חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ממליץ על גמלא קברנה סוביניון מרלו 2019, וירדן פינו גרי 2020 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

הידע של אנשי היקב, על אזור רמת הגולן מתפתח כל הזמן, אנשי הכרמים והייננים מאפשרים להם הזדמנויות לייצר סוגים וסגנונות שונים של יין. כל יין שהם עושים הוא חלק מפאזל. הוורסטיליות של האזור נדירה בעולם היין, כך שהפאזל הזה מורכב באופן מיוחד.  ככל שהם לומדים, האמונה שלהם בפוטנציאל העצום של רמת הגולן כאזור גידול יין מעולה רק הולכת ומתחזקת.  יקב רמת הגולן הוא הראשון שקם ברמת הגולן, הוא נוסד ב 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים. מיום ההקמה ועד היום, ממשיך היקב להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין הישראלי. הקמתו שינתה את מפת היין המקומי ותפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. ליקב ארבע סדרות עם מגוון של זנים וסגנונות – הר חרמון, גולן, גמלא וירדן. יקב רמת הגולן ממליץ על גמלא קברנה סוביניון מרלו 2019, וירדן פינו גרי 2020 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב רמת הגולן ירדן פינו גרי 2020

רשמי טעימה שלי: דוגמה פריכה, של פינו גרי נקי ורענן – ישר קדימה, עם המון תפוח עץ ולימון ירוק. אף, ריחני ופירותי, מציע תחושות פרחוניות של פריחת שיטה, יחד עם רמז לאגס. גוף קל עד בינוני, עם הרבה חומצה טובה ומאוזנת מקסים. והוא קייצי ומרענן במיוחד, בגלל זה.

סוג היין: לבן יבש

זנים: פינו גרי

אלכוהול: 13.5%

חומצה (גר'/ל') 6.8

2.93 :pH 

ירדן פינו גרי 2020 מציג ניחוחות מענגים של תפוחים, פיג'ויה, מלון ודומדמניות, יחד עם מאפיינים ארומטיים של מינרלים, ג'ינג'ר מיובש ופרחים. זהו יין בעל גוף בינוני וחמיצות טובה, מלא טעם ומרענן.

ירדן פינו גרי 2020 מוכן לשתייה כעת וצפוי לשמור על איכותו עד כשנתיים ממועד הבציר.

יין ואוכל: אנו אוהבים לשתות את היין לצד טאקו דגים על הגריל, עוף צלוי עם תמרים, זיתים וצלפים, או סלט שומר עם גבינה כחולה.

על ייחודיות שנת בציר 2020: בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של C3.9º מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים.

ירדן פינו גרי 2020 הופק מענבי פינו גרי הגדלים בשני כרמים בצפון רמת הגולן. פינו גרי גדל בעיקר באלזס, צרפת ובצפון מזרח איטליה, שם מוכר יותר בשם פינו גריג'יו. כמחצית מהיין תסס בחביות עץ אלון גדולות. ירדן פינו גרי 2020 יוצר  בכמויות קטנות מאוד.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

כשרות: היין נקי מחשש ערלה, טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין הרב אברהם ד. אוירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה K P

טמפרטורת הגשה מומלצת:  7° – 10°C

ירדן פינו גרי 2020 יוצר בכמויות קטנות מאד.

מחיר מומלץ לצרכן:  75 ₪.

יקב רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון מרלו 2019

רשמי טעימה שלי: בלנד "חצי-חצי" כשענבי המרלו במרקם קטיפה, ממלאים את המסגרת ועמוד השדרה, המסופקים על ידי ענבי הקברנה. תערובת חלקה, המשלבת בצורה מושלמת את המבנה "הגברי" יותר של קברנה סוביניון, עם הטאנינים הרכים והעדינים של מרלו. האף, מפתה. עלה טבק עדין, פלפל ירוק, הנפתח לשפע של תות. החך, רענן ואלגנטי ומוביל לטעמים נגישים של שזיף בשל וגרגרי אביב כהים, עם תו עליון של נענע ועשבים מיובשים. הגימור ארוך וחלק.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 50% ענבי קברנה סוביניון, 50% ענבי מרלו הגדלים בכרמים בגליל העליון..

תיאור היקב את היין: היין שמציג מאפיינים קלאסיים של שני זנים בורדולזים אלה, מתאים לצד מגוון מנות בשר ופסטה על בסיס עגבניות. בעל גוף בינוני, מתאפיין בארומות מורכבות של פרי, תבלינים ואדמה.

אלכוהול: 14.5%

יישון והשתבחות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

טמפרטורת הגשה מומלצת:  20° – 17°C

כשרות: היין נקי מחשש ערלה, טבל ושביעית וכשר למהדריןל מן המהדרין הרב אברהם ד. אוירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה K P

מחיר מומלץ לצרכן:  59 ₪.

יקב רמת הגולן

טלפון: 04-6968435
פקס: 04-6964004
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900
בwaze: יקב רמת הגולן

קרדיט תמונות: חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top