חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פלדשטיין ארגמן "אפסימנטו" – "אשכולות שלמים" 2019

והנה אני שכותב וטועם יין מעל ל- 20 שנים, מודה בפניכם קוראיי היקרים ועוקביי המושבעים שזוהי לי הפעם הראשונה שאני טועם יין של ידידי היינן אבי פלדשטיין תחת המותג "פלדשטיין". למה אתם שואלים? תעזבו, אתם לא רוצים להיכנס לזה ואין כאן ולו קמצוץ של סיבה נורמלית אחת. פשוט לא יצא לי. אבל וזה אבל גדול. אבי, הוא אושיית יין עם נפש יצירתית כשל אומן הבאה לידי ביטוי גם ביינות שהוא עושה. אני אוהב מאוד את אבי ויש לי הכבוד להימנות על חבריו. אבי בוחר להציג את יינותיו בנימה אישית, מפורטת, ויסודית. אני מאוד מעריך את אבי פלדשטיין ומלווה אותו רבות בשנים והייתה לי זכות גדולה לטעום את היין הראשון שאבי הפיק מזן ענבי הארגמן אותו הגה ויצר במו ידיו. ואני עדיין משמר אצלי במקרר היין את ה"לא מסונן" האגדי שלו. וזה עוד לא הכול. אם יש יינן ישראלי שיודע לתאר ולספר את סיפור היין שלו בכתיבה הכי יפה, חכמה, רבת מהות תוכן ועשירה, זה אבי פלדשטיין. ככה גם אני רואה את היין שלו. "ארגמן, הוא מכלוא ישראלי של ענבי קריניאן צרפתי וענבי סוזאו פורטוגזיים. פעולת ההכלאה מקפלת אל תוך המכלוא את מקום ואקלים היווצרו. מחצית הפרי עברה ייבוש, מעין סיום הבשלה שלא תחת השמש הקופחת והותססה על שזרותיה הארומטיות. השארית תססה טרייה, אשכולותיה שלמים בתסיסה ענוגה ורעננה".

"Appassimento"- "הוא תהליך של התייבשות חלקית טבעית של ענבים כדי לייצר ריכוז גדול יותר של צבעים, ניחוחות וטעמים ביין. מכיוון שגם לענבים מיובשים חלקית יש ריכוז גבוה יותר של סוכרים, מערכת זו משמשת לרוב להכנת יינות מתוקים או מרוכזים מאוד. ענבים המתאימים לייבוש חייבים להיות בריאים לחלוטין, על אשכולות שאינם ארוזים יותר מדי".

יקב פלדשטיין ארגמן "אפסימנטו" – "אשכולות שלמים" 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום-שחור אטום, דחוס וחיוני. יין שחזיתו רק פרי. באף, ניחוחות פרי רעננים, תות יבש, פטל אדום מרוכז ואוכמניות בשלות, ניואנסים של קאסיס וקירש. יין "שחור" באופיו. ניחוחות האלון משולבים ביותר וכמעט חבויים, מהווים הבטחה סמויה ליכולת ההתיישנות של יין נשלט פרי זה. בפה הסגול, נוגע בקפה ירוק, מתגלה גוף בעל טקסטורה דחוסה אך מאוד קטיפתית, סמיכה ורחבה, עשיר מיבנה וטאנינים מפותחים ומתוקים. מגע ים תיכוני רב מבע, נוגע בתבלינים "חמים". מתוך המכלול ההרמוני, מבצבצת חומציות רעננה, הנמשכת אל תוך טעם נותר נקי ופירותי, שרושמו "המתוק" והלא עמוס, מאזן אותה. חמיצותו הטבעית של העינב, גם באקלים הישראלי, מאפשרת לטעמים הבשלים להישמר רעננים. גוונים צפופים אלה, מציירים תמונה רבת עתיד בשחור על שחור.

סוג היין: אדום יבש מהגליל העליון

 הרכב זני: ענבי ארגמן

כשרות: כשר לפסח לא מבושל ב"ח. כשר למהדרין מן המהדרין לשיטת הב"י לכל ימות השנה ולחג הפסח. הענבים נקיים מחשש ערלה ושביעית הופרשו תרומות כדין.  הרב אל משעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. בד"צ בית יוסף.

אלכוהול: 12%

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: אבי פלדשטיין

התיישנות: כ- 18 חודשים בחביות מאלון פורטוגזי פראי.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16-18°C

מחיר מומלץ לצרכן:  185 ₪.

קרדיט תמונה:

צילום דני רובין. עריכה: ניר רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top