חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ירושלים (אגודה חקלאית שיתופית) ממליץ על רוזה, פרימיום – 2020, ו- פטי וורדו, רזרב (Single Vineyard) – 2018, זוכה מדליית הזהב של מגזין היין דיקנטר, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב ירושלים הינו גלגול של 'יקב שמשון', יקב שהוקם על ידי משפחת מנדלסון בתחילת המאה הקודמת בעיר העתיקה בירושלים, פעל החל משנת 1951 בשכונת 'בית ישראל' בעיר והחל משנת 1976 במקומו הנוכחי באזור התעשייה עטרות. יקב ירושלים אגודה חקלאית שיתופית (כן, יש לנו גם הרבה כרמים) הוקם בשנת 2006 כשמשפחת גואטה רכשה את היקב. היקב, שהינו היקב היחיד הפועל כיום בבירת מדינת ישראל, שוכן בחלקה הצפוני של ירושלים ומייצר יינות שונים, במגוון סדרות איכות. בשנים האחרונות עבר היקב תנופת ההתחדשות – הושקעו בו משאבים רבים והיקב כיום הינו מפעל מודרני ומתקדם שמאפשר לנו לייצר יינות מובחרים ומגוונים. יינות יקבי ירושלים משווקים בארץ ובעולם וזכו להכרה ולפרסים בתחרויות יין שונות. יקב ירושלים ממליץ על רוזה, פרימיום – 2020, ו- פטי וורדו, רזרב (כרם יחידני) – 2018, זוכה מדליית הזהב של מגזין היין דיקנטר, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב ירושלים רוזה, פרימיום – 2020

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של תות שדה, פטל לבן ותפוז מנדרינה ואחריהם בחך, טעמים של פטל חמוציות, תפוז דם ומינרליות צורנית. חומציות נוכחת ומאוזנת היטב. יין עדין, נעים, פריך ושופע חיים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: ענבי פינו נואר

הבציר: עונת גידול שהתאפיינה בחורף עם ריבוי מנות קור, כמויות הגשם היו גבוהות מהממוצע הרב שנתי ב – 50%. האביב היה מתון יחסית ללא אירועי שרב משמעותיים וגם ראשית הקיץ הייתה מתונה, חודש ספטמבר היה חם מהממוצע באופן ניכר. ההשקיה החלה מאוחר עקב ריבוי הגשמים בתקופת החורף והצימוח היה אחיד ומאוזן. המפתח להצלחה בבציר היה טמון בתזמון בציר מדויק, מה שהביא ליצירת יינות מאוזנים ואופייניים.

מאפייני יין מטעם היקב : יין רוזה יבש, שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. לאחר השריה קצרה על הקליפות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והיין תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין בעל גוון ורוד בהיר וארומות של תות, פטל, ופריחת הדרים. היין בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת.

נתוני יין :

אלכוהול – 11.0%

PH – 3.28

TA – 6.2 (g/l)

התאמה לאוכל : היין ילווה היטב מנות כגון : סלמון צלוי, קרפצ'יו לוקוס וירקות בגריל עם גבינת פטה.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9° – 12°C

כשרות: כל יינות היקב כשרים למהדרין לכל ימות השנה

יקב ירושלים פטי וורדו, רזרב (Single Vineyard) – 2018

המגזין היוקרתי דקנטר, העניק ליין רזרב פטי ורדו, כרם יחידני, את מדליית הזהב והציון 96

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה מאוד וצפוף. באף הדינמי, רמיזות לבשר מעושן, דומדמניות שחורות, סיגליות, קולה, תאנה, קפה וניחוחות סלע שחור כתוש. בחך, יש מבנה טאני מוצק ללגימה, שבו טעמי שזיף וגרגרים של פירות יער, דומדמניות שחורות, אוכמניות, ליקוריץ, נפגשים עם תבלין אגוז מוסקט וסיומת ממושכת עם ניואנסים של קרמל. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי פטיט וורדו

הבציר: חורף חמים ולאחריו אביב שהקדים, הביאו להתעוררות מוקדמת של הגפנים. הבציר החל מוקדם בעשרה ימים מהממוצע. הקיץ היה נח והתנאים במהלך הבציר היו מצוינים בלא אירועים אקלימים חריגים, היבול היה נמוך מהממוצע והדבר הביא ליצירת יינות עמוקים ומורכבים.

מאפייני יין מטעם היקב: יין אדום יבש, שהופק מענבי פטיט וורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של פטל שחור – אוכמניות, ליקוריץ ועור. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

יישון: התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים.

נתוני יין:

אלכוהול – 13.0%

PH – 3.7

TA – 5.4 (g/l)

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב בשרים צלויים ובעיקר אומצות,  בשר ציד ותבשילי קדרה עשירים.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ₪

כשרות: כל יינות היקב כשרים למהדרין לכל ימות השנה

את היינות ניתן להשיג במגוון חנויות ברחבי הארץ. 

יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית

טלפון: 02-5836875
דוא'ל: [email protected]

פייסבוק+אינסטגרם: JerusalemWineries

מרכז מבקרים: טחנת הרוח, משכנות שאננים ירושלים 052-5459422

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top