חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דדה מרלו שיראז 2019 היין שלי לשבת

בתחנת הדלק, הייתה לי הבוקר פגישה מפתיעה ומשמחת, עם ידידי משווק היין אלי פרץ, "אלרן יין", אותו לא פגשתי זמן רב. כמה מילים של ברכה, פה ושם מחמאה ומילה טובה, כמו שחברים נפגשים, ודקות אחר כך אלי שולף בקבוק יין מרלו שיראז 2019 של יקב דדה, מוסר אותו בידי ואומר בחיוך: "הנה עבורך יין לשבת". 

"ליינות של יקב דדה טעמים עוצמתיים עם ניחוחות מורכבים המתקבלים מהתאמה של סוגי הענבים לסוגי האדמה ותנאי האקלים באזורים השונים, על כן טעמם ‘ישראלי’ ומאופיין. מדי שנה יקב דדה מוציא בלנדים חדשים ומקוריים כאשר הרכבת הטעמים נעשית בכל שנה מחדש, תוך התאמה בין זני הענבים ולסוגי החביות השונות, מה שמקנה ליינות אלה אופי ייחודי וצבעוני. בעל היקב, ג’קי חזן, הוא גם היינן המוביל אשר פיתח את כשרונו ולשונו לאורך שנות עבודתו כמקים ומתכנן יקבים בישראל, קטנים כגדולים. לאחר כ-20 שנים של עבודה בתכנון המערך הטכני והתפעולי, הקים בשנת 2007 יחד עם חברו הטוב- נחמיה כתבי, את יקב דדה, ובו יצקו יחד את תשוקותיהם ליצירת יין אישי, יצרי ויצרתי. את היקב קראו ג’קי ונחמיה על שמה של סבתו של ג’קי- אמא דדה, מתוך אהבה והערכה רבה ליינית המרוקאית ממרקש, אשר קיבלה אישור מיוחד ממלך מרוקו לעסוק במלאכה עדינה ומורכבת זו, לפני כ-120 שנים. הידע והרוח נשמרו לאורך השנים, וכיום את סמטאות מרקש, העטופות ריחות תבלינים ובשמים ואת הרי האטלס המפוסלים, החליפו מורדות הכרמל שופעים ירוק של אלון וזית, צבעים של פרחי בר וקולות חיות הבר, בחוות מקורה הסמוכה לכרם מהר”ל. היקב מתקיים בליבו של הר געש קדום, בחמדת טבע על מעיין מקורה הנובע. טעמי היינות של דדה, שורשיהם נטועים במרוקו וענפיהם ניזונים ומותאמים, בתהליך מתמשך, לאקלים הים-תיכוני ולסוגי האדמה השונים בישראל". בואו ותצטרפו אליי לטעימת היין.

יקב דדה מרלו שיראז 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק עם גווני אודם ושוליים בוהקים. על האף הוא עסיסי עם דומדמניות שחורות, פטל שחור, ליקוריץ וריבת אוכמניות, ממוזג על ידי תווי תבלינים של הל וקינמון ורמז מלוח מורכב יותר של ארז מתוק. בחך, חוזרת העסיסיות מהדומדמניות השחורות והאוכמניות עם תחושה מתובלת חמימה וספייסית. תערובת חלקה של טאנינים משולבים יפה, פירות בשלים ועץ אלון. הסיומת בינונית ארוכה ומאוזנת. יין עשוי היטב, המעניק תמורה נאה למחירו.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% ענבי מרלו, 40% ענבי שיראז

תיאור היקב את היין: צבע בורדו בעל עוצמה. היין ניחן בארומות של פירות שחורים בשלים, עץ קלוי ומנטה עם תיבול עדין. טעמו פירותי מלא וקטיפתי עם סיחומת ארוכה ומרשימה. בסדרה זו היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי 16-20 חודשים. טעמי היינות שונים האחד מהשני ומשתנים משנה לשנה אך לעולם נשארים נאמנים לחיך. היינות מוכנים לשתייה אך יתיישנו נהדר גם בבקבוק למס’ שנים.
אלה הם החברים הכי טובים שלכם שילוו אתכם ביומיום, בטוב וברע…

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

לא מסונן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: ° 20 – °C – 18

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה ללא חשש ערלה טבל ושביעית. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. בהשגחת הרב גבריאל סוראני שליט"א מ.א. חוף הכרמל.

מחיר מומלץ לצרכן: 110.00.

יקב דדה

כרם מהר”ל
04-6262112 

[email protected]

צילום תמונה: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top