חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סומק ממליץ על "כרם 13" 2015, קריניאן 2016, ו- סירה 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב סומק, הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זיכרון יעקב.
כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882,
באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין. כל בקבוק יין של היקב אשר נפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים, תשומת לב קפדנית ואהבת היין. היקב הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. ברק, דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. הילה סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד.

השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני. יקב סומק ממליץ על "כרם 13" 2015, קריניאן 2016, ו- סירה 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב סומק "כרם 13" 2015

רשמי טעימה שלי: צבע, דובדבן עם גוונים אדמדמים סגלגלים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות מקסימים של פירות כהים, משתלבים עם פלפל ורמזים לתבלינים ליצירת האף הארומטי. החך המלא, מציע טעמים טעימים של אוכמניות ופירות אדומים בהירים, כמו שזיפים ודומדמניות אדומות, לצד ניואנסים ותווים "חריפים" מהפרי, החך הגמיש, מסתיים בגימור מהפנט ארוך וטעים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין הופק מענבי גראנאש ומורבדר הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב

תיאור היקב את היין: על היין – בלנד ים תיכוני קלאסי, מענבים המותאמים במיוחד לאיזור בקעת הנדיב. תהליך – הענבים נבצרו ידנית בשעות הבוקר המוקדמות, כל זן בהתאם למועד הבציר המדויק לו. בהגיעם ליקב, התבצע ריסוק עדין והתירוש הוכנס לתסיסה במכלי נירוסטה. בגמר התסיסה הורכב הבלנד והוכנס

יישון והשבחה: לחביות עץ אלון צרפתי למשך 24 חודשים. לאחר הביקבוק, ממשיך היין להתבגר בבקבוקים עוד כ 36 חודשים לפני יציאתו לשוק. מתאים עכשיו לשתייה וימשיך להשתבח ב 3-5 שנים הקרובות

אופי – היין מיוחד ועדין. צבעו אדום מבריק, מפוצץ בארומות וטעמים של דובדבן אדום, פטל, תות שדה ובשר מעושן.

התאמה לאוכל: מצוין עם לליווי פלטת גבינות, דגים, פסטות ואוכל ים תיכוני. טעים ומפתיע.

אלכוהול: 13.5%

ידידותי לטבעונים

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  18°- 16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 130.00.

יקב סומק קריניאן 2016

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות טריים ושופעי ויטאליות, במגוון עשיר של פירות יער אדומים וכהים עם עשבי תיבול ואלון ארז, אוכמניות ושזיפים בשלים ואחריהם בחך, החלק, טעמים עמוקים של דובדבנים ותותים. עם טאנינים עדינים ורכים וחומציות מאוזנת מצוינת. התחושה הכללית, אלגנטית, משיית ובשלה, מכיוון שהיא מובילה לסיום יפה יבש וארוך. כמו תמיד, הקריניאן של היקב היה ונטעם עבורי, מהקריניאנים היותר טובים שמסתובבים פה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: הופק מ- 100% ענבי קריניאן הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב

תיאור היקב את היין: על היין – יין אדום יבש מחלקה יחידנית, גפנים בוגרות בנות מעל ל 50 שנה. תהליך – אזור בקעת הנדיב הוא אידאלי לגידול ענבי קריניאן. הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי מאד בשעות הבוקר המוקדמות. ביקב הם עוברים ריסוק עדין המשמר את הטעמים המיוחדים. היין עובר לתסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת למשך כשלושה שבועות.

יישון והשבחה: בסוף התסיסה היין נכנס לחביות עץ אלון צרפתי להתבגרות של 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים על מנת להגיע לעושר טעמים מושלם לשתייה. נעים עכשיו לשתייה וימשיך להשתבח ב 8-10 שנים הקרובות.

אופי – ליין צבע רובי שחור. יין עוצמתי ועמוק עם טעמים של שזיף שחור, פטל, אדמה , ציפורן ואספרסו. עשיר ומאוזן עם סיומת מרעננת ואלגנטית.

התאמה לאוכל: מצוין לליווי גבינות קשות עשירות בטעם, מנות כבש ובשר מתובלות וכמובן, בשר על האש.

אלכוהול: 14%

ידידותי לטבעונים

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  18°- 16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 112.00.

יקב סומק סירה 2016

רשמי טעימה שלי: סירה אלגנטי למדי, דינאמי, אם לא אסרטיבי, בצד הדק יותר של הספקטרום. אני אוהב את הלכידות והמינרליות. האף, משולב היטב, דובדבן, פרחים, פלפל ומינרליות. אורך מצוין. בחך, יין סירה בשל ומקסים, טרי מאוד, עם אבק קל של טעם עץ ישן קינמון, לצד ריכוז צפוף של טעם של פירות אדומים טאנינים גמישים ומלוטשים, שבשלב הזה, מגלים עמידות מספקת, בכדי לשמור על פרי הפטל-דובדבן בצורה חטובה, בעוד שהחומצות בשלות ועסיסיות. אורך טוב מאוד. בסך הכל יין אלגנטי, נעים וטעים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: הופק מ- 100% ענבי סירה הגדלים בכרם המשפחתי באזור זיכרון יעקב

תיאור היקב את היין: על היין – יין אדום יבש, מחלקה יחידנית בבקעת הנדיב, למרגלות זיכרון יעקב.

תהליך – הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. ביקב הם עברו ריסוק והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה למשך שלושה שבועות. בתום התסיסה היין נסחט ונשאר לשקיעה טבעית, ללא שימוש בפילטר. כשהיין צלול לגמרי,

יישון והשבחה: הוא הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות להתיישנות של 24 חודשים. לאחר הביקבוק היין, מתיישן תקופה נוספת של 24 חודשים בבקבוקים, על מנת להגיע למלוא הפוטנציאל שלו. מתאים לשתייה עכשיו וימשיך להשתבח ב 5-6 השנים הקרובות.

אופי – ליין גוף מלא וצבע סגול עמוק. עשיר בטעמים של גרגירי יער, תבלינים ים – תיכוניים, אדמתיות ופלפל שחור. סיומת קטיפתית ונעימה.

התאמה לאוכל: מצוין לליווי תבשילי ירקות שורש ופטריות, תבשילי קדרה וגבינות עשירות וארומטיות.

אלכוהול: 14%

ידידותי לטבעונים

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  18°- 16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 99.00.

יקב סומק

טלפון: 04-6397982
נייד: 050-5346491
מייל: [email protected]
כתובת: הרצל 16, זיכרון יעקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top