חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פינטו משיק יינות חדשים וממליץ על לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב פינטו הוא חזון, הגשמת חלום של האחים ג'ימי וסאם פינטו, שעסקו שנים בעולם הפיננסים, והרימו מיזמים מצליחים בתחום. מפרישתם, ובעשור האחרון משקיעים את מרצם, זמנם ומומחיותם למיזמי פילנתרופיה, וחינוך בעיקר בפריפריה. מתוך ציונות ושליחות החלו להיות פעילים גם בפרויקטים לפיתוח הנגב, והרימו מיזמים תחומי החינוך והתיירות, בעיקר בירוחם שם מצאו כר פורה לעשייה. וגם בחקלאות. לפני כשבע שנים שתלו שני מטעים מסחריים גדולים של עץ הארגן (שפירותיו משמשים להפקת שמן הארגן היוקרתי הלא הוא השמן המרוקאי), ככל הנראה הגדולים מסוגם בעולם (זהו עץ בר שגדל רק במרוקו). ננטע מטע בשדה בוקר ומטע בירוחם. לצערם המטע בירוחם לא הצליח, וב-2019 ננטע במקומו כרם יין וזיתים מרהיב.
סה"כ נטועים בירוחם 72 דונם של גפן יין מזנים מותאמים לנגב – שרדונה ושנין בלאן בלבנים, שיראז, גרנאש, פטיט סירה, מלבק ופטיט ורדו באדומים (אין קברנה ומרלו – שנמצא שהם פחות מתאימים לנגב). השנה הרחיבו את הכרם בעוד 35 דונם נוספים – עם נטיעה של שנין בלאן, רוסאן, ויונייה ושיראז. הכרם ייכנס לניבה בשנה הבאה – 2022.
מתוך הבנה שהחקלאות לכשעצמה אינה מספיק מעניינת ולא מספיק מקיימת את החזון של עזרה לנגב לאורך זמן ובאופן בר-קיימא- בחרו להתמקד במוצר הקצה – וכך – מתוך התשוקה שלהם ליין קם לו מיזם שאפתני וייחודי להקמת יקב בוטיק מוביל ליינות מדבריים, מפעל חדשני לייצור שמן ארגן, ואופרצייה תיירותית ומרכז מבקרים מושקע – הכל השקעה גדולה, ויקבע את מושבו בירוחם. הבנייה של היקב החדיש צפויה להתחיל לפני סוף שנת 2021 והיקב יושלם עד סוף שנת 2022.

על יקב פינטו:

יקב פינטו הוא יקב בעל שאיפה להיות משמעותי, ולהגיע לנפחי יצור משמעותיים. הם מכוונים גבוה להיות מהטובים ביקבי הבוטיק בארץ. מתוך כך ומתוך מחויבות שלהם לאיכות בלתי מתפשרת בכל מה שהם עושים לצורך כך גוייס יעקב אוריה המוערך כיינן היקב, לאחר שנים של עשייה מוצלחת ביקב פסגות.

הם מעידים על עצמם כעל יקב טרואריסטי, אשר שם לו מטרה להוציא מטרואר המדבר המאתגר יינות 'גדולים' שיתחרו עם מיטב היינות בארץ ויהוו גם מוצר מסקרן וחדש בנוף היינות העולמי. ולהשיג זאת תוך גידול מוקפד ואיכותי, ועד עשייה ייננית חדשנית ומגוונת.

היקב כשר.

על אף שהכרם שלהם טרם הניב, היקב החל לייצר יינות כבר בבציר האחרון (2020) מענבי נגב הגדלים במרחב הקרוב אליהם, והיינות הראשונים שיוצאים לשוק הם משנת בציר זו. עובדים לפי תכנית ופורטפוליו סדורים, וצפויים להשיק מספר סדרות:

היינות:

ביקב מתכוונים לייצר יינות במספר סדרות וסגנונות

סדרת היינות הזניים והרוזה – סדרה של יינות נגישים בעלי תמורה מצוינת, אשר באים לבטא את ייחודיות הזנים שמצליחים בנגב. אליהם מצטרף גם הרוזה שהוא ממסך אך בעינם מותאם לאופי הסדרה. ב 2020 ייצר היקב 3 יינות מסדרה זו – שרדונה שיראז ורוזה.

סדרת הבלנדים – יינות איכותיים ומוקפדים, אשר עושים שילובים מעניינים מענבי המדבר המצטיינים, לכדי יינות מלאים, חווייתיים ועוצמתיים. ב-2020 ייצרו שני יינות מסדרה זו – לבן ואדום.

הסדרה הגבוהה וסדרת הדגל – יינות מהענבים הטובים ביותר, שילובים חדשניים והטוב ביותר שהם יכולים להציע – ייוצרו לראשונה מהכרם בירוחם בבציר 2022.

היינות המבעבעים – בהמשך לאופי החלוצי והחדשני של הפרויקט – ייצרו כבר ב- 2020 סדרה מרתקת של יינות מבעבעים בשיטה המסורתית (שמפיין) מענבי נגב. ככל הידוע להם הם הראשונים בעולם לייצר יינות מסוג כזה מטרואר כה קיצוני. התוצאה מבטיחה ביותר והיינות צפויים להתיישן על השמרים שנים ארוכות. הם צופים כי מדובר פה במוצר ייחודי אשר ללא ספק יכול להוות נקודת משיכה עולמית, בטח בשוק הכשר.

יין קינוח – ייצרו כבר ב-2020 יין קינוח ניסיוני ומושקע (מורכב ממוסקט קנלי, ממצפה רמון) אשר הולך לשלב מגוון של סגנונות לכדי יין מיוחד ואקזוטי. נכון לעכשיו התוצאה מופלאה והם סקרנים לטעום בעוד כמה שנים כשייצא מהתיישנות ומתהליך הייצור.

על סדרת היינות הזניים והרוזה:

סדרת היינות הזניים של היקב, שואפת לתת ביטוי נגיש לזני ענבים אינדיבידואליים הגדלים  אצלם בנגב, תוך הבלטת אופיו של הזן לצד הייחוד של הטרואר המדברי. היינות בסדרה זו הינם יינות נגישים וקלים לשתייה, אך ללא התפשרות על מורכבות ועושר רב של ארומות וטעמים.

המיתוג:
מתוך החיבור למקום, ולכרם ירוחם שלהם השוכן על נחל שועלים – בחרו בשועל המדברי אשר נפוץ מאוד באזור ומסמל בצורה נהדרת את היכולת להסתגל לתנאי המדבר המאתגרים, לשרוד ולשגשג, תוך שהוא ממלא תפקיד חשוב במערכת האקולוגית. בסדרה זו מופיע השועל הערבי המצוי, בעל חיים אינטליגנטי וחברתי, אשר התאים עצמו בצורה מופלאה לחיים במדבר.

היינות:

יקב פינטו רוזה 2020

רשמי טעימה שלי: תווים אקספרסיביים של תות על האף ועל לוח הצבעים. תווים קלים של פטל, ווניל, פרחוניות סגלגלה, גרגרי יער אדומים, ניכרים תוך התעמקות בכוס. החך, טרי ומריר ו"מתוק" מעט, עם תווים של אשכולית אדומה,תות, פטל, אבטיח, אפרסק, וקמפרי. יין של שמש וקיץ ומרפסת וגבינה מלוחה ואבטיח ושפת ים והמון חברים לצד זוגות אוהבים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: ממסך של שיראז, קברנה פרנק, מרסלאן

כרמים: כרמי מבורך, עומר, רמת נגב.

אלכוהול: 11.5%

תיאור היין על פי היקב: בעין: צבע וורוד בוהק, נקי וצלול. באף: בוקה עשיר ביותר, עם ניחוחות של פטל טרי, אשכוליות, ליים ופריחת הדרים. בהמשך ארומות של לבנדר ותבלינים. בחיך: גוף עשיר ומרקם מהודק, מוחזקים היטב עם עמוד שדרה חומצי ורענן. היין מאוזן, ולצד רמת אלכוהול נמוכה יחסית – הינו נעים וקל לשתייה. יין מושלם לקיץ!

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9° – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב פינטו שרדונה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב בהיר מבריק עם גוונים ירקרקים צעירים ושוליים בוהקים. אף, טרי. נקי. רענן. ניחוחות של אפרסק לבן ורקע עדין של נימות עץ אלון. בחֵך, הניחוח עובר עם דמויות פרי עשירות של נקטרינה, אשכולית ואפרסק לבן. מרקם "שמנת" קל, עם רמזים לאלון מאובק. פירות מונעים וממוקדים, הסיומת ארוכה ונקייה. מרגישים את טאץ' המיומנות של יעקב אוריה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% שרדונה

כרמים: כרם שיזף, מצפה רמון, הר הנגב; כרמי מבורך, עומר, רמת נגב

אלכוהול: 13.1%

תיאור היקב את היין: בעין: צבע קש צהבהב עדין עם מעט ירקרקות באף: זהו שרדונה ארומטי, עם ניחוחות של תפוח לימון ואננס, לצד אבק שריפה ותבלינים אקזוטיים חמים. בחיך: בעל מרקם עגול וגוף כמעט מלא, עם חומציות נפלאה המחזיקה הכל יחד לקראת סיומת ארוכה ארוכה..זהו יין שרדונה שהוא שילוב של הרענן והקליל יחד עם המורכב והמסורתי. מכל העולמות.

עשיית היין: זהו במידה רבה בלנד של יין אחד – בוצע כאן פיצול למספר של תסיסות להשגת מורכבות, חלק מהיין תסס בחביות עץ אלון חדש, וגם התקיים פיצול של הבצירים.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9° – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב פינטו שיראז 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמני עמוק עם גוונים סגולים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות של שזיפים בשלים, אוכמניות ופטל עם נימות שוקולד מריר, עם מעט מורכבות מתובלת עם ניואנסים של תבליני אגוז מוסקט ותווי פלפל טרי (בחרו ליישן את היין על סטייבים ולא בחביות?) אלה ממשיכים אל החך, בעל גוף בינוני עד מלא ונתמכים על ידי טאנינים דקים, קטיפה ועץ אלון שזור.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% שיראז

כרמים: כרם הרוחות, מצפה רמון, הר הנגב; כרם שיזף, מצפה רמון, הר הנגב; כרמי מבורך, עומר, רמת נגב

אלכוהול: 14.3%

תיאור היקב את היין: בעין: צבע רובי- סגלגל, אטום ומרוכז. באף: ארומות של פרי יער שחור, אוכמניות, פלפל שחור ופלפל לבן. עם רמיזות של בשר מעושן, תבלינים אקזוטיים ושוקולד מריר. בחיך: מרקם עגול ואלגנטי, עם טאנינים רכים ומשולבים היטב, הנתמכים בצורה נהדרת על ידי חומציות טובה וסיומת ארוכה.

עשיית היין: מתוך רצון לשמר את הרעננות והתיבול הפנטסטי שהשיראז מקבל מטרואר המדבר- בחרו ליישן את היין על סטייבים ולא בחביות. השילוב של הכרמים השונים ופיצול התסיסות העניק ליין מורכבות נהדרת  תוך שימור אופיו הבשרני. זהו יין שיראז מאוד אופייני, מאוזן, אלגנטי ועשוי היטב. זאת לצד אופי מתובל באופן מורגש – תרומת הטרואר המדברי – אשר הופך אותו ליין נפלא עם האוכל.

המלצת הגשה: מומלץ לפתוח כחצי שעה לפני השתייה.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב פינטו

היינות זמינים למכירה במסעדות ובחנויות נבחרות, דרך אתר היקב –  עם משלוח עד הבית, ובקרוב בחנות של היקב אשר תיפתח במלון "אירוס המדבר" בירוחם. ביקב גם מארחים סדנאות יין חווייתיות וסיור בכרם בירוחם עד 20 משתתפים בתיאום מראש.

יש לפנות לדוד – 054-4793880

או בדוא"ל
[email protected]

קרדיט צילום נופי היקב: דייויד סילברמן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top