חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קדמא ממליץ על רוזה 2020, גוורצטרמינר בציר מאוחר 2020, לירה 2018, ו- פטי ורדו 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב קדמא, הוא היקב היחיד בארץ אשר משתמש בכדי חרס ענקיים כחלק מתהליך היצור של היינות.
היקב משלב טכנולוגיות עתיקות עם ידע עדכני, ומחדש טכנולוגיות יצור יין שהיו נהוגות בארץ ישראל בעת העתיקה. היקב ממוקם בכפר אוריה, חצי הדרך בין תל-אביב לירושלים. איזו הפתעה מדהימה הייתה לי בשבת האחרונה, ביקב קדמא אצל לינה וולאד סלוצקין. מגרש החניה היה עמוס לעייפה בכלי רכב, כך גם חזית הכניסה למרכז המבקרים, החצר האחורית, ואולם היקב הומה, עשרות רבות של מבקרים, חובבי יין, שמילאו כל פינה וכל שולחן ועמדת אירוח והסבה. בכניסה למתחם, נערכה בדיקת יסודית, מחמירה וקפדנית, של "תו ירוק" ומסיכות, כפועל יוצא של מגיפת הקורונה, אך זו לא מנעה מהמבקרים, להמתין בסבלנות לתורם להיכנס ולחוות, מארחים מקסימים של טעימת יין וכיבוד. התרשמתי מאוד ממכל החרס בן ה 1000 ליטרים! שבני הזוג רכשו לאחרונה והוא צריך להצטרף לכדי החרס הגיאורגיים הוותיקים, שהיקב עושה בהם שימוש. יצאתי מהיקב כמובן עם חיבוק ונשיקה ללינה הייננית המקסימה ועם יינות לכבוד ראש השנה. יקב קדמא, ממליץ על רוזה 2020, גוורצטרמינר בציר מאוחר 2020, לירה 2018, ו- פטי ורדו 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב קדמא רוזה 2020

רשמי טעימה שלי: האף, מורכב ואקזוטי עם דובדבן, אבטיח, מלון וטימין טרי. ניחוחות עזים של ורד, תות שדה,ורמז של מופע תבלין. בח, יש הרבה "רוחב" ותחושה "כבדה" ללגימה, שבה המבנה האנרגטי והרענן, חותך את טעמי ריבת התות, החמוציות והדובדבנים האדומים. הוא יבש מאוד עם חיך אמצעי טרי ונקי, נעים ופירותי וחומציות טובה ומאוזנת. יין של קיץ ומרפסת וגבינה בולגרית ואבטיח. שפת הים עם חברים וזוגות שאוהבים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: בלנד אדום של 40% ענבי פטי ורדו 30% ענבי קברנה סוביניון,  30% ענבי שיראז

כרמים: כרם נחל הראל

עשיית היין: לאחר הפרדה מהירה, והצללה המיץ עבר תסיסה קרה וארוכה בכדי חרס. שילוב ייחודי בין שיטות עתיקות יומין וטכנולוגיה מודרנית העניק ליין תכונות ייחודיות.

תיאור היקב את היין: צבעו ןרוד עם גוון סגול עדין, בארומה מורגשים פרחי סיגליות, פירות יער אדומים, פירות טרופיים צהובים, – קרמבולה, ליים ומנגו. טעמו של היין מלא ורענן, עגול ופירותי, עם סיומת ארוכה ומורכבת

אלכוהול: 14.4%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  10°- 8°C

ייננית: לינה סולצקין

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב קדמא גוורצטרמינר בציר מאוחר 2020

רשמי טעימה שלי: יין חצי יבש עם עלי ורדים ותבלינים אקזוטיים. באף, זר מבושם המציג פרחוניות הדרית לבנה, יסמין, ניחוחות של ריבה מתוקה, דבש ותבלינים. החך, עשיר ומלא עם תחושת פה עסיסית. הזן מתבטא היטב, עם איזון ומבנה מקסים וסיומת מתמשכת. יין נעים, טעים, "מתחנף" במידה.

סוג היין: לבן חצי יבש "בציר מאוחר"

הרכב זני: היין מיוצר מענבי גוורצטרמינר

עשיית היין: שהגיעו לתת הבשלה מקסימאלית. נבצרו ידנית ונסחטו סחיטה עדינה. המיץ הצלול,  עבר תסיסה קרירה וארוכה שנעצרה בשלבי הסיום על מנת להשאיר  ביין רמת מתיקות טבעית נעימה.

תיאור היקב את היין: צבע זהוב בהיר, ארומה עוצמתית ומרוכזת של פירות טרופיים, ליצ'י והדרים משמש מיובש, דבש, פרחי איקליפטוס ופרחי סתיו לבנים, טעם מלא, עגול, רך עם מתקתקות נעיימה וסיומת רעננה פירותית ומיוחדת.

אלכוהול: 12.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  10°- 8°C

ייננית: לינה סולצקין

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב קדמא לירה 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק. אף, ארומטי פירות יער מעורבים עסיסיים. חך, אמצע ושמנמן, המונע על ידי פירות של תות ועוגת פירות מתובלת בת 5 תבלינים. תחושת פה רחבה, פירות כחולים נהדרים, שזיפים, מוקה, תות, דומדמניות שחורות, שוקולד, טאנינים קטיפתיים חלקים, עם רמזים של עשבי תיבול מהקברנה סוביניון בסיום, לצד קצת תבלין. תמורה נאה למחיר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום של 50% ענבי שיראז, 25% ענבי מלבק, 20% ענבי קברנה סוביניון, 5% ענבי פטי ורדו.

עשיית היין: היין עבר תסיסה איטית של ארבעה חודשים בכדי חרס.

יישון והשבחה: התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים.

תיאור היקב את היין: צבע בורדו כהה עם גוון רימוני סגלגל. בארומה מורגשים תבלינים ציפורן וקינמון, עץ אלגום, דובדבנים מיובשים, עלים יבשים על אדמה לחה ביער סתווי, טעם עדין אך מורכב, עגול, רך, עם סיומת פירותית רעננה.

אלכוהול: 14.4%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  18°- 16°C

ייננית: לינה סולצקין

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב קדמא פטי ורדו 2018

רשמי טעימה שלי: מוצק, בנוי היטב, ומתמשך בחיך. ניחוחות וטעמים אטרקטיביים של פירות שחורים, שוש, סיגליות ועץ אלון. הניחוחות הארוכים של שזיף, שזיפים, אוכמניות ווניל, מופיעים בטעמים הממלאים את הפה. תו אדמתי של טבק, מעורבב בטעמים של מוקה, וקולה מוסיף מורכבות. הגימור המתעכב והמאובק תלוי על החך בחינניות. תמורה נאה למחיר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין עשוי מ- 100% ענבי פטי ורדו

כרמים: כרם נחל הראל

עשיית היין: עבר תסיסה איטית של ארבעה חודשים בכדי חרס.

תיאור היקב את היין: ליין צבע בורדו עז עמוק ובוהק. בארומה שפע של גרגרי יער אדומים ושחורים בשלים מאוד חלקם מצומקים. ברקע פרחים סגולים, תבלינים עדינים ועץ אלון משובח. טעם מלא, מורכב ורב שכבתי פירותי ורך. סיומת רעננה ארוכה והרמונית.

המלצת הגשה: מומלצת פתיחת הבקבוק 15-20 דקות לפני ההגשה.

יישון והשבחה: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14.3%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  18°- 16°C

ייננית: לינה סולצקין

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

 

יקב קדמא

כתובת: כפר אוריה 45

טלפונים:
משרד: 02-9927894
לינה: 054-9195156

מייל:
[email protected]

קרדיט צילום: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top