חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלכסנדר סדרת "אלכסנדר הגדול" – קברנה סוביניון 2014

אנשים שאני מאוד אוהב ויודעים שאני אוהב אותם, יודעים שאני מאוד אוהב יין. לא פחות משאני אוהב לטעום יין, אני אוהב לכתוב על יין. אז הם הביאו לי מתנת יום הולדת מוקדמת ולטעמי בהחלט מפנקת ומחבקת, ליום הולדתי שחל בסוף החודש. יקב אלכסנדר, השוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב עילית משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. אמנות עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת, אמנות ויצירתיות בעשיית יין עם טכנולוגיה חדשנית וציוד מתקדם. היקב הוקם ב1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה והאהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה, ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם. "סדרת אלכסנדר הגדול", היא סדרת יינות סופר פרימיום של יקב אלכסנדר, מיוצרת מהענבים האיכותיים שבכרמיו של היקב וכוללת יינות אקסקלוסיביים ומשובחים במיוחד.
היינות בסדרה מושקעים ומוקפדים, החל מכרמי הגידול, דרך תהליך הייצור, הטכנולוגיה המתקדמת, צוות העובדים, ועד לבקבוקים המרהיבים היוקרה ניכרת בכל פרט ופרט, בתוך הבקבוק ומחוצה לו.
התכשיט המשפחתי הייחודי המלווה את סדרת יינות אלכסנדר הגדול היא טבעת זהב (24 קארט) משובצת יהלום, העוברת בירושה במשפחת שלום לאורך דורות רבים. יקב אלכסנדר סדרת "אלכסנדר הגדול" – קברנה סוביניון 2014.

יקב אלכסנדר סדרת "אלכסנדר הגדול" – קברנה סוביניון 2014

רשמי טעימה שלי: הצבע, אדום דובדבן שחור אטום. האף, עשיר והוא שילוב של אוכמניות בשלות, שזיף בשל,  ופטל, פלפל שחור, עשבי תיבול מעט גסים ורמיזות מנטול ואחריהם, שוקולד מריר, תווי קרמל, זית שחור וארז. החך האמצעי, שופע, משיי, בעל אופי מתובל מה ועסיסי, מוסיף טארט דובדבן, גרידת תפוז, קצה מחוספס קלות לטאנינים אלגנטיים שמביאים מבנה "שלד" ונפח (משהו מבורך בקברנה סוביניון בעל גוף מלא) ונגיעה מאוחרת של אוכמניות קרירות. היין עוצמתי, אקספרסיבי, עם רעננות נהדרת, החומציות מאוזנת יפה והסיומת הארוכה והנעימה, משקפת את גוף היין ומשתהה לזמן מה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 90% ענבי קברנה סוביניון, 5% ענבי קברנה פרנק 4% ענבי פטי וורדו

תיאור היקב את היין: קברנה סוביניון, מ"סדרת אלכסנדר הגדול", זכה בפרסים רבים וקצר הצלחות והערכה בישראל וברחבי העולם. אלכסנדר הגדול קברנה סוביניון 2011 קיבל ציון 90 נקודות ממבקר היין רוברט פרקר. לאחרונה התבשרנו כי יין זה מעטר את תפריט היינות במסעדת LEMONDE בעלת שלושה כוכבי מישלן בטוקיו.

כרמים: היין מופק מכרמיו המשובחים של היקב, ענבי קברנה סוביניון, ענבי פטי ורדו וענבי קברנה פרנק. קברנה סוביניון אצילי, גדל בכרם בן זמרה בגובה 870 מטר מעל פני הים.

עשיית היין: הענבים עוברים מיון קפדני, בטרם הם עוברים לריסוק וטיפול. התוצאה נפלאה ומדהימה, יין עשיר, מלא ובנוי לתלפיות, יין עם טעמים ושכבות שונות. יין מענג ומורכב, עם יכולת התיישנות לשנים רבות.

יישון והשבחה: היין שהה 36 חודשים בחביות 60% צרפתיות 40% אמריקאי.

טמפרטורת הגשה מומלצת 16-18 מעלות.

תווית היין: האיור שבתווית הינו פרט מטבעת היהלום שעוברת מדור לדור במשפחת שלום, למעלה מ-120 שנה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

כשרות: למהדרין מן המהדרין בד"ץ בית יוסף. מפקח כשרות: הרב מרדכי סבה שליט"א. הרב שיר נחום -הרב המקומי, O.U, הרב באב"ד. לא מבושל.

יינן: יורם שלום

מחיר מומלץ לצרכן: 320 ₪.

יקב אלכסנדר

ת.ד. 8151, בית יצחק 4292000
טלפון: 072-3929717
פקס: 09-8872076
דוא"ל: [email protected]

קרדיט תמונה: מאתר היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top