חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק משיק פטי וורדו 2018, ו- סירה ארבע אזורים 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב שורק עבורי, הוא מקום ללמוד ממנו, להפרות ולהתחדש בידע ובהבנה. מקום של מפגשי חוויה בסופי שבוע, בהשקות, ובאירועי יין קטנים וגדולים. היקב נהנה ממגוון רחב ביותר של היצע ענבים מאזורי טרואר שונים בארץ מצפון ועד דרום משפלה ועד להרי יהודה. ניר שחם היינן ידידי משכבר הימים, נתפס בעיניי ובעיניי רבים כמנטור, כאוטוריטה של ניסיון חכמה וידע בעולם היין ודקות במחיצתו עם אוזניים כרויות, תוציא אתכם הרבה יותר חכמים וידענים ממה שהייתם דקות קודם למפגש עמו. יקב שורק, הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב  מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". ואנו שמחים להגשים חזון זה יום…יום!  יקב שורק משיק פטי וורדו 2018, ו- סירה ארבע אזורים 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

Petit Verdot יקב שורק פטי וורדו 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, פרי כהה וצפוף עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות מתפוצצים של סיגליות וגרגרי יער בשלים, מגובים בצורה מענגת עם שמץ של ליקוריץ. החך, עם מרקם נמרץ, טרי, שופע ויטאליות, מספק טעמים עשירים ובשלים של דומדמניות שחורות, אוכמניות עטופות בטאנינים משיים עדינים וסיומת עסיסית ממלאת פה. תמורה נהדרת למחיר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני:  100% פטי וורדו, כרם תל גזר, גבעות יהודה

סגנון: אלגנטי רענן

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

תאריך השקה יולי: 2021

המושג הלימודי שמופיע בתווית: פטי וורדו / Petit Verdot – זן ענבים אדום, עתיר צבע, טאנינים ופרי שחור, ניחן בניחוח פרחוני. הזן הדומיננטי משמש לרוב כמרכיב בבלנד בורדו עם קברנה סוביניון
ומרלו באחוזים קטנים.

נתוני בציר:
בריקס בבציר 25
3.63 pH
זמן תסיסה שבועיים על קליפות

יישון: 12 חודשים בחבית ישנה

מספר בקבוקים: 600

תאריך ביקבוק: דצמבר 2019

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב שורק Syrah 4 Regions סירה 4 אזורים

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה, עם ליבה אטומה המתפוגגת בעדינות עד גווני סגול בשוליים הבוהקים. באף, איזון ניחוחות נפלא. תווי פרי עזים, ערער, ​​פרי דובדבן כהה בשל, קצת צלי בקר וזית שחור. החך, עדין, מאופק משהו, לא הסירה לה החך הישראלי הורגל, הבאה לידי ביטוי ברוחב וכבדות גוף. ויחד עם זאת ומאחר וסגנונית לכאן כיוון ניר היינן, מצאתי פה תמצית פירות, שזיפים מיובשים, דובדבנים בשלים, שוקולד, אוכמניות, מבנה טאנין עדין, "חריפות" עשבונית נעימה בדיסקרטיות, מינרליות עסיסית ורעננה, קצת נוגט בטעם המסיים, עם ניואנסים של ליקוריץ, לצד וברקע, ניחוחות קלויים משולבים, תיבול פירותי, העמיד לאורך זמן רב. הנאת שתייה מעוגלת וחלקה. 

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 45% סירה, כרם גוש עציון, הרי יהודה, 35% סירה, כרם מצפה רמון, רמת נגב, 15% סירה, כרם ספסופה, גליל עליון 5% סירה, כרם תל גזר, גבעות יהודה

סגנון: מתובל בעל חמיצות רעננה בסגנון יינות צפון עמק הרון

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

מיועד ליישון עד: … 2027

תאריך השקה: יולי 2021

המושג הלימודי שמופיע בתווית: טרואר Terrior  – מושג צרפתי המתאר את ההשפעה האזורית על אופי היין; בעיקר בהתייחס למרכיב האקלים והאדמה אך גם למרכיב האנושי המקומי. על מנת להגדיר אזור עם טרואר יש לבחון לאורך שנים את ייחוד היינות ואיכותם.

נתוני בציר:
בריקס בבציר 24
3.85 pH

זמן תסיסה: מעיכה חלקית, השרייה קרה. סחיטה לאחר
חודש על הקליפות.

יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון, 50% עץ חדש. הבלנד
נעשה כארבעה חודשים לפני הבקבוק.

מספר בקבוקים: 1133

תאריך ביקבוק: אפריל 2020

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב שורק 

ובית הספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844 

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top