חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב וילה וילהלמה – וילהלמפורט 2006 יין קינוח מחוזק בסגנון פורט

החורף כאן. קר בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק, אדום ומתוק וטעים, שיוצר ביקב וילה וילהלמה, מידע ואהבה, 10 שנות "שכיבה" בחבית ישנה והשבחה ועם המון מחשבה. גיל ומוטי גולדמן, דור שני לכורמים, הקימו את היקב בשנת 2001, בוילה טמפלרית. המדשאות רחבות הידיים והבית העתיק על תקרותיו הגבוהות, חדריו הרבים ומרצפותיו העתיקות והמצוירות הם מקום שלו ומקסים לכל אירוע. הפילוסופיה של יקב וילה וילהלמה, הינה שיש להעניק ליין את מידת הסבלנות לה הוא ראוי וליצור יינות מתיישנים ומורכבים. המושבה הטמפלרית וילהלמה (בני עטרות) נשמרה כמעט בשלמותה והשדות הירוקים והשקט האופף את המושב, הינם קסם של ממש המשדר אווירה של חו"ל.
.וילה וילהלמה על פי חזונם של גיל ומוטי הינה המקום בו החיים הטובים מתחילים, מקום המגיע אל הטוב שבכל אחד מאיתנו , מקום של שמחה ואנרגיה טובה. 
אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, המתוקים, המחבקים, מתרפקים ומפנקים, ואת יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש לי בחלום.  תִּשְׁתּוּ אוֹתוֹ כְּשֶׁקַּר, הוּא פָּשׁוּט נֶהֱדָר ולרגע תשכחו ממה שאמרה הרופאה: ש"אסור לך סוכר"…

יקב וילה וילהלמה VILHELMPORT 2006

רשמי טעימה שלי: האף, נפתח בארומה פרחונית מתקתקה, עם תווים של קליפת תפוז מתוקה, ניחוחות וטעמים של דובדבן, פירות יער, אגוזי מלך ושוקולד, עוגת דבש מדירה נימוחה, רמיזות לשקדים/מרציפן וקרמל מלוח. החך, עם תחושת פה משיי ודבש, עם טעמים עדינים ומתובלים היטב של טארט תפוחים, פלאן ואבקת קקאו. סיומת הקטיפה וממלאת הפה של שמנת, פרלין, וניל ופטל רעננה ומאוזנת. זהו יין קינוח טעים ומאוד שלם, בעל גוף, ומתיקותו רבת מיקוד, צפיפות ואורך. פירותי, אך עם זאת מאוד נעים וטעים. עשיר, בשל, עם חמיצות טובה, כמו גם נגיסה של אלכוהול והתיישנות של עץ ישן. הוא מאוזן היטב. יין קינוח שהוא עדיין "ילד" והוא רק בן 16 שנים "שובב" אבל נחמד, ועם עתיד לפניו ומפגין ביצוע נהדר לסגנון ההתיישנות וההשתבחות שהם חלק בלתי נפרד מפילוסופיית היקב. תשתו עכשיו. תשכיבו לישון. תחליטו אתם מתי אתם מבקשים לעצמכם פיסה של הנאה מרוכזת.

סוג היין: יין אדום מחוזק בסגנון פורט

סגנון: מתוק

תיאור היקב את היין: יין אדום מחוזק עשוי בסגנון קלאסי פורטוגלי מענבי קברנה סוביניון ומרלו מבציר מאוחר. ליין, גוף מורכב וכבד.

הרכב זני: בלנד של ענבי קברנה סוביניון ומרלו

שנת בציר: חודש אוקטובר 2006

כרמים: בן זימרה

ערך קלורי: 182 קלוריות ל- 100 גרם

יינן: עמרם סורסקי

כורם: מוטי גולדמן

בקבוק: 750 מל"ל

היין לא מסונן

התיישנות: 10 שנים בחביות עץ אלון משומשות ולא מלאות עד תום

כשרות: ללא

אלכוהול: 16.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C – °C16

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב וילה וילהלמה

מושב בני עטרות, הראשונים 47

050-9712193

צילום: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top