חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שריגים קברנה סוביניון 2006 יין ארכיון מתיישן

יקב שריגים מייצר יין אדום איכותי משנת 2002. הגפנים גדלות בחלקות כרם מובחרות בהרי יהודה, 700 מטר מעל פני הים. התסיסה הראשונה נעשית ע"י שמרי פרא טבעיים. היין לא מסונן ומתיישן בחביות עץ אלון. היקב מתמחה ומתמקד בעשיית יין אדום יבש מאיזור היין יהודה. יקב שריגים מייצר כ- 3,000 בקבוקי יין בשנה עם נטייה להגיע לכוון ועד 4,000 בקבוקים. בחצר היקב מקרר גבינות בשירות עצמי, גבינות עזים וצאן. 12 מיינות היקב זכו במדליות זהב וכסף ובשנת 2016, נבחר היקב ליקב הטוב ביותר בישראל בקטגוריית יקבי בוטיק קטנים. יקב שריגים שוכן בישוב לי-און שריגים בלב פארק בריטנייה אשר בעמק האלה, היקב נולד מאהבה גדולה ליין ומתוך חיבור חזק לטבע, בעלי היקב מוטי מרדכי ואוריאל הררי יצאו לדרך היין מתוך כוונה לתרגם את אהבתם לתחום כמו גם לאדמה, לטבע ולעשייה. הענבים מהם מופק יינות שריגים גדלים בשפלת יהודה , בשיפולי הר כיתרון, הנישא לגובה של 750 מטר מעל פני הים. כרם ניר נישא לגובה 750 מטר, איזור זה מצטיין באדמה ובאקלים נוחים לגידול גפנים ולייצור יין. הפרשי הטמפרטורה בן היום והלילה יחודיים לאיזור זה ומשביחים את איכות הגפן. יינן היקב , אוריאל, מקיים קשר הדוק עם הכורם  ולוקח חלק ומעורבות  בתהליך התפתחות הגפנים מהם מופק יין שריגים.

יקב שריגים קברנה סוביניון 2006 יין ארכיון מתיישן

רשמי טעימה שלי: טעימה מאתגרת, מסקרנת, של יין ארכיון בן 16 שנים. צבע ומצב: ליין הזה עדיין יש צבע צפוף, בגוונים של חום אודם/כחלחל-סגול, השוליים איבדו ברק. הארומטיות הרבה פחות קלאסית ורעננה כמתבקש מגיל היין, עם יותר עשבוניות, תה כהה, יחד עם פירות אדומים יותר. יהיה קל לומר, שזה יין שהגיע לבגרות מלאה, אבל עדיין יש בו ניואנסים של צעירות וחיוניות, הרבה בזכות היותו מושתת ברובו על ענבי קברנה סוביניון עוצמתיים, שאולי סותרים את הרעיון הזה. יש בו גוונים מורכבים שלישוניים, של אדמה, ציפורן, אגוז מוסקט, עוגיות שוקולד וטבק, עגלגלות קטיפתית בשלה, מאוד נעימה, כך או כך, החך הראה חומצות גבוהות יותר, טאנינים מחמירים יחסית וחשתי שהיין נמצא במצב שבו הוא רק הופך יותר חד ממדי ואיבד מקסמו. ועדיין, ניהנתי מאוד מהטעימה ומהיין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 85% ענבי קברנה סוביניון, ו- 15% ענבי פטיט וורדו.

תיאור היקב את היין: צבע היין אדום עז, ארומה של גרגרי יער בשלים ואגוז המשתלבים עם ניחוח העץ. הטעם מורכב ועשיר ומזכיר פרי בשל ועץ המתובל בטאנינים מודגשים. יין עם גוף מלא המשאיר בחך סיומת פרי בשלה וארוכה.

התיישנות: היין התיישן והשתבח בחביות עץ אלון במשך 18 חודשים.

שריגים 2006 יוצר ללא כל שימוש במיכון.

כרמים: הענבים ליין זה מגיעים מחלקת האוכף שבכרמי כיתרון במערב הרי יהודה נבחרו בקפידה וכל תהליך ההכנה החל בבציר וכלה במילוי הבקבוקים נעשה ביד.

מיין זה יוצרו 3 חביות בלבד.

אלכוהול: 13%

זכיות ומדליות: זוכה מדליית הכסף בתחרות היין טרה-וינו 2008

כשרות: ללא.

יינן: אוריאל הררי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16 °C

מחיר מומלץ לצרכן: שווה לשאול ביקב אם יאותו למכור לכם….₪.

"וּבַגֶּ֖פֶן, שְׁלֹשָׁ֣ה שָׂרִיגִ֑ם; וְהִ֤וא כְפֹרַ֙חַת֙ עָלְתָ֣ה נִצָּ֔הּ, הִבְשִׁ֥ילוּ אַשְׁכְּלֹתֶ֖יהָ עֲנָבִֽים" 

בראשית, פרק מ', פסוק י'

יקב שריגים

0509990746

0723712391

[email protected]

קרדיט צילום: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top