חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסקוטית" מבית "ישרקו" מרחיבה את קטגוריית יינות הרוזה ומשיקה לקראת ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב – Château La Gordonne – verite du terroir rose – 2020, ו- La Chapelle Gordonne Tête de Cuvée Côtes de Provence Rosé 2017 ו – מיקב "Château La Gordonne" פרובנס, צרפת.

החברה הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את קטגוריית יינות הרוזה ומשיקה לקראת ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב: 2020 Téte de Cuvée Vérité du Terroir Côtes de Provence Rosé ו – La Chapelle Gordonne Tête de Cuvée Côtes de Provence Rosé 2017 מיקב "Château La Gordonne" פרובנס, צרפת. Château La Gordonne מקום קסום שנבנה לפני מאות שנים וכיום היא בין אחוזותיה המפוארות ביותר של פרובנס. היא נרכשה ע"י קבוצת "ורנקן" , יצרנית שמפניה פומרי ומותגי פרימיום איכותיים אחרים, כבר לפני יותר מ-20 שנים. סביב האחוזה 3,300 דונמים של כרמים, שמהם מייצרים מגוון יינות, בעיקר יינות רוזה.
פרובאנס, חבל ארץ נפלא ליינות רוזה: בחודשי אוגוסט וספטמבר, האקלים מסייע לענבים לספוג את אור השמש ולהבשיל כהלכה, ולפתח טעמים פירותיים, פירחונים ומתובלים. שאטו לה גורדון היא כיום מרכז של מחקר ופיתוח של יינות רוזה בפרובנס, הודות לשנים שבהן הושקעו מאמצים רבים בפיתוח שיטות בציר וייננות מתאימות. הענבים נבצרים בלילה מזה 20 שנים, ומאז 2008, חלקם גם נבצרים בבציר ידני. הבציר הלילי מאפשר ליקב לשמור על טמפרטורות נמוכות של הענבים. כך, נשמרות גם הארומות העדינות ביותר של הפרי – והן מוצאות את מקומן גם ביין. 

2020 Téte de Cuvée Vérité du Terroir Côtes de Provence Rosé Château La Gordonne 

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד בהיר, צלול עם שוליים בוהקים. אף, "פרובנס-סטייל". שופע ניחוחות פירות יער. חך: רענן. תווים דומיננטיים של פטל ודומדמניות אדומות המודגשות על ידי טריות ההדרים עם נגיעה מינרלית. איזון והרמוניה נהדרת בין ניחוחות פרי לחומצה. סיומת ארוכה.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב היין: עשוי מזני ענבים סנסו, גרנאש נואר, סירה.

עשיית היין: הענבים ליין זה נבחרים בקפידה, בבציר לילי, ונעשה כך בכדי לנצל את הטמפרטורות הנמוכות ובכך לשמר את איכות הענבים. ביקב עובר הפרי סחיטה עדינה בקור ורק התירוש הראשוני של הסחיטה נלקח לתסיסה, אשר נעשית גם כן בקור. כך, נשמרת הזהות הטרוארית של היין ומכאן גם שמו.

תיאור היקב את היין: היין הרמוני ומתאים למאכלי ים, בוייאבז (מרק דגים מתובל) וגם לבשרים קלים וגבינות. הרוזה בעל צבע ורוד בהיר. ושופע ניחוחות של אשכוליות ורודות ופרחים. הטעם מאוזן והרמוני, מלא רעננות וברקע של פטל ודומדמניות. הסיומת עדינה ואופיינית לרוזה מפרובאנס.

 מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

בקבוק: 750 מ"ל,

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9°- 10°C

כשרות: ללא

 La Chapelle Gordonne Tête de Cuvée Côtes de Provence Rosé 2017 Château La Gordonne

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: עשוי מזני ענבים סנסו, גרנאש נואר, סירה.

עשיית היין: המיץ עובר השרייה קלה בלבד על הקליפות הענבים ומופרד מיד, לקבלת יין ורוד חיוור. בהמשך עובר התירוש התססה במכלי נירוסטה בלבד, ומבוקבק לאחר ייצוב וסינון.

תיאור היקב את היין: הרוזה בצבע ורוד בהיר, פירותי ורענן, וחיוור אך צלול עם עדינות המזכיר פלחי אשכוליות ורודות. הטעם שופע ומאוזן סביב רעננות, עדינות ומתיקות. עשיר בפירות טריים קטנים כגרגירי יער ובעל סיומת רעננה כשל סורבה תות.

התאמה לאוכל: מתאים לארוחת צהריים, למנות דגים שונות, כמתאבן ואף כמלווה לקינוחי פירות.

מחיר מומלץ לצרכן: 209 ₪.

בקבוק: 750 מ"ל.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  8° – 9°C

כשרות: ללא

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים
חברת ישרקו 

תמונות: יח"צ חו"ל

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top