חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שריגים – "שריגים" 2019, "באריק" 2019, ויין הדגל "כיתרון" 2019

בראש השנה האחרון, פניתי ליקב שריגים אל ידידי היינן אוריאל הררי ובקשתי להזמין ממנו יינות לחג. התשובה שקבלתי מאוריאל שלדעתו: "היינות עדיין לא מוכנים וכדאי שאמתין איתם". השבוע, קבלתי טלפון מאוריאל ובזו הלשון:" לא שכחתי אותך. אני שומר לך 3 יינות וכדאי שתגיע כי היינות פשוט נחטפים ובקושי נשאר לי מהם" והוא מוסיף ומספר "שתקופת הקורונה, רק עשתה טוב ליקב. כמות המבקרים גדלה פלאים, המון קהל צעיר הולך וגדל המורכב ברובו מאנשי הייטק לצד קהילה קבועה של יוצאי חבר המדינות, ממלאים את חצר היקב מדי סוף שבוע עד שהוא נאלץ פעם בחודש לסגור את הביקורים לסופ"ש של מנוחה". אוריאל מפרגן ללקוחותיו לדבריו ובחיוך הוא אומר: "כי דווקא הנשים ובנות הזוג שבחבורת המבקרים, הן אלה שנותנות וקובעות את הטון והן אלה שמזמינות מקום להתארח". בחצר היקב, שהנה למעשה חורשת אורנים מוצלת רחבת ידיים ומזמינה, תוכלו לקבל גבינות וזיתים, המון צל ואווירה מאירה ומזמינת פנים וכמובן לטעום מיינות היקב. כשהגעתי מוקדם בבוקר לאסוף את היינות, חשבתי שבאתי לחפש אתונות אבל מצאתי מלוכה. הרווחתי לא רק כוס קפה של בוקר עם הזוג החביב רונית ואוריאל, אלא גם טעימה נפלאה בחורשה המוצלת, עם שמש חמימה של בוקר של יינות לצד גבינה נהדרת, מ-3- היינות שלקחתי עמי, דרך טעימת חבית של יינות מלבק בתהליך וטעימה מפתיעה של יין פרימיום שנמצא בחבית שכרגע נקרא "סופר" כשבסופו של דבר הוא ישהה בחבית סך של 28 חודשים, יודעי דבר שכבר טעמו מהחבית מספרים שהוא הולך להיות "יין גדול".

יקב שריגים מייצר יין אדום איכותי משנת 2002. הגפנים גדלות בחלקות כרם מובחרות בהרי יהודה, 700 מטר מעל פני הים. התסיסה הראשונה נעשית ע"י שמרי פרא טבעיים. היין לא מסונן ומתיישן בחביות עץ אלון. היקב מתמחה ומתמקד בעשיית יין אדום יבש מאיזור היין יהודה. יקב שריגים מייצר כ- 3,000 בקבוקי יין בשנה עם נטייה להגיע לכוון ועד 4,000 בקבוקים. בחצר היקב מקרר גבינות בשירות עצמי, גבינות עזים וצאן.

12 מיינות היקב זכו במדליות זהב וכסף ובשנת 2016, נבחר היקב ליקב הטוב ביותר בישראל בקטגוריית יקבי בוטיק קטנים. יקב שריגים שוכן בישוב לי-און שריגים בלב פארק בריטנייה אשר בעמק האלה, היקב נולד מאהבה גדולה ליין ומתוך חיבור חזק לטבע, בעלי היקב מוטי מרדכי ואוריאל הררי יצאו לדרך היין מתוך כוונה לתרגם את אהבתם לתחום כמו גם לאדמה, לטבע ולעשייה.
הענבים מהם מופק יינות שריגים גדלים בשפלת יהודה , בשיפולי הר כיתרון, הנישא לגובה של 750 מטר מעל פני הים.
כרם ניר נישא לגובה 750 מטר, איזור זה מצטיין באדמה ובאקלים נוחים לגידול גפנים ולייצור יין.
הפרשי הטמפרטורה בן היום והלילה יחודיים לאיזור זה ומשביחים את איכות הגפן.
יינן היקב , אוריאל, מקיים קשר הדוק עם הכורם  ולוקח חלק ומעורבות  בתהליך התפתחות הגפנים מהם מופק יין שריגים.

יקב שריגים "שריגים 2019"

רשמי טעימה שלי: סגנון רענן קל ופירותי המדגיש תווים זניים. צבע, גוון עמוק ועז של אדום עם רמזים כחלחלים ושוליים בוהקים. באף, היין חושף ניחוחות של פירות אדומים בשלים, המשולבים בהרמוניה עם תווים קלויים שנרכשו מהשהייה שלו בחבית. בחך, נוכח ופירותי בכניסה, פרי משומר ותווים מתובלים קמים ובאים, יחד עם טאנינים חלקים ושופעים ומבנה מאוזן, המסתיימים בגימור עמיד ואלגנטי. יין מהנה, שתי, נעים וטעים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 52% מרלו, 30% פטי וורדו, 18% קברנה סוביניון.

התיישנות: היין התיישן והשתבח במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון

תיאור היקב את היין: "זהו היין הקליל יותר של בציר 2019".

אלכוהול: 12.5%

כשרות: ללא.

יינן: אוריאל הררי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב שריגים "באריק" 2019

"באריק", הנה הסדרה הבכירה של היקב.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שמבין השלושה, זה הפייבוריט שלי. בהיותו יין עשוי בלנד בסגנון בורדו, היין הזה "מחליף צורה" מורכב וכזה המסוגל לבטא כל אחד מהזנים הללו בעוצמה. לפעמים, היין מראה כיצד כולם יכולים להתאחד בצורה יפה. זהו יין חושני, בעל נוכחות, מאוזן היטב. צבע נופך כהה מדהים, עם שוליים בוהקים. עם שכבות ורבדים של פפריקה מעושנת, אבן נהר, אבק, פטל שחור ושושנים עם סיומת ארוכה. אהבתי.

סוג היין: אדם יבש

הרכב זני: 40% קברנה סוביניון, 25% קברנה פרנק, 20% מרלו, ו- 15% ענבי פטי וורדו

כרם: חלקות כרם מובחרות מרכס כיתרון שבהרי יהודה 700 מטר מעל פני הים.

אלכוהול: 13%

התיישנות: היין התיישן והשתבח במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון

כשרות: ללא.

יינן: אוריאל הררי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב שריגים "כיתרון" 2019

רשמי טעימה שלי: ניחוחות של פירות ותבלינים מרוכזים, עם שכבות של דובדבנים שחורים, ארז מיובש, דומדמניות אדומות, קאסיס, קינמון, וניל וציפורן, כמו גם רמזים של קרקעית יער ארצית, מרווה פראית ועץ אלון קלוי מתוק. על החך, טאנינים קטיפה מאוזנים ללא דופי, נושאים את טעמי הפירות האדומים והשחורים השופעים של, דובדבנים טריים ומרוסקים, שזיפים שחורים ואספרסו טחון דק, לסיומת אלגנטית ומתמשכת. יין דגל, בעל ניואנסים שיתיישן בחן במשך שנים רבות.

סוג היין: אדום יבש

"כיתרון" הנה סדרת הדגל של היקב.

הרכב זני: הבלנד מורכב מהחביות המובחרות של בציר 2019. היין מורכב מ- 35% קברנה סוביניון, 30% פטי וורדו,  20% מרלו, ו- 15% ענבי קברנה פרנק.

אלכוהול: 13%

התיישנות: היין התיישן והשתבח במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון

כשרות: ללא.

יינן: אוריאל הררי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16 °C

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

"וּבַגֶּ֖פֶן, שְׁלֹשָׁ֣ה שָׂרִיגִ֑ם; וְהִ֤וא כְפֹרַ֙חַת֙ עָלְתָ֣ה נִצָּ֔הּ, הִבְשִׁ֥ילוּ אַשְׁכְּלֹתֶ֖יהָ עֲנָבִֽים" 

בראשית, פרק מ', פסוק י'

יקב שריגים

0509990746

0723712391

[email protected]

קרדיט תמונות: דני רובין

עריכת תמונת בקבוקי היין: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top