חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן ממליץ על "גשם" אדום 2018, ו- "רוח" 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

הייננות ביקב שאטו גולן משלבת ידע וטכנולוגיה מודרניים ושיטות אירופאיות מסורתיות. הבציר הינו ידני, התסיסות ע”פ רוב ספונטניות (כלומר ללא תוספת שמרים), ההשריות אורכות כשבוע שבועיים ורק לעיתים נדירות יותר מכך. כל היינות מתיישנים בחביות עץ אלון בגדלים שונים (בין 200 ל 500 ליטר) – חלקם לחודשים ספורים (כמו הגשם הורוד) וחלקם עד שנה וחצי (כמו האליעד). הם עושים שימוש מתון בעץ חדש ביקב בכדי לא להעיב על האופי הזני והמקומי של היין. יצירת הבלנדים נעשית רק לאחר תקופת היישון בחביות. לאחר הביקבוק הם מחזיקים את היין במרתף היקב לעוד מספר חודשים (עד כשנה) עד שהוא מוכן לשתייה. יקב שאטו גולן ממליץ על "גשם" אדום 2018, ו- "רוח" 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

 

יקב שאטו גולן "רוח" 2018

רשמי טעימה שלי: תערובת אדומה ושופעת ארומות וטעמים. באף, ניחוחות שזיפים כהים בשלים ואוכמניות, ריבת דובדבנים שחורה ותות עם רמזים למוקה ולעשן. בחך, גוף מלא וחלק, עם חומציות בינונית ומאוזנת היטב. טעמי פירות יער, דובדבן, שזיף ומוקה בשלים יותר המשתהים ארוכות עד לסיומת מתמשכת. הרבה פירות בשלים, ומעט "עשן אלוני" בגימור. יין שונה, אחר וייחודי. אהבתי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 58% ענבי פטי ורדו, 20% ענבי גראנאש, 17% ענבי סירה, ו- 5% ענבי קברנה סוביניון.

תיאור היקב את היין: שאטו גול "רוח" מבוסס על ענבי פטי וורדו בעל אופי טרי חי ועסיסי. הענבים נבצרו ידנית בכרמי שאטו גולן ועברו תהליך של תסיסה ספונטנית.

התיישנות: היין התיישן למשך 12 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי בנפח 3,000 ליטר בטרם בוקבק.

אלכוהול: 14.2%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

יינן: אורי חץ

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

כשרות: ללא.

יקב שאטו גולן גשם אדום 2018

רשמי טעימה שלי: גרנאש הוא זן הענבים האדומים הנטועים ביותר בעולם. יינות גרנאש זניים אולי קצת קשה יותר למצוא. צבע, אדום בהיר טיפוסי. באף, "ריבת" דובדבנים, פלפל שחור, ניואנסים של תבלין מנטה, מזמינים אתכם לגוף בינוני ולסגנון שתייה "קל" של יין. טעמים של אבטיח, דובדבן שחור, שזיף אדום, סיגליות ותותים משולבים עם האלון העדין כדי להעניק ליין זה מורכבות רעננה. בחך, יש טעם קרמי ועמיד לאורך זמן עם טאנינים חלקים ולעיסים ואוחזים, עם תו טבק מתוק, שיוצא על הסיום, כדי להפוך אותו למושלם, כיין בעל מקדם גסטרונומי גבוה. אודה ואתוודה שגם ביין הזה, אני די "שבוי" בחיבה המופגנת שיש לי ליינות הייחודיים של אורי חץ והיקב הנהדר הזה.

סוג היין: אדום יבש

גשם אדום הינו יין מבוסס ענבי גרנאש המנסה בכל שנה מחדש, ללכוד את ביטויו הייחודי והטעים ביותר של הזן באותו בציר. הענבים נבצרו בבציר ידני בכרמי שאטו גולן, עברו תסיסה ספונטנית.

התיישנות: היין התישן במשך כ 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות וישנות בטרם בוקבק.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

אלכוהול: 14.8%

יינן: אורי חץ

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪.

כשרות: ללא.

יקב שאטו גולן

טלפון04-6600026
דוא”ל[email protected]
מושב אליעד רמת הגולן 12927

קרדיט תמונות: באישור פרסום של גילת ריבק – שאטו גולן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top