חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בית אל – מרלו "תפוח" 2019, ו – "עמונה" קברנה סוביניון 2018 – "פרי מושקע בכוחו להוליד יין משובח"

יקב בית אל , מייצר כ- 20,000 בקבוקי יין בשנה. היקב שוכן בין ההרים והגבעות של הרי בית אל, בלב ארץ ישראל התנ"כית, כאן נפרשים הכרמים של יקב בית אל גולשים על פני הטרסות בין עצי תאנה, רימון וזית. היקב של משפחת מן הוא שילוב של תרבות יין עשירה ומורשת רוחנית היוצרים יינות נפלאים הגדלים בפופולריות שלהם משנה לשנה. המטרה שלהם היא להפתיע אתכם בארומות וטעמים מרגשים, והם שואפים שתשתו ותגידו "וואו, אין על היינות של בית אל!" ההשראה: בית אל היוותה מרכז יהודי, חקלאי ורוחני במשך אלפי שנים. הכרמים מסביב Estate ליקב בית אל, חמש דקות מהמקום בו חלם יעקב אבינו את החלום המשפיע עלינו עד היום. אז ממה התפרנסו תושבי בית אל בתקופת המלוכה בישראל? על כך יעידו אלפי הגתות החצובות בסלע ופזורות בכרמים ובחצרות הבתים. גתות משפחתיות אלו, מאפשרות ייצור של מאות אלפי ליטרים יין בשנה. היין יוצר באלול ותשרי ולעיתים גם חשוון, ואוחסן בכדי חרס במערות החצובות בסלע. הרקע החקלאי של הלל מן יינן היקב, מתחיל באגרונומיה באוניברסיטה בקליפורניה וביקב בוטיק של משפחתו בסונומה ואלי. מחקר חקלאי, ריכוז מאות דונם של כרמים, תכנון מערכות השקיה, פקחות מזיקים ועוד. כך שבאופן טבעי בשנת 1996 נטעו הזוג הלל ונינה מן, את הכרמים בבית אל. הם זכו לעבוד עם שני הבנים שלהם ישראל-מאיר שמרכז את הכרמים בכל החלקות ואילו הבן השני שלום-דוד, כרגע לומד כימיה באוניברסיטה באריאל ומגדל קברנה פרנק בחוות גלעד. השקעה! בכרמים, ברמת הפרי, במקצועיות, בלמידה, בהקשבה לכם, בשיתוף, בכשרות…יקב בית אל מגדל ומיצר סוגי יין טעימים ומגוונים, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, מרסלן, מלבק, פטיט ורדו וקריניאן כל חלקת כרם מטופחת בקפידה. הלל וישראל-מאיר מן, היינן והכורם, דיללו את כמות הפרי כך שכוח הגפן מושקע בשני בקבוקים עד שלושה וחצי בקבוקים לעץ בלבד, תסיסה ארוכה עם הקליפות, ומחצי שנה עד עשרים חודש התיישנות באלון צרפתי חדש! במטרה לנצל את איכות הטרואר ולהגיש לכולנו יין ברמה בין לאומית, בטעם, בריח ובכשרות מהודרת. יקב בית אל ממליץ על מרלו "תפוח" 2019 כרם יחידני, ועל קברנה סוביניון "עמונה" 2018 כרם יחידני, טל בנימין מהדורה מוגבלת.

יקב בית אל מרלו "תפוח" 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם בינוני עד כהה עם קצה ארגמן מבריק ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות עזים של שזיף אדום, תות עץ ופטל, עם מורכבות דמוית טבק. בחך, גוף בינוני, גמישות, אמצע שמנמן. טעמי פרי אדום, מוקה קלה, עם רמזים לעשבי תיבול יבשים. מסיים עם גימור חלק, בטאנינים עדינים ורכים ועץ אלון עדין. תיהנו עם בשר, מגש גבינות, או טאפאס.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי מרלו

כרם יחידני SINGLE VINEYARD: הענבים בכרם המרלו של יקב בית אל, הנם בעלי קליפה דקה, האופיינית לזן. הם חשופים לשמש, ותנאי גידולם בטבע הכפרי משפיעים במידה ניכרת על אופי הבשלתו של הפרי, על צבעו, ועל טעמיו. מכיוון שחשוב לאנשי היקב להגיש לכם מרלו בסטנדרט שמסוגל להתחרות ביינות בעלי שם ובעלי מיתוג עולמי הם מקפידים על גידולם של הענבים ביבול נמוך, מאווררים היטב, ובהשקיה מוגבלת. וכך, מתקבל פרי נקי, טעים ואיכותי. ואכן, מהגידול המוקפד בשילוב עם הטיפול העדין בפרי ביקב, נוצר היין העשיר הזה.

תיאור היקב את היין: היין בעל צבע אדום בוהק, סמיך וחמאתי והוא ממלא את החיך בטעמים וניחוחות ובטאנינים רכים המקפלים רבדים, רבדים, שלעומק והנאה. היין בעל סיומת ארוכה ידידותית ונעימה. כל זאת בהשראת אמירתו של היינן הלל מן: "פרי מושקע בכוחו להוליד יין משובח"

פוטנציאל יישון: אפשר להשהות ליישון ארוך והוא טעים לשתייה גם עכשיו.

אלכוהול: 15%

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 °C

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל המצוות תלויות בארץ נעשו בשמחה והידור. בהשגחת בד"ץ לענייני כשרות, כשר למהדרין בהשגחת הרב זלמן מלמד שליט"א בית אל, U P

מחיר מומלץ לצרכן:  150 ₪.

יקב בית אל "עמונה" קברנה סוביניון  2018 "טל בנימין" מהדורה מוגבלת

רשמי טעימה שלי: קברנה סוביניון נוכח עם אופי ו"פוזה". באף, תווי הקברנה סוביניון הקלאסיים של, דומדמניות אדומות, מלווים בדובדבן שחור, ליקוריץ, פטל עמוק, צפחה מרוסקת ורמזים לעלה עגבנייה. בחך, הטעמים "מתפוצצים" ומציגים יותר מהפירות האדומים, פאי דובדבנים ותבלין הציפורן. טאנינים מתונים אך מוצקים, חומציות מתונה וסיומת ארוכה משאירים אותך עם חשק לעוד. יין שילך נהדר לצד תבשילי בשר, טאג'ין מרוקאי, רוסטביף, הסטייק האהוב עליכם, או גבינה בוגרת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון

כרם יחידני SINGLE VINEYARD:הכרמים בעמונה, מתנשאים לגובה של 900 מטרים מעל פני הים. כמה דקות הליכה מהר בעל חצור שעליו הובטחה הארץ לאבינו אברהם. ממזרח, הכרמים משקיפים על ים המלח, נהנים מזריחת השמש בבוקר וצופים על קו הים התיכון שבמערב.  החל מחדרה דרך מגדלי עזריאלי שבתל אביב ועד אשדוד שבדרום, מתרעננים ממשבי רוח בכל חודשי השנה. בכרם בן 30 השנה צומחות גפנים עבות וחזקות, ללא השקיה וזוכות לצימוח מבוקר וליבול נמוך מאוד. כל אלו בשילוב תסיסה ארוכה…

ויישון: של כ- 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

תיאור היקב את היין: יין קברנה סוביניון נפלא ועשיר מלווה בסיומת ארוכה ורכה. זהו יין חוויתי שנוכל ליהנות ממנו עוד שנים רבות. לחיים.

אלכוהול: 15.2%

יישון: 12חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 °C

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל המצוות תלויות בארץ נעשו בשמחה והידור. בהשגחת בד"ץ לענייני כשרות, כשר למהדרין בהשגחת הרב זלמן מלמד שליט"א בית אל, U P

מחיר מומלץ לצרכן: 135 ₪.

יקב בית אל

Hillel Manne – יינן

tel: 972-545-240-936 Nina 972- (0)547-240-935

https://www.facebook.com/BeitElWinery

https://www.beitelwinery.com/

לתיאום ביקור: [email protected]

קרדיט צילום: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top