חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנפח – אל תחמיצו את "סדנאות החורף" ואל תוותרו לעצמכם על רכישת איזה גריל או מעשנה אצל מתניה האומן

הייתה לי הזכות והעונג להתארח ביום חמישי האחרון לערב של יין ובשר אצל "הנפח" במבוא חורון. מתניה בטר, איש מקסים וענו, מקצוען בתחומו, בן 38, מגדל עופות משנת 2004, מנהל את חוות הפיטום של מבוא חורון, ובעל עסק מרשים מבוקש ומצליח, הנקרא "הנפח" לייצור מעשנות וגרילים. מבוא חורון הינה אגודה שיתופית חקלאית. אבא שלו, שמעון בטר הנו הכורם הראשי של יקב טפרברג ולו קרוב ל- 1,400 דונם של כרמי ענבים ליין. מתניה, נשוי ואב ל-4, גר במושב מבוא חורון. דור שלישי למשפחת חקלאים עובדי אדמה ואוהבי הארץ. בשנים האחרונות, הוא החליט לאחד בין אהבתו לבישול וצליית בשר לבין האומנות וכך התחיל לייצר מעשנות וגרילים. הוא התייעץ עם גדולי המומחים לעישון בשר, למעשנות ולחומרי גלם ועשה צעד אחד קדימה. כל מעשנה וגריל שיוצאים מהסדנא שלו, הם יצירות אומנות מוקפדות עד לפרטים הקטנים, עשויים באיכות בלתי מתפשרת ובעלי גימור מלוטש. די בלעשות סיבוב התרשמות בסדנת הייצור, במצבעה, באולם התצוגה, בכדי להתרשם והכי מקרוב במקצועיותו של מתניה והצוות שלו. אם חובבי בשר אתם, גרילים ומעשנות, אם אתם שפים, בעלי שירותי קייטרינג, מסעדנים, או סתם כאלה שיש להם חצר ענקית, או מרפסת קטנה, "הנפח" זה המקום בשבילכם לרכוש גריל או מעשנה, או סתם לבוא לשתות ולאכול והכי ליהנות בסדנא. 

איתרע המזל, והפסקת חשמל רבתי באזורים רבים במושב, האפילה את תחילת הערב, עובדה שלא הזיזה כאן לאיש, לא למארחים ולא למוזמנים, להרים ערב מיוחל כמובטח.

כי, מעל מצע של גחלים לוחשות הסתובבו להן על שיפוד מסתובב ממונע עופות גדולים, ובחלק האחורי של החצר עמדות גחלים לוחשות נוספות היו אחראיות, על

קומקום עם יין חם מתוק ומשכר, תפוחי אדמה בטטות ובצלים בטעמים של קרטושקלך "אש מדורה", עטופים בנייר כסף שומרים על חומם ומיציהם המתינו גושי בשר ובריסקט, וגם נקניקיות מדהימות, לצד חזות עוף ואנטריקוט שנקצצו לכדי פיסות "שווארמה", שהוגשו כפתיח ליד סלט רענן.

אורח הערב, היה אוליביה פרטי היינן של יקב טפרברג שהביא עמו כמה וכמה בקבוקי יין של היקב החל מיין לבן, דרך מרלו, סירה, ועד ליין קינוח מחוזק בסגנון פורט לרבות הפתעה יין קברנה סוביניון 2011 בבקבוק מגנום.

כייף ומעניין היה להקשיב לאוליביה בטח ובטח למי שתרבות היין ועולם היין קצת חדשים בעבורו מאחר ואוליבייה לא חסך בפרטים החל מאיך פותחים בקבוק יין, ואיך אוחזים נכונה בכוס של יין ואיך טועמים והוא גם "שבר מיתוסים" כמו האם צריך לאחסן בקבוק יין בשכיבה או בעמידה משהו שכולנו בטוחים שהתשובה לכך היא "בשכיבה על מנת שהפקק יישאר רטוב" ואוליבייה סיפר על מחקר אקדמי שנערך בשנת 2003 באוניברסיטה בבורדו בצרפת מחקר שנמשך לא פחות מ- 8- שנים שבמהלכן נבדקו והוטעמו עשרות רבות של יינות זהים שאוחסנו בשכיבה ליד אותם יינות שאוחסנו בעמידה ובתום 8 השנים ושנגמר להם היין…אמר וחייך אוליבייה, הטעמים של היינות בהשוואה נותרו אותו הדבר.

אוליבייה גם סיפר כי "למעלה מ- 93% מהיינות המיוצרים בעולם, נשתים בשנה הראשונה". הוא גם סיפר על מגמות שונות בעולם של שימוש בפקקי הברגה מול פקקי השעם המסורתיים. ותוך כל אלה, הוגשו אל השולחנות בשרים, והוטעמו היינות, כשעל השולחנות המתינו סלט כרוב רענן, מטבל צ'ימיצורי, שום קונפי, חרדל ורוטב חזרת, בקבוקי מים וסודה קרה.

לקינוח הוטעם יין מתוק מחוזק בסגנון פורט לצד מגוון עשיר של מתוקים.

"איזו התרגשות!! סוף סוף אנו שמחים לספר לכם על סדנאות החורף כאן אצלנו בסדנא!!!" – כך נכתב במודעה שמשכה את עיניי וכמובן גירתה את חושיי ובני מעיי: הערב מוגבל ל -20 משתתפים. הזדרזו להירשם. מחירי פתיחה מיוחדים בפירוט למטה.

אז אני השתתפתי בסדנא הזו: שהתקיימה ביום חמישי · 20.01.2022 · 19:00 «

Meat & Wine עם אוליביה פרתי · יקב טפרברג

ערב שכולו יין משובח ושפע בשרים צלויים ומעושנים.

התאמת יין למנות בשריות בהדרכת אוליביה פרתי, יינן יקב טפרברג.

שלוש הרצאות מרתקות במהלך הארוחה, כולל שתיה מודרכת.

הצצה לעולם עישון הבשרים.

מחיר – 290 ש"ח למשתתף

ומה מחכה לכם בהמשך ותאמינו לי שזה שווה עד מאוד:

» רביעי · 02.02.2022 · 19:00 «

סדנת ניקנוק · הנפח מארח את נקניקיות צ'ורי

סדנה מעשית להכנת נקניקיות בהדרכת כפיר גולדהאמר ומתן צפריר

שיטות טחינה, חומרי גלם ושילובים, תבלינים, עישון וצליה.

הכנת נקניקיות מסוגים שונים.

חוץ מאשר נקניקיות, הערב ילווה עם מגוון מנות בשר צלוי ומעושן

מחיר – 350 ש"ח למשתתף.

ובהמשך:

» חמישי · 17.02.2022 · 19:00 «

ארוחת שחיתות · הויקינג המעשן מתפרע

VIKING'S BBQ · THE FUNDEMENTALS OF SMOKE

אורי יאיר (AKA – הויקינג) מגיע למטבח של הנפח

להכין לכם ארוחה שתשאיר אתכם עם זיכרונות

בעלי ניחוח עשן מתוק,

באווירת משתה של מלך הויקינגים!

מחיר – 290 ₪ למשתתף

ובהמשך: 

» חמישי · 24.02.2022 · 19:00 «

נריה אוכל ת'ראש · נריה גרנביץ' מגיע לנפח

הרצאה למקצוענים של בשר, על בשר, עם הרבה בשר!

נריה גרנביץ', מבכירי המגדלים בארץ עם הרצאה מרתקת וסודות מעולם הבשר בישראל.

הערב מלווה בבשרים מובחרים, מיושנים ומעושנים.

ערב שובר מוסכמות!

מחיר – 290 ש"ח למשתתף

לפרטים נוספים ולהרשמה

050-9136869

כל הסדנאות מתקיימות באולם התצוגה החדש של הנפח במבוא חורון

הנפח

מתניה בטר

050-2050807

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top