חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מאור ממליץ על: רוזה גבעת אורחה 2020, לבן גבעת אורחה 2018, אדום תל פארס 2011, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

תוויות הבקבוקים האחוריות של היינן דני מאור, מיקב מאור, מספקות נתונים כמו רמת האלכוהול, מיקום הכרם, תכולת הבקבוק במל"ל, ערך קלורי ל- 100 מל"ל, תוספת ביסולפיט לפי התקן, העדר הכשרות, חובת הפיקדון על הבקבוק, ואזהרה חשובה שהיין מכיל אלכוהול ומומלץ להמנע משתייה מופרזת. מה שלא תמצאו על גבי תוויות היינות שלו, זה מהו ההרכב הזני של היין וממה למעשה הוא עשוי. את הנתונים שתמצאו כאן אצלי, לא תמצאו על הבקבוק ואני נאלצתי "לשאוב" אותם מדני היינן. ולכך אליבא דה דני יש סיבה ברורה והיא: "רוב תעשיית היין בעולם, לא כותבים את ההרכב הזני על הבקבוקים. זהו חיקוי ישראלי של המצאה אמריקאית מטופשת. אני כמובן לא שומר את זה בסוד (מחייך דני) אבל לדעתי יש דברים הרבה יותר חשובים מזה וזה מתחיל מאיפה הכרם? ואיך הוא מטופל?טיפול אקולוגי טבעי, יבולים נמוכים, כמעט ללא השקייה, ולבטח ללא דישון, בציר ידני, כמויות קטנות, תסיסה טבעית ותהליך ארוך לצד יכולת יישון גבוהה בזכות תהליך מיצוי טוב ורמה סניטרית גבוהה אלה מבחינתי הדברים החשובים באמת ולא אם יש שם 70% סירה או 72% סירה, אז בגלל זה אני גם לא כותב את זה. אלה היינות שלי והאופי הוא של עולם ישן ועבורי זו מחמאה". מאז שנת 2003, ביקב מאור דואגים יום וליל, שנה אחר שנה להעביר את המורכבות והקסם שבענבי היין אל הבקבוק, אצלכם במקרר היין. כרם מאור בתל פארס מטופל באהבה בטיפול אקולוגי טבעי, יסודי ומסור. הם משתמשים בציוד מודרני, ידע וניסיון רב שנים בשילוב עם תהליך ייצור מסורתי, ובעיקר שומרים של סטנדרטים גבוהים ככל שניתן על מנת שבסופו של דבר אליכם לכוס יימזג יין מדויק ונקי שמביא איתו בצורה מושלמת את כל החוויות שעבר מהכרם ועד לבקבוק. לשמחתם הברורה, היינות שלהם זוכים מתחילת הדרך להערכה רבה, והם זוכים לפירגון מצרכני יין ולקוחות. היינות נמכרים החל מהבציר הראשון במסעדות מובילות, חנויות יין, מעדניות ומלונות בוטיק. יינות מאור זוכים גם להערכה מעבר לים ומקבלים ציונים בינלאומיים מרשימים מזה שנים רבות. היינות האדומים של יקב מאור, בעיקר מסדרות הפרימיום מתאפיינים ביכולת יישון גבוהה מאוד בהשוואה ליינות ישראליים: מאור קברנה סוביניון 2003 (!) נפתח לאחרונה בתחילת שנת 2019 והיה רענן ושמח. הכרם שלהם, ניטע בשנת 2007 באזור הגידול תל פארס בצפון מזרח רמת הגולן. לאחר שנים של בדיקות וניסיונות הם מצאו את המקום והטרואר המועדף עליהם ושם הם נשארו. כל תוצרת היקב מיוצרת מהכרם בתל פארס, ולמעשה כל יינות יקב מאור מאז 2010 הם יינות כרם בודד ("סינגל וויניארד"). ביקב מייצרים כ 15 אלף בקבוקים בשנה. זה לא הרבה, ואין להם יותר מידי כוונות לגדול בעתיד הנראה לעין. הכמות הקטנה גורמת מן הסתם לכך שהיינות שלהם לא נמצאים בכל מקום והם בדרך כלל קשים להשגה. והם כבר התרגלו לקבל טלפונים מחובבי יין סקרנים שמנסים לשווא למצוא בקבוק מסוג מסוים או שנה מסוימת והם תמיד שמחים לעזור. אם נתקלתם בבקבוק שלהם שמצא חן בעינכם ואתם לא יודעים היכן להשיג אותו – אתם לא לבד… שלחו להם הודעת טקסט והם יעשו את המיטב לסייע. ועכשיו אחרי שעשו בשבילכם את העבודה הקשה, כל שנשאר זה לשמוע את הצליל המקסים של פקק השעם נחלץ מהבקבוק, למזוג לכוס, לשתות וליהנות. יקב מאור ממליץ על: רוזה גבעת אורחה 2020, לבן גבעת אורחה 2018, אדום תל פארס 2011, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב מאור רוזה גבעת אורחה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, "גלימה יפה" בגוון סלמון בהיר, היין נוצץ בכוס. האף, היפהפה מזכיר לילך וגרגירי קיץ, בעוד החיך מתפרץ עם הדרים בהירים ותווי תות שופעים. הרבה חומציות פריכה רעננה ומאוזנת היטב, למרקם הקל של קברנה סוביניון בבלנד. הסיומת מינראלית, ריחנית ופירותית. יין של קיץ ומרפסת, גבינה ואבטיח ואור השמש, שפת הים והמון חברים וזוגות אוהבים.

סדרת מאור גבעת אורחה:

מסדרת גבעת אורחה ישנם שלושה יינות: גבעת אורחה אדום, לבן ורוזה. אלו יינות הנגישים למגוון רחב של קהלי יעד, מתאימים לליווי ארוחות קלות כמו גם ארוחות חגיגיות ומורכבות, ונמכרים במחיר הוגן מאוד ביחס לאיכותם. היינות נקראים על שם גבעת אורחה, שתוחמת את אזור הגידול מדרום.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: בעיקר ענבי קברנה סוביניון, ומעט מרלו, סירה ופטי וורדו

כרם: אזור תל פארס רמת הגולן

תיאור היקב את היין: מאור גבעת אורחה רוזה הוא יין מעניין במיוחד. בשנת בציר 2010 התחלנו את ניסיונות בכמויות קטנות, והרוזה המסחרי הראשון יצא בבציר 2013. בחרנו בשיטת ייצור שמכונה 'בליד': הוצאת מעט מיץ ללא קליפות ממיכלי היין האדום מיד לאחר הבציר. באופן זה אנו בכל שנה מייצרים מעט יין רוזה מכל אחת מהחלקות של הענבים האדומים שלנו. התוצאה מאוד מעניינת, ואנו מקבלים יינות בעלי אופי שונה מאוד מכל חלקה, ובכל שנת בציר. כך יש לנו 'חומר גלם' מעניין ומורכב לביצוע הבלנד, ולמעשה בכל שנה היין יוצא בסופו של דבר אחר מקודמיו ובעל אופי ייחודי.  בהחלט ישנו קו מנחה בין כל בצירי הרוזה עד כה: כתוצר של תסיסה טבעית ארוכה היינות מאופיינים במינראליות מורגשת, הם יבשים לחלוטין ובעלי נוכחות חזקה. מאור גבעת אורחה רוזה זוכה לפופולריות גבוהה, ומיוצר בכמות נמוכה, נוסחה בדוקה לכך שכמעט תמיד נמצא בחוסר. זהו בלנד של מספר זנים הגדלים בכרם שלנו בתל פארס. היין יוצר בשיטת ה“בליד“: הוצאת נוזל ממיכלי התסיסה של היינות האדומים לאחר שהייה קצרה על הקליפות ותסיסה ספונטנית ואיטית בטמפרטורה נמוכה. רוזה בעל נוכחות עם ניחוחות וטעמים מינראליים בשילוב תערובות תיבול. זהו יין שמתפתח בכוס בצורה נפלאה, תוך מספר דקות מתגלה במלוא עוזו עם סיומת מהנה וארוכה. ילווה היטב מנות קרות וקיציות של בשר ודגים.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° – 4°C

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪. – שווה ומומלץ להתעדכן על מבצעים באתר היקב.

יקב מאור לבן גבעת אורחה 2018

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של עיסת פסיפלורה ואננס, מובילים בחך, לטעמים של אגס, עם רמז לדמויות עשבוניות. אלמנטים של תמציות הדרים עדינות וטעמים של פירות טרופיים טריים ורעננים. הסיומת פריכה ונעימה עם טעמים טריים מתמשכים. 

סדרת מאור גבעת אורחה:

מסדרת גבעת אורחה ישנם שלושה יינות: גבעת אורחה אדום, לבן ורוזה. אלו יינות הנגישים למגוון רחב של קהלי יעד, מתאימים לליווי ארוחות קלות כמו גם ארוחות חגיגיות ומורכבות, ונמכרים במחיר הוגן מאוד ביחס לאיכותם. היינות נקראים על שם גבעת אורחה, שתוחמת את אזור הגידול מדרום.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן 50% ענבי סמיון 50%

כרם: אזור תל פארס רמת הגולן

תיאור היקב את היין: לאחר ההתבססות שלנו בכרם בתל פארס, התחלנו לתכנן נטיעת כרמים לענבים לבנים. עשינו הרבה שעורי בית, והדילמה לא הייתה קלה. נכון לזמן בו התחלנו בתכנון לא היו כרמים לבנים באזור, ולא רק זאת אלא שבעבר היה ניסיון לא טוב עם כרמים של שרדונה שנעקרו. בדקנו היטב את התנאים באזור, חשבנו על זנים מתאימים, השווינו לאזורים בעלי תנאים דומים במקומות אחרים בעולם, התייעצנו, ויצאנו לדרך. נטענו כרמים לבנים משני זנים: סוביניון בלאן: אחד הזנים הלבנים המובילים והמוצלחים בישראל בשנים האחרונות. עם הזן הזה יש ניסיון רב ומוכח בתנאים דומים לשלנו. סמיון: זו כבר החלטה פחות טריוויאלית. בישראל נטועים אמנם מאות ואלפי דונמים של סמיון, אך רובם ככולן מיועדים מראש ליינות פשוטים וזולים, ומטופלים בהתאם, ובכל זאת קיימים בארץ מספר כרמים בוגרים של סמיון אשר נותנים תוצאות מצוינות. מצד שני הגפן עצמה עמידה, בריאה ונוחה לטיפול, ולמדנו שבמקומות שונים בעולם עם תנאים דומים מתקבלים יינות סמיון (או ממסכים של סמיון וסוביניון בלאן) מצוינים. התוצאות לא מאכזבות. שתי החלקות משתפות פעולה בשמחה עם צורת הגידול האקולוגית ברת קיימא שאנו מיישמים בכרם. אנחנו מקבלים ענבים נהדרים, ביבולים נמוכים מאוד לדונם (כמו שאנחנו אוהבים) ואיכות ענבים משגעת. כיום נטועים סביבנו לא מעט כרמים לבנים מזנים שונים על ידי מספר יקבים. מאז בציר 2013 אנחנו מייצרים גבעת אורחה לבן בהנאה רבה. הענבים נבצרים משני הכרמים כמעט במקביל, נסחטים ומעורבבים עוד בשלב התירוש. התסיסה היא ספונטנית טבעית, ארוכה וקרה, והיין יושב על המשקעים מספר חודשים. התוצאה היא יין יבש מאוד, מינראלי, מורכב ובעל נוכחות מורגשת, מעט 'קריספי'. היין מבוקבק בדרך כלל כמעט שנה מהבציר, ונמכר כשנה לאחר מכן. ממסך של סוביניון בלאן וסמיון אשר מבלים יחד מיום הבציר, סחיטה בהפרש של יום, תסיסה טבעית והשרייה ארוכה על המשקעים. יין עם נוכחות חזקה, מעט 'ספייסי'. כמה דקות בכוס יעדנו אותו ויוציאו ממנו תחושת מינראליות וקריספיות מרעננת, מתובלת בפירותיות קלה. ילווה היטב דגים ופירות ים, פסטות, ומנות בשריות קלות.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: ללא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° – 4°C

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪. – שווה ומומלץ להתעדכן על מבצעים באתר היקב.

יקב מאור תל פארס 2011

רשמי טעימה שלי: האףנפתח עם תווים של דובדבן וחמוציות ומודגשת בנימות של פלפל אנגלי גרוס, לבנדר, טבק ונענע. בחך, טעמי הפרי הכהים ופירות הבר באף הם הקדמה לדומדמניות שחורות מתוקות וטאנינים בשלים שהחיך מספק. פירות יער אדומים בשלים, שבבי שוקולד מריר, אגוז מוסקט, קינמון, טעם שוש אדום, שייק פירות, ליקר אוכמניות, רוטב שזיפים. סיומת ארוכה. יופי של יין. 

סדרת מאור תל פארס:

מאור 'תל פארס' הוא יין הדגל של היקב. זהו ממסך אדום מבוסס סירה מהחלקות המובחרות ביותר בכרם של היקב בתל פארס. היין ממשיך את המסורת של יינות 'סירה' של היקב שיוצרו משנת 2005 עד 2009.  בכל שנה הם בוחרים את החביות הטובות ביותר של הסירה שלהם, עם תוספת קטנה של קברנה סוביניון ופטיט וורדו, יוצרים את הבלנד המושלם ומשאירים בחביות ליישון נוסף. היין מיושן בסך הכל מעל שנתיים בחביות עץ אלון משומשות ועוד שנתיים בבקבוק לפני שחרורו למכירה. היין נקרא על שם תל פארס, שהוא אחד התילים הבולטים ביותר ברמת הגולן ותוחם את אזור הגידול מצפון.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 70% סירה, 20% ענבי קברנה סוביניון, 10% ענבי פטי וורדו

כרם: אזור תל פארס רמת הגולן

תיאור היקב את היין: עשיר בטעמים וריחות של שוקולד, בשר מעושן פטל ושזיף. ילווה היטב מנות בשריות מורכבות כגון צלי טלה.

אלכוהול: 14.5%

יישון והשבחה: כ – 30 חודש ועוד שנתיים בבקבוק לפני יציאה למכירה. בתנאי אחסון נכונים יגיע לשיאו בשנת 2025

כשרות: ללא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 159 ₪. – שווה ומומלץ להתעדכן על מבצעים באתר היקב.

יקב מאור

מושב נאות גולן

טלפון:  054-6713011

מייל:  [email protected]

צילום: דני רובין. עריכת תמונה: ניר רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top