חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב לֹטֶם – "לואה" רוזה 2021, "לואנה" סוביניון בלאן 2021, "פואגו סלסטיאל" קברנה פרנק 2020, לכבוד פסח תשפ"ב 2022 

שנים, לא טעמתי את היין של יקב לֹטֶם. בעוונותיי, גם טרם הזדמנתי לבקר ביקב וחברים שלי שהיו במקום, חזרו משם עמוסי רשמים, ניחוחות, טעמים, חוויה וסיפורים, של מרכז המבקרים. 6 בקבוקי יין של היקב, בקשתי לעצמי לסיקור טעימה והחלטתי לעשות זאת ב- 2 פעמים ( 3 בקבוקים בכל פעם ) של סיקור חוויית ניחוחות וטעמים. "יקב לטם הינו יקב בוטיק אורגני, המשלב עשיית יין איכותי, ממבחר זני ענבים הגדלים באזור הגליל העליון בפאתי הר מירון. השילוב הייחודי בין תכנים רוחניים, תהליכים אנרגטיים ומדע מתקדם, יוצרים יין איכותי ומקורי. יקב לטם הינו בין היקבים האורגניים הבודדים בארץ. מנכ"ל היקב הוא אורי טירולר. היקב עובד עם בועז מזרחי אדם, כיועץ יין, המלווה את הגידול ועשיית היין מקרוב, ועם היינן אלכס פולונסקי.  עד היום, כל תפוקת היקב נמכרה במרכז המבקרים של היקב – כ 25,000 בקבוקים בשנה. עד לבציר 2019, כל יינות היקב, הופקו מהכרם הביו-דינאמי של קיבוץ צבעון. החל מבציר 2020, נוספו ענבים מהכרם האורגני של קיבוץ מרום גולן, על המורדות הדרום מערביים של תל שיפון. בבציר 2021 יוצרו כ 90,000 בקבוקים. באתר היקב בקיבוץ לטם, שוכן מרכז המבקרים של היקב עם נוף מדהים לכנרת.  לטעמם של אנשי היקב, בזכות הנוף, זהו מרכז המבקרים היפה בארץ, הפתוח גם בסופי השבוע ושבתות. בנוסף לטעימות יין  וסיור ביקב, פועלת במקום מסעדה הפתוחה לקהל הרחב במהלך כל ימי השבוע. יקב לֹטֶם – "לואה" רוזה 2021, "לואנה" סוביניון בלאן 2021, "פואגו סלסטיאל" קברנה פרנק 2020,  בואו ותצטרפו אליי לסיקור טעימת היינות.

היקב הוקם בשנת 2002 ע”י יניב קמחי ביישוב מעלה צביה וב-2009 עבר ליישוב לטם, למיקומו הנוכחי. יניב קמחי – יליד חיפה ואיש היי-טק, בוגר עשרות שנים של נסיעות בעולם וטעימת יינות.
במשך חייו, יניב חקר את ההשפעות של השילובים בין חומר ורוח, תשוקה זו הובילה לרעיון שמאחורי היין, בו למוזיקה השפעה ישירה על איכות היין וטעמיו. 

אז למה כרם אורגני, מי צריך את זה בכלל? 

"כל יינן מתחיל יודע, ששבעים אחוז מהיין זה איכות הענבים שלו ושלושים אחוז זה כימיה.
זה אומר שאם יש לך ענבים איכותיים כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשמור על היין ולנסות לא להרוס אותו ואם אין לך פרי איכותי אתה צריך להיות כימאי ממש טוב:. 

טוב עכשיו נחזור אחורה לשאלה: למה לגדל כרם יין אורגני ומה ההבדלים בין כרם יין אורגני לכרם קונבנציונלי ? 

"נתחיל בזה, שללא ספק גידול אורגני יותר טוב לסביבה שאנו חיים בה. לדוגמא, כמות הריסוסים בכרם קטנה ביותר מחמישים אחוז מכרם רגיל. נוסף לכך, אנחנו משתמשים בהדברה ביולוגית, שעובדת נהדר. כל הרעיון של גידול אורגני הוא להסתכל על הגפן כדבר חי שיודע לטפל בעצמו כאשר מעניקים לו סביבה נכונה. לכן בכרמים שלנו יצרנו מערכת אקולוגית תומכת לגפן וזה אומר הרבה עשביה חרקים ובעלי חיים.

כולם חלק בלתי נפרד מהאקולוגיה של הכרם, לעומת כרם רגיל שמרססים הכול ומנסים לשלוט בגידול של הגפן על ידי מניפולציות של הקיים וכיתום של הגפן לעומת, גפן בכרם אורגני שגדלה בצורה טבעית, סביבה שיש לגפן צמחיה שמתחרה איתה. המטרה הסופית היא לעשות יין איכות וללא ספק, ענבי יין אורגנים מציגים נתונים מרשימים לכל הדעות. לא סתם בבורגון יותר משישים אחוז הם כרמים אורגנים.

אנחנו כייננים מאמינים באיכות הענבים ועדיין בכל בציר אנחנו מופתעים מחדש מאיכות הענבים שלנו.
בשורה התחתונה, הדבר הכי חשוב הוא איכות הענבים שיוצאים לך מהכרם. אנחנו ביקב לטם דואגים לטפל בהם בצורה הטובה ביותר. הדבר הכי חשוב הוא שהיין מדבר בעד עצמו. תנסו ותרגישו בהבדל!"

הכרמים שלנו: 

"כרם צבעון – ממוקם בלב חורש אלונים טבעי בקיבוץ צבעון (לרגלי הר מירון) בגובה של 680- 750 מ’ כרם אורגני יפהפה – עם יופי אחר בכל עונה. השילוב של סלעי גיר, אדמה עשירה, גובה מתאים וריחוק מהים, נותן לענבים סביבה אידיאלית של שילוב של קור (כולל שלג) בחורף, חום ויובש בקיץ, הבשלה מאוחרת להתפתחות טעמים עשירים בענבים. יש בכרם ענבים מסוג קברנה סוביניון, קברנה פרנק, שירז, נביולו, פטיט ורדו וסוביניון בלנק. 

כרם שיפון – נמצא במורדות המערביים של תל שיפון באזור מרכז הגולן. הכרם הינו אורגני. גובה בין 750 ל- 800 מטר. טרואר הכרם מאובחן האדמה בזלתית וולקנית – מעל קו השלג – עם נופים מרהיבים ועצי אלון עתיקים פזורים מסביב לכרם. הכרם מגדלים ענבי סוביניון בלאן, שרדונה, סמיון, קברנה פרנק ומרלו.

מזג האוויר בקיץ מתאפיין בחום וייבוש ובחורף הכרמים מקבלות מנות קור, גשמים ואף שלג – מה שעוזר לכרם להתפתחות טעמים עשירים וטעם ייחודי. 

על המוסיקה:

היין שלנו היא יצירת אומנות המשלבת טעמים, צבעים, ניחוחות ואנרגיות של שמחת חיים ואהבה. האנרגיה ביין נובעת מתהליך הייצור האורגני ומהשמעה של מוזיקה ליין (כן היין מקשיב ומגיב). אנו משמיעים ליין בכל תהליך הייצור וההתיישנות שירים ומנגינות המכילים את אותן אנרגיות שאנו רוצים שיעברו אליכם שתפתחו את הבקבוק ותלגמו להנאתכם כוס יין לטם אורגני."

יקב לֹטֶם – "לואה" רוזה 2021 

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד צלול מילניום, עם שוליים בוהקים. האף, מציע ניחוחות מעניינים של פטל טרי, דובדבנים לבנים, תפוחים והיביסקוס, עם תווים עדינים של קליפת אבטיח והדרים. בחך הקליל, יש טעמים רעננים, עם נגיעות מינראליות, מרמזים על דובדבן צהוב, תות שדה ותפוח גולדן דלישס, עם חומציות מאוזנת, נטולת ליים. לצד, תווים של פירות יער אדומים, גרידת רימון ולימון, המובילים לסיומת ארוכה חמצמצה, נוגעת קלילות בסוג של מתקתקות פרי, של לימון ותות שדה. 

השם: LUA ROSA, מציין את הנגיעה העדינה של הגוון הוורוד ביין המאפיינת את השילוב השקט והעדין של הזנים.

תיאור היקב את היין: לרוזה שלנו מבציר 2021 צבע בהיר, הוא הופק מענבים אדומים שעברו השריה קצרה על הקליפות לפני הסחיטה ופרי לבן. באף אפשר להריח ארומות פרי אדום טרי, אשכולית, משמש  ורמז למינרליות. בפה ליין נוכחות נעימה, עם גוף בינוני, חמיצות מאוזנת, רמז למתיקות פרי וסיומת ארוכה מורכבת. זהו המלווה המושלם ליום קיץ חם – נסו אותו בתוך דלי עם קרח וחברה טובה.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: מיוצר מענבי מרלו, שירז ושרדונה מחלקות אורגניות המטופלות באהבה על ידי כורמי צבעון וכרם שייפון  במרום גולן.

כשרות: ללא.

אלכוהול: 13%

ידידותי לטבעונים.

בקבוקים סה"כ: 5,000

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9 – 6 °C

הצעת הגשה: מומלץ לשתות בליווי חברה טובה אנשים אהובים ורגעים מיוחדים.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב לֹטֶם – "לואנה" 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, צהבהב זהוב, עם גוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. אף, רענן, פתוח מושך ומלא הבעה. שופע ויטאליות אינטנסיבית. פיוז'ן מענג של פירות קיץ בשלים ובושם פרחוני עדין – מלכת הזהב אפרסקים ואגסים צהובים, עם פסיפלורה בשלה, אפרסק לבן ורמז של ליים ודשא קצוץ. בחך, חמצמצות נעימה, נוגעת בתווים "מלוחים" מביאים מבנה, בעוד פסיפלורה וחומציות הדרים שופעי רעננות, מביאים לאיזון. הגימור המשכנע, מעודד אותך לקחת לגימה נוספת, ואחר כך עוד אחת.

השם: LUANA משמעותו בפורטוגזית – לבנה "נערת הירח". שם המתאר את אופיו העשיר והנשי של היין.

תיאור היקב את היין: ליין  ארומות פסיפלורה, אשכולית, ליים, יחד עם מעט גוונים ירוקים של דשא קצוץ, בפה ניכרת חמיצות מרעננת וסיומת ארוכה ומורכבת. סוביניון בלאן ים תיכוני עם אופי של אזור גידול קר.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן הגדלים  באהבה ומסירות על ידי הכורמים של כרם צבעון בשיטות ביו-דינמיות.

הכרם: נמצא בגובה של כ- 700 מטרים בעמק נחבא במורדות הצפון מזרחיים של הר מירון. לואנה נעשה מחלקת הסוביניון הוותיקה של היקב בכרם הביו-דינמי בצבעון. זוהי חלקה מיוחדת, הנטועה למרגלות הר המרון בואדי אשר מנקז אליו את הקור במיוחד בשעות המוקדמות של הבוקר. הודות לכך הגפנים נהנות ממשרע טמפרטורה גדול עם טמפרטורות מינימום נמוכות במיוחד אשר מעניקות ליין את הארומות האינטנסיביות והאלגנטיות שלו.

הצעת הגשה: מומלץ לשתות בליווי חברה טובה אנשים אהובים ורגעים מיוחדים.

אלכוהול: 13%

בקבוקים סה"כ: 3,600

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9 – 6 °C

כשרות: ללא

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

יקב לֹטֶם – פואגו סלסטיאל  2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם בינוני, שוליים בוהקים. האף, מורכב עם ניחוחות קלאסיים של פלפל אדום חרוך, פטל, דובדבן, עלים יבשים, תווים אדמתיים, שוקולד מריר, דומדמניות אדומות ותווים של עשן. החך, ארוך וחלק, רענן ופירותי, עם טעמים של אוכמניות ופרי יער שחור, קקאו, ליקוריץ שחור, ניואנסים של עור ועשן, עם חומציות מאזנת וטאנינים רכים. החך ארוך וחלק עם חומציות מתמשכת. יין עשוי היטב, עם פוטנציאל השתבחות על ציר הזמן בתנאי יישון אופטימליים. 

שם היין: "אש שמימית" בספרדית. זה חלק מסדרת האש המצוינת של הדרקון.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה פרנק

תיאור היקב את היין: זהו יין מפתיע, לא היה ברור לנו שנוכל לייצר יין זני מהיינות שהפקנו מענבי הקברנה פרנק, מכרם צבעון הביודינמי בבציר 2020, לאט לאט עם תהליך ההתיישנות, בלטו כמה חביות מן השאר ומהם יצרנו את היין. היין הוא ארומטי, עם איזון יפה בין גוון עשבוני האופייני לזן, פירותיות ותיבלון, הוא רחב וצמיגי בפה ובעל סיומת ארוכה. עם החמיצות הטובה והטאנינים הנוכחים שלו היין יתיישן טוב בתנאי אחסון  טובים.

אלכוהול: 14.5%

כשרות: ללא

ידידותי לטבעונים

התיישנות: 10 חודשים בחביות עץ אלון לא חדשות.

בקבוקים סה"כ: יוצרו 1500 בקבוקים (נותרו עוד כ- 300 בקבוקים)

הצעת הגשה: מומלץ לשתות בליווי חברה טובה אנשים אהובים ורגעים מיוחדים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 16 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪.

יקב לֹטֶם

ד.נ. בקעת בית הכרם 2012400

מרכז המבקרים

הביקור בתיאום מראש – הזמינו כאן מקום
(אין צורך לתאם את תוכן הביקור – יש צורך רק בהזמנת השולחן לשמירת מקום)

לבירורים נוספים צרו קשר:
073-394-3305

צילום הבקבוקים: דני רובין

עריכת תמונות: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top