חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבחי ירושלים: יין שרדונה וינטג' 2021 של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית, זכה בציון 90 ומדליית כסף בתחרות הבינלאומית היוקרתית TERRAVINO.

תחרות TERRAVINO, נערכת בישראל מדי שנה ומתקיימת בפיקוח הארגון הבינלאומי של הגפן והיין (OIV) ובהשתתפות שופטים מומחי יין מכל העולם. התחרות נחשבת לאירוע היין הבינלאומי החשוב בישראל ומאפשרת חשיפה שיווקית ותדמיתית ליין הישראלי ברחבי העולם. בין שלל היינות המשובחים שלקחו חלק בתחרות, יין שרדונה וינטג' 2021 שקיבל 90 נקודות וזכה במדליית כסף . מנכ״ל היקב, ליאור לקסר: ״זה היין שהייתי רוצה לשתות בסוף יום עבודה. חד, מינרלי ומורכב עם המון אנרגיה וכיף ובמחיר הוגן.״

יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית שרדונה וינטג' 2020

רשמי טעימה שלי: אף, יפהפה של אגס טרי, אננס ויסמין, עם רמזים של אגוז מוסקט, תאנה וניואנס עדין של עץ אלון קלוי. הפה נקי ומואר, מלא בטעמים של תפוח אפוי, לימון וליים. חומציות יציבה מספקת גימור פריך ומורכב של הדרים, מינרלים ותבלינים. תמורה נהדרת לכסף.

סוג היין: לבן יבש

הבציר: עונת גידול שהתאפיינה בחורף עם ריבוי מנות קור, כמויות הגשם היו גבוהות מהממוצע הרב שנתי ב – 50%. האביב היה מתון יחסית ללא אירועי שרב משמעותיים וגם ראשית הקיץ הייתה מתונה, חודש ספטמבר היה חם מהממוצע באופן ניכר. ההשקיה החלה מאוחר עקב ריבוי הגשמים בתקופת החורף והצימוח היה אחיד ומאוזן. המפתח להצלחה בבציר היה טמון בתזמון בציר מדויק, מה שהביא ליצירת יינות מאוזנים ואופייניים לזן הענבים.

מאפייני יין: יין שרדונה לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה מכרמים בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל. לאחר סחיטה עדינה, תסס מקצת מהתירוש עם עץ אלון והמשיך והתיישן במשך שלושה חודשים על משקעיו (Sur Lies) ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. היין בעל גוף בינוני ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, אפרסק ושקדים קלויים. הסיומת ארוכה ומאוזנת

נתוני יין:

אלכוהול – 11.5%

PH – 3.35

TA – 5.2 (g/l)

RS –יבש

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב מנות כגון : פסטה ברוטב פסטו, דגים צלויים בגריל ואספרגוס קלוי.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12- 9 °C

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הבד"ץ  רבנות ירושלים  מר"ן בית יוסף U,P

מחיר מומלץ לצרכן: 35-40 ₪.

מיין זה, כמו גם מיתר היינות של יקבי ירושלים אגודה חקלאית תוכלו ליהנות במרכז המבקרים של היקב, הממוקם בטחנת הרוח ההיסטורית של מונטפיורי, במשכנות שאננים. הטחנה פתוחה לציבור הרחב ואתם מוזמנים לבקר וליהנות מהיין של היקב הירושלמי הוותיק והמוביל אל מול הנוף עוצר הנשימה של משכנות שאננים הציורית וחומות העיר העתיקה.

יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית

פייסבוק + אינסטגרם: JerusalemWineries

מרכז מבקרים: טחנת הרוח, משכנות שאננים ירושלים

טלפון 02-5836875
[email protected]

052-5459422

קרדיט צילום בקבוק: אנני סלבי

קרדיט צילום ליאור לקסר: מוק-אפ 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top