדום מאיטליה PAVOLINO CHIANTI. לכבוד שולחן הפסח תשפ"ב 2022

הסקוטית מבית ישרקו טיב טעם ממליצה על 3 יינות כשריםDOMAINE DE CHATILLON CHABLIS DOC, וגם היין השני מאותו היקב DOMAINE DE CHATILLON PETIT CHABLIS DOC. היין השלישי, הנו יין אדום מאיטליה PAVOLINO CHIANTI. שלושת היינות יכבדו את שולחן הפסח. 

DOMAINE DE CHATILLON CHABLIS DOC

רשמי טעימה שלי: צבע, זהוב ירקרק עז, עם שוליים בוהקים. באף, פירותיות ארומאטית וניחוח של מלון. חך, רך. גוף, בינוני עד מלא. טעמים של אפרסק, עם חמיצות נוכחת, נעימה ומאוזנת במדויק, של תפוחים בשלים. וגימור מינרלי.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% שרדונה

ארץ מוצא: שאבלי צרפת

סגנון: שאבלי קלאסי רענן ומינראלי

מקור הפרי בכרמים בני 45 שנים ויותר בשאבלי. לאחר הבציר, הענבים נמעכים והמיץ עובר קירור מהיר במכלי נירוסטה. עם תום התסיסה, היין ממשיך ושוהה על משקעיו במשך 6 חודשים עד תום התסיסה המלולאקטית ואז עובר הצללה וביקבוק.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12ºC – 10ºC כאפריטיף.

התאמה לאוכל: מלווה מצוין לבשרים בהירים, גבינות טריות וקינוחי פירות.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע זהוב. האף מלא בארומות ועשיר מאוד בניחוחות של פרחים לבנים והדרים על רקע קלאסי של אבן צור. (אופייני לאזור). הפה מאוזן בעל חיות נפלאה ועגול. הסיומת עשירה וארוכה.

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה. לא מבושל.

חלון שתייה: 5 שנים מהבציר

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

DOMAINE DE CHATILLON PETIT CHABLIS DOC

רשמי טעימה שלי: צבע, כעין הקש, זהוב חיוור מבריק, מנוקד בגוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. באף, פרחי הדר לבנים, מעורבבים עם תווי לימון, אשכולית, על בסיס מינרלי וניואנסים של אפרסק ופירות אחרים בעלי בשר לבן. החך, קל ושופע ויטאליות רעננה ונמרצת עם חומציות מאוזנת היטב. מגע קל ומרומז של מליחות (יוד) אופיינית. גוף והתמדה, מתאחדים ויוצרים שלם הרמוני.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

ארץ מוצא: שאבלי צרפת

עשיית היין: מקור הפרי בכרמים בני 45 שנים ויותר בשאבלי. לאחר הבציר, הענבים נמעכים והמיץ עובר קירור מהיר במכלי נירוסטה. עם תום התסיסה, היין ממשיך ושוהה על משקעיו במשך 6 חודשים עד תום התסיסה המלולאקטית ואז עובר הצללה וביקבוק.

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין צבע זהוב חיוור עם נגיעות כסופות. פירותי, עשיר בארומות הדרים. הפאלט מאוזן להפליא ומעניק תחושה מלאה יחד עם רעננות ובסופו שלל דבר עידון וטעם שיורי ארוך.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12ºC – 10ºC כאפריטיף.

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה. לא מבושל.

חלון שתייה: 5 שנים מהבציר

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

PAVOLINO CHIANTI

רשמי טעימה שלי: יין כפרי, פירותי ו"מחוספס" כזה, שבכיף אפשר "לשטוף אתו את הפסטה של ארוחת הצהרים" בהיבט המקדם הגסטרונומי של המילה. הוא נפתח באף, בניחוחות של שזיפים מיובשים מבושלים ועשבי תיבול ים תיכוניים עם ניחוח של סיגליות, שמגיעים לחיך החם, המאוזן, היבש, הפשוט והכפרי. דובדבנים אדומים, קפה. טאנינים מאובקים, מעניקים לו גימור קצר.

סוג היין: אדום יבש

ארץ ייצור: טוסקנה איטליה

הרכב זני: 90% ענבי סנג'ובזה, 10% ענבי קניולו

עשיית היין: בכרמים נטועים בקרקעות אבן גיר רכה ומתפוררת ואבן חול צפופה הענבים נבצרים בהתאם לזן. לאחר מעיכתם מועבר התירוש לתסיסה במכלי נירוסטה בצורה בה ימוצו מירב הארומות ויתקבלו טאנינים רכים על רקע חומציות טובה ואופי מינראלי מתובל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 13ºC – 16ºC

מוכן לשתייה

סגנון: פירותי ומדויק

התאמה לחוויה ואוכל: יין לכל ארוחה שיכול להתאים למנות ראשונות קלות ולמנות עם רוטב עגבניות או מתכוני בשר.

רשמי טעימה מטעם היקב: פרי עז טרי ונעים שיוצר יין משובח עדין ואלגנטי בפשטותו.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪.

Domaine de Chatillon Chablis

ניתן להשיג בטיב טעם, בחנויות המובחרות ובמסעדות

קרדיט צילום התמונות: אסף לוי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top