חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אמפורה מקבל את השנה העיברית החדשה בידיים מלאות וממליץ על מד וויט 2020, ו – טרואר גליל 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

כניסתה של השנה העברית החדשה מביאה אל המדפים של יקב אמפורה יינות חדשים המאופיינים, כל אחד בדרכו, בקשר אל האדמה בה צומחות הגפנים, באזורי הארץ השונים ובאקלים המאופיין לכל אזור.
בין היינות שמציג יקב אמפורה לקראת ראש השנה העברית נמצאים בין השאר, יינות שונים מסדרת טרואר. זוהי סדרת יינות שהתפתחה באופן משמעותי בשנים האחרונות ושואפת לבטא את האזוריות בה גודלו הענבים.
דוגמא לכך היא סדרת הרוזה טרואר בה נבצרים הענבים משלושה כרמים באזורים שונים ברחבי הארץ (גולן, גליל וכרמל) ועוברים תהליך ייצור יין זהה, תוך שמירה על תהליך ייצור נפרד לכל בציר ענבים מכל אזור. התוצאה המתקבלת היא כי לכל אזור נוצר יין שמייחד אותו בטעמיו. יקב אמפורה מקבל את השנה העיברית החדשה בידיים מלאות וממליץ על רוזה טרואר גולן 2020, רוזה טרואר גליל 2020, רוזה טרואר כרמל 2020, וממליץ על מד וויט 2020, ו – טרואר גליל 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב אמפורה מד וויט 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, זהוב צלול עם גוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. האף, האף יפה ומבושם. ניחוחות מלון טל דבש, יערה, שעוות דבורים, רמזים לג'ינג'ר דבש, פרחוניות הדרית לבנה. האף הוא גם סיפור האהבה ממבט ראשון בין משמש לקלמנטינה, המתגבשים בפה, עם השילוב המשמח של פריכות ורעננות, טריות ומינראליות.

סוג היין: יין לבן יבש

הרכב זני: נוצר מענבי פרנץ' קולומברד, ויוניה ורוסאן שנבצרו בשנת 2020 מכרמים בגליל העליון (675 מטר מעל פני הים), גליל תחתון (120 מטר מעל פני הים) ובנימינה (70 מטר מעל פני הים).

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באופן של אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס ברובו במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. כ- 25 אחוז תירוש מכל זן ענבים תססו בחביות עץ אלון בנות שנה, בנפחים שנעים בין 225 ל 500 ליטר.

תיאור היקב את היין: יין לבן רענן המאופיין בניחוח עדין של פריחה ואגסים. בחייך ניתן להבחין בטעם עדין של משמש טרי, הדרים וחריפות מרומזת של ג'ינג'ר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° – 4°C

אלכוהול: 12%

ייננים: מאירם הראל ומעיין קושיצקי

ידידותי לטבעונים

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 92 ₪.

יקב אמפורה טרואר גליל 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום סגול חיוור. האף, עז. עם תווים של פירות אדומים, פטל ודובדבן. החך. בהיר, מרוכז, אך רך מאוד, עם חומציות גבוהה, ומאוזנת היטב. טעמים של תווי פטל, רוטב שזיפים ורמיזות לתבלין אקזוטי כמו כוכבי אניס. יין נעים לשתייה ומאוד נגיש. 

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: נוצר מענבי סנסו קונואז שנבצרו בשנת 2020 מכרם קפסוטו בפקיעין על הגבול שבין הגליל העליון והמערבי, הממוקם 610 מטר מעל פני הים.

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. לטובת תסיסה אלכוהולית משותפת של שני הזנים התבצעה הפרדת ענבים מהאשכולות והם הושרו על קליפות למשך 17 ימים במכילי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: ליין בעל גוון אדום בוהק וגוף בינוני שיצרו ענבי הסנסו והקונואז . שילוב הארומות של פרי אדום ובוקה של עשבי טיבול ים תיכוניים מייצר מורכבות מהנה וחוויה מרעננת של יין צעיר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

אלכוהול: 13.5%

ייננים: מאירם הראל ומעיין קושיצקי

ידידותי לטבעונים

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אמפורה רוזה טרואר גולן 2020

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: היין נוצר מענבי סירה וברברה שנבצרו בשנת 2020 מכרם שעל מצפון רמת הגולן הממוקם 740 מטר מעל פני הים, הכרם גובל במטע דובדבן מדרום ובמטע תפוח מצפון.

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באופן של אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. תסיסה משותפת של שני הזנים יחדיו. התירוש שנוצר תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: ליין גוון ורוד עדין, האף שופע אפרסקים וורדים. בפה טעמי חמוציות ודובדבנים בהירים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 6°C

אלכוהול: 12%

מחיר מומלץ לצרכן: 94 ₪.

יקב אמפורה רוזה טרואר גליל 2020

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: היין נוצר מענבי מורוודר, סנסו וקונואז שנבצרו בשנת 2020 מכרם פקיעין החדשה בגליל העליון הממוקם 620 מטר מעל פני הים. הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באופן של אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. תסיסה משותפת של שני הזנים יחדיו. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: ליין גוון ורוד עדין, האף שופע תות שדה ודובדבנים בהירים. בפה טעמי חמוציות ותבלינים עדינים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 6°C

אלכוהול: 12%

מחיר מומלץ לצרכן: 94 ₪.

רוזה טרואר כרמל 2020

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: היין נוצר מענבי קריניאן שנבצרו בשנת 2020 מכרם בוגר מזוג חלקות בנות 25 ו- 35 שנים, במורדות הכרמל, דרומית מזרחית ליקב, הממוקם 70 מטר מעל פני הים.

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באופן של אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין: ליין ניחוחות תותים ופרחוניות אביבית, החייך מוצף בטעמי גרגרים אדומים והדריות של אשכולית אדומה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 6°C

אלכוהול: 12%

מחיר מומלץ לצרכן : 94 ₪.

השנה מציג יקב אמפורה בנוסף ליינות הרוזה, גם יינות אדומים במסגרת סדרת הטרוואר :

יקב אמפורה טרואר גליל 2019

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין נוצר מענבי המורוודר שנבצרו בשנת 2019 מכרם יחידני-כרם קפסוטו, על הגבול שבין הגליל העליון למערבי הממוקם 610 מטר מעל פני הים.

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. לטובת תסיסה אלכוהולית הופרדו הענבים מהאשכולות והושרו על הקליפות למשך 15 יום במכילי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה.

יישון והשבחה: היין התבגר בחביות אלון צרפתי כ-12 חודשים. בנפחים שבין 225- 500 ליטר, שעברו קלייה קלה ביותר, הבחירה בקלייה זו היא על מנת לתת לאיכויות הזן ביטויי מלא ללא תיבול מסיבי מהעץ ובכך לא להאפיל עליהן.

תיאור היקב את היין: ליין גוון אדום-בורדו וגוף בינוני. שילוב הארומות של פרי אדום ורמזים לעור ״מסגירים״ את זניותו תיבול עדין של חביות האלון ובמקביל ארומות חורש טבעי מביאים לידי מורכבות אלגנטית.

מחיר מומלץ לצרכן : 120 ₪.

בנוסף לסדרת הטרוואר, מציג יקב אמפורה שני יינות לבנים מסדרות נוספות ושונות המיוצרות ביקב :

יקב אמפורה גראנש בלאן 2020

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: נוצר מענבי גראנש בלאן שנבצרו בשנת 2020 מכרם בגליל העליון הממוקם 610 מטר מעל פני הים.

עשיית היין: הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באופן של אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. כעשרה אחוזים תססו בחבית עץ אלון צרפתי. היין התיישן על השמרים לתקופה של חמישה חודשים, במהלך תקופה זו נעשו ערבובים תקופתיים אחת לחודש.
זן ים תיכוני הנחבא ברובו בבלנדים ונבחר לקבל במה כיין זני. היין מתאפיין בפרחוניות של קמומיל וצוף, את החוויה משלימים טעמי שזיף, וניל וניחוחות קלייה. ליין סיומת מינראלית וארוכה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 6°C

אלכוהול: 13.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 103 ₪.

יקב אמפורה נמצא בימים אלה במרכזו של בציר 2021.

יקב אמפורה

כרם מהר"ל

 04-984-0702

[email protected]

קרדיט צילום: יקב אמפורה

קרדיט צילום הבקבוקים שנטעמו: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top