חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תבור מרחיב את סדרת יינות הסינגל ויניארד עם יין חדש במהדורת בוטיק מיוחדת: "יודאיקה" המושק לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב תבור, היקב הראשון בארץ שכל כרמיו אקולוגיים הממוקם בגליל למרגלות הר התבור, מרחיב את סדרת יינות הסינגל ויניארד ומציג את מהדורת הבוטיק -"יודאיקה". "יודאיקה", מסדרת הסינגל ויניארד של יקב תבור, קרוי על שם הכרם שממוקם בגובה 950 מטר, מופק מענבי קברנה סוביניון, בציר 2017, אשר עברו מיון קפדני ולאחר מכן יישון של 18 חודשים בחביות עץ אלון. מהיודאיקה יוצרו 3102 בקבוקים בלבד! באירוע ההשקה, הציגו מיכל אקרמן מנהלת היקב ואור נידבך יינן היקב את העשייה ואת המלאכה האופפת את תהליכי הפקת היין מהכרם אל היקב. לצד יין היודאיקה שהושק, הוטעמו יתר יינות סדרת ה- Single Vineyard. היודאיקה, ייחודי, מיוחד, שונה ואחר. ובהחלט מהווה תוספת מכובדת ומתבקשת ליינות הסדרה.

סדרת Single Vineyard
עבודת הכרם היא חלק מרכזי בעשיית כל יין, ביינות סדרה זו ניתן לראות כיצד זנים מיוחדים מביאים לידי ביטוי את כל הפוטנציאל הטמון בהם הודות לנטיעתם במקום הנכון, וכן הודות לטיפול המסור של צוות היקב. כל היינות יוצרו במהדורה מצומצמת מאוד, לפי תנובת הכרם.

יודאיקה, שמושק לקראת חגי תשרי, הוא יין אדום המופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון, מכרם יחידני, וממנו ייצרו 3102 בקבוקים בלבד! מקור השם "יודאיקה" מבוסס על חנות יודאיקה שהייתה ממוקמת בעבר באיזור, שעל הריסותיה ניטע הכרם ממנו נבצרו ענבי קברנה סוביניון לייצור היין. הכרם נטוע בגוש עציון בגובה של 950 מטר מעל פני הים על אדמת טרה רוסה. הגובה הרב מאפשר הבשלה איטית ואיכותית אשר באה לידי ביטוי במורכבות ואלגנטיות הקברנה סוביניון.

ביקב תבור מאמינים: שיין טוב מתחיל את דרכו עוד בכרם. לכן כל כרמי היקב הם כרמים אקולוגיים. כרם אקולוגי הוא כרם בו מתקיים איזון אקולוגי בין האדמה, הצומח והחי, מתוך תפיסה שמערכת אקולוגית בריאה תטיב עם בעלי החיים, עם הקרקע וגם עם הגפנים. התפיסה האקולוגית בעולם הגפן והיין גורסת כי ממצב של איזון יצמחו גפנים אשר תהיינה בריאות יותר ויניבו ענבים טובים ואיכותיים.

הענבים של "יודאיקה": נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני ותסיסה קרה ומבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מאלו-לקטית בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך 18 חודשים. לאחר מכן יושן היין 18 חודשים נוספים בבקבוק.

על בציר 2017 – בשנת בציר זו חודשי מאי ויוני היו חמים במיוחד ולעומת זאת, חודשים יולי ואוגוסט היו עם טמפ' ממוצעות אך יציבות, ללא אירועי קיצון. החום המוקדם גרם לקידום משמעותי של הבשלת הכרמים, כאשר במהלך עונת הגידול טופלו במסירות כל כרמי היקב על מנת להביאם לרמת איכות מקסימאלית.
הדבר בא לידי ביטוי בפעולות משמעותיות רבות אשר ננקטו בכרמים, תוך כדי מחשבה מעמיקה כיצד לקבל מכל חלקה את היבול הנכון ביותר עבורה, ושזה יתבטא באופן מידי באיכותו. הפעולות שנעשו החלו כבר בחורף שלפני הבציר, בזמירה מוקפדת ועדינה ונמשכו בפעולות נוספות במהלך העונה כמו דילולי שריגים בעיתויים שונים, דילולי אשכולות וממשק השקיה מוקפד ומדויק.

כאמור, "יודאיקה" מצטרף לסדרת הסינגל ויניארד של יקב תבור ובה היינות: ויונייה, טנאט ומרסלאן אשר מביאים לידי ביטוי את הטרואר הייחודי לכרם ממנו הופקו.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

יינות "יודאיקה" משווקים בחנויות אלכוהול מתמחות במחיר אשר ייקבע ע"י הקמעונאים בלבד

החל מ- 100 ₪ לבקבוק.

אודות יקב תבור:
יקב תבור, הממוקם למרגלות הר התבור בגליל העליון, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות מכפר תבור. נכון להיום היקב מייצר קרוב ל- 2 מיליון בקבוקים בשנה. בחירת נטיעות הכרמים הנרחבות באזורי הגידול הטובים ביותר בארץ תוך שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים הביאו ליקב קפיצת מדרגה איכותית בשנים האחרונות. צוות אגרונומים מקצועי שמלווה את גידול הכרמים לאורך העונה, מיכל אקרמן וברק שריד, לצד צוות הייננים הנפלא שכולל את היינן הראשי מיום היווסדותו של היקב, אריה נשר, בעל 40 שנות ניסיון בייננות בארץ ומחוצה לה, ואור נדבך המומחה לצידו, מייצרים מגוון יינות בסדרות איכות שונות ובמחירים שונים.

כשרויות: כשרות בדץ איגוד הרבנים, O.K KC Tabor Winery, כשרות בד"ץ בית יוסף, כשרות מועצה דתית כפר תבור

יקב תבור

שדרות קק"ל, כפר תבור
טלפון: 04-6760444
ת.ד 422, כפר תבור 15241

קרדיט צילומים: דני רובין ( למעט תמונת היין בכותרת הכתבה)

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top