חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בראון ממליץ על YOULI (Merlot & Petit Verdot) 2018, לה מולינה (Merlot) 2019 ,(Rose Merlot) 2020 מרלו לה מולינה, EMILY (Chardonnay) 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב בראון, בבעלות דינה ודניאל בראון, ממוקם בכפר שמואל, על כביש 424 בדרך הישנה לירושלים, בחצי הדרך בין תל-אביב לירושלים, קרוב לכבישים הראשיים 1, 6 ו-431, באזור סיידון גזר (שפלת יהודה). האזור נחשב לאחד הטרוארים הטובים בארץ, לגידול ענבים ובו נטועים אלפי דונמים של כרמים. היינות של היקב, נקראים על שמות בנות המשפחה. והאני מאמין שלהם: "ליין כל כך הרבה איכויות, שאין צורך להתערב בפעילות המדויקת של הטבע". ייצור היינות האדומים נעשה מענבים שגדלים בכרמים שלהם למעט ה"אורטל" הקברנה סוביניון, והיינות הלבנים, הנעשים מענבים הגדלים בגליל העליון והרי ירושלים. השילוב בין הענבים האיכותיים, הזנים שהותאמו לאזור ותהליך הייצור, מפגישים את חובב היין עם עולם טעמים מיוחד. היקב מייצר יין איכותי וטעים, בקנה מידה קטן של כ- 7,000 בקבוקים לשנה. דניאל, מהנדס מכונות, בעלים של חברת הנדסה, הגיע לעולם היין מאהבה, ושעיסוקו וניסיונו בתחום ההנדסה לימדו אותו להיצמד לתהליכי עבודה ולמידה מסודרים. כל פרט המתבצע בכרם וביקב נרשם ונלמד, וייצור היינות נעשה בתהליך מוקפד. גידול הגפנים והכנת היין, מתבצעים בעצת מדריכים, כורמים וייננים (אד זלצברג). את ידיעותיו דניאל מרחיב כל העת מספרות מקצועית בנושאי כימיה, ביולוגיה והיסטוריה. יין "לה מולינה" – הנו "מותג יין" שנוצר ונרקם על ידי עינת סולטן. יזמית ואשת שיווק. והוא מבוסס על יין מרלו מבציר 2017 שמיוצר ביקב בראון. והיא מספרת כך: "תמיד חלמתי על מוצר ומותג שלי. תקופת הקורונה, חיברה אותי למי שאני באמת. אהבה ליין, לחיים הטובים ולאושר הפשוט. מצאתי את עצמי ללא פרנסה, כמו המון ישראלים… ערב אחד, ישבתי ורקמתי את החלום. נפגשתי עם דני ודינה בראון מהיקב, התחלנו במספר טעימות ואז אמרתי להם: "ליין שלי, יהיה שם ייחודי"!… ישבתי כמה ימים והשם שנבחר "לה מולינה". שמה של הבת שלי "אלמה" ושם החיבה שלה "לה מולינה" שם המרמז על יוקרה. בשם הזה, קיים  גם שוקולד איטלקי וגם אתר סקי ספרדי. ככה הכל התחיל. ישבתי עם המעצבת עדי בורייקו מסטודיו "SPARK" על הסקיצות וידעתי מיד, שהעיצוב יהיה  נשי, אלגנטי וסוחף. המוטו של היין:  "יש יין ויש לה מולינה" יין ישמח לבב אנוש ובמיוחד שרוקמים אותו באהבה ואושר. לחיים". יקב בראון ממליץ על YOULI (Merlot & Petit Verdot) 2018, לה מולינה (Merlot) 2018, (Rose Merlot) 2020 לה מולינה, EMILY (Chardonnay) 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

YOULI (Merlot & Petit Verdot) 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, עמוק מעוטר בגוונים מקסימים של סגול וכחול כהה בצפיפות גבוהה. אף, מביא עמו פירות אדומים תותים ואוכמניות ודודבנים אדומים בהרמוניה עם פלפל שחור ותווים קלויים עדינים. חך, בעל גוף בינוני עם טאנינים בשלים ומשיים, תווי פירות. מסתיים בטעמים ממושכים ועקביים.

סוג היין: בלנד אדום יבש.

הרכב זני: שילוב ענבי הדגל של היקב, מהזנים 40% מרלו ופטיט ורדו 60%, הגדלים בכרם בראון, באיזור סיידון גזר.

תיאור היקב את היין: הבלנד מקבל מהמרלו מבנה עגול וריחות של פרי בשל ופטל ומהפטיט ורדו, עמוד שדרה מורגש אך רך עם ריחות של פירות יער ותבלינים. שילוב היינות יוצר יין שצבעו סגול עמוק עם טעם פירותי מודגש מאוזן והרמוני, שמשאיר סיומת מתמשכת ונעימה. הבלנד מתאים למגוון מנות.

המלצת הגשה: מומלץ להוציא מהקירור ולפתוח את הבקבוק כ- ½ שעה לפני השתייה.

עשיית היין: הפרי הגיע ליקב במהלך חודש אוגוסט 2018 במספר מנות ותסס במכלים קטנים כשבועיים, עם הקליפות. לאחר סיום התסיסה המלו-לקטית, הועברו בנפרד יין המרלו ויין הפטיט ורדו לחביות עץ אלון.

התיישנות: 12 חודשים. לאחר 8 חודשים, מוזגו חביות יין המרלו ויין הפטיט ורדו לחביות עץ אלון משומשות, למשך 4 חודשים נוספים, לפני הסינון והמילוי

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

אלכוהול: 11.5%

כשרות: כשר לפסח. למהדרין הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

לה מולינה (Merlot) 2019

רשמי טעימה שלי: טעמי פירות אדומים טריים ובשלים של תאנים ושזיפים הנתמכים על ידי טאנינים רכים ודיסקרטים, היוצרים מרלו אלגנטי ומאוזן, עם גימור עגול ועסיסי. 

סוג היין: יין אדום יבש.

הרכב זני: היין עשוי מ-100% ענבי מרלו שגדלים בכרם בראון, באיזור סיידון גזר.

תיאור היקב את היין: היין בצבע סגול רובי עמוק עם ארומות של פרי בשל אוכמניות שזיפים, פטל ונגיעת ניחוח רימון. ליין מבנה רך ועגול

עשיית היין: הענבים הגיעו ליקב בשתי מנות במהלך אוגוסט 2018 ותססו במכלים קטנים כשבועיים עם הקליפות, בטמפרטורה של כ- 22 מעלות. לאחר ההפרדה מהקליפות וסיום התסיסה המלו-לקטית,

התיישנות: היין הועבר לחביות עץ אלון ל- 12 חודשים. חביות מסוימות נבחרו ליין לה מולינה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

אלכוהול: 13.5%

כשרות: כשר לפסח. למהדרין הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

Rose Merlot) 2020) לה מולינה

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד בהיר, חיוור ומבריק עם השתקפויות של גווני  סלמון. באף, ניחוחות פירות יער אדומים עם כמה תווי צמחים, האופייניים לזן ענבי המרלו. חך, רענן, טרי וחלק, אלגנטי ושופע ויטאליות, איזון מושלם בין פרי לחומציות.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: עשוי מ-100% ענבי מרלו שגדלים בכרם בראון, באיזור סיידון גזר.

תיאור היקב את היין: ליין ארומה פירותית עדינה ומרקם רך. גוונו ורדרד בהיר ונעים למראה. טעמו קליל ומרענן, בעל סיומת עשירה מאוד ליין רוזה. היין מתאים למנות קלות ולשתייה בערב קיצי.

עשיית היין: ענבי המרלו נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2020 כעשרה ימים לפני בציר המרלו ליין אדום. המיץ הופרד מיד מהקליפות למיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 10 מעלות למשך הלילה, להורדת משקעים. לאחר השפייה, היין תסס כמעט חודש, בטמפרטורה של 15 מעלות. לאחר סיום התסיסה, היין התייצב במיכל הנירוסטה ארבעה חודשים עד לסינון ולמילוי באביב 2021.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 15° – 12°C

אלכוהול: 11.5%

כשרות: כשר לפסח. למהדרין הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

EMILY (Chardonnay) 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, ירוק קש בהיר וצלול עם שוליים בוהקים. אף, רענן עם אפרסק "מתוק" וניחוחות הדרים, יסמין לימון ואשכולית. החך, מציע נקטרינה, קליפת אשכולית, עם רמזים ללימון, מלון פיקנטי, חומציות פריכה הדרית בגימור ארוך ואלגנטי.

סוג היין: לבן חצי יבש.

הרכב זני: עשוי מ-100% ענבי שרדונה הגדלים בכרם בהרי ירושלים.

תיאור היקב את היין: היין בצבע בהיר וצלול, עשיר בריחות וטעמים של תפוח עץ, אגס ואפרסק לבן. היין עדין אבל עם גוף וסיומת מאוזנת ופריכה, המשאירה טעם רענן ועוצמתי. היין מתאים למנות עוף ופסטות עם רוטב חלבי.

עשיית היין: הפרי נבצר במחצית הראשונה של חודש אוגוסט 2020, בבריקס 24. המיץ הופרד מהקליפות מיד עם הגעתו ליקב למיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 10 מעלות למשך הלילה, להורדת משקעים. למחרת לאחר השפייה, היין תסס כשלושה שבועות, בטמפרטורה של 15 מעלות. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית והשפייה, היין התייצב במיכל הנירוסטה 4 חודשים עד לסינון ולמילוי באביב 2021.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

אלכוהול: 14%

כשרות: כשר לפסח. למהדרין הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב בראון

רחוב התירוש 1, כפר שמואל

08-9226883

054-4342988

עינת סולטן "לה מולינה" – 0545700784

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top