חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צפרירים ממליץ על רוזה 2020, ו- יין הדגל של היקב "פתום" 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב

יקב צפרירים הנו יקב בוטיק במושב צפרירים אשר בהרי יהודה. היקב הוקם בשנת 2004 בחצר המשק של משפחת לנדר במושב צפרירים וכיום מייצרים כ- 7000 בקבוקים של יין אדום לשנה, בעיקר ממסכים. משנת 2014 מייצרים גם רוזה. הטרואר מתאפיין בתנאי קרקע ואקלים ייחודיים: גבעות סגלגלות, המתנשאות לגובה 350–400 מ' וביניהן עמקי ואדיות צרים בהם אדמת סחף מעורבת בגיר. בלילות החורף הטמפרטורות יורדות לעיתים עד ל 3–8 מעלות צלסיוס מתחת לאפס. קיימים הבדלי טמפרטורה ניכרים בין יום ללילה הן בחורף והן בקיץ. השילוב של האדמה, מנות קור והבדלי הטמפרטורות עושים רק טוב לענבי היין הגדלים בעמקים הללו. ואכן, אלה ידועים באיכותם הגבוהה. מיקום הכרמים, ייחודיות הטרואר ותכונותיו הטבעיות המצוינות באים לידי ביטוי בטעמי היין שאנו מייצרים. היקב, הממוקם בחצר המשק, מאפשר ללורי ולשייקה ולבנים הממשיכים, להיות קשובים ליין שהם עושים. עבורם, ישנה חשיבות רבה שהיין, בדומה ל"עולם הישן", יבטא את האזוריות (appellation) של 'הרי יהודה'. בכל בציר הם "מקשיבים לענבים" ויוצרים את החיבור בין הזנים והטעמים כדי לקבל ממסך ייחודי. קורה גם שיין מזן מסוים אומר מפורשות, "תנו לי להיות לבד", כגון, הזינפנדל, והם "זורמים" איתו. יקב צפרירים  ממליץ על רוזה 2020, ו- יין הדגל של היקב "פתום" 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ב.

יקב צפרירים רוזה 2020

רשמי טעימה שלי: האף, עז עם ניחוחות של תותי בר, ​​פטל מסוכרים, אבטיח ומגע של גרגרי פלפל ורודים. החך יבש, עם חמיצות מרעננת וטעמים של תותים, לצד מרירות נעימה, כמו בקמפרי איטלקי ואשכולית דם. הגימור ארוך ומתמשך, עם תווים של גרגרי יער מסוכרים. יין רענן, של יום שמש וקיץ ומרפסת עם גבינה ואבטיח, חוף ים, זוגות אוהבים והמון חברים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה פרנק

כרם: עמק קטן הסמוך לנחל האלה הנהנה ממיקרו אקלים ומבנה קרקע ייחודיים תורמים לאיכותם הגבוהה של הענבים.

המלצת שתייה: מומלץ לשמור את היין במקום קריר ואפל ולפתוח את הבקבוק כשעה לפני הגשתו.

ייננים: לורי ושייקה לנדר

אלכוהול: 13.8%

ללא סינון.

כשרות: ללא.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 88 ₪.

יקב צפרירים פתום 2016 יין הדגל של היקב

חורבת פתום הייתה ישוב בעת העתיקה שכלכלתו התבססה על עשיית יין.  

רשמי טעימה שלי: עם נוכחות דומיננטית ונדיבה של סירה, יין זה מפגין פרשנות של עולם חדש לבלנד הדגל של היקב. ענבי הסירה מוסיפים סוג של תיבול ו"חריפות" וביטוי פרי עסיסי ובשל, עם תווי סירופ אוכמניות שופעים ורמזים לתבלין פלפל, לצד ניחוחותיו הטעימים, של אוכמניות ושרי הדובדבן השחורים, של ענבי הקברנה סוביניון. בעוד ענבי המרלו, מעדנים ומעגלים הרמונית כל אלה. ניואנס מעושן מתוק, מהתיישנות בחביות עץ האלון, מוסיף מורכבות. יין מקסים שימשיך להתפתח ולהשתבח, עם יישון נכון. אהבתי.  

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% ענבי סירה, 25% ענבי קברנה סוביניון, 15% ענבי מרלו.

כרמים: מקור הענבים מכרמים סמוך לנחל האלה. מיקרו אקלים וקרקע ייחודיים תורמים לאיכותם הגבוהה של ענבי ממסך זה.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון אמריקני וצרפתי במשך 18 חודשים.

אלכוהול: 14.5%

המלצת שתייה: מומלץ לשמור את היין במקום קריר ואפל ולפתוח את הבקבוק כשעה לפני הגשתו.

ללא סינון

כשרות: ללא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

 

יקב צפרירים

מושב צפרירים

לורי – 052-4493042; שייקה – 052-4284329

מייל: [email protected]

קרדיט תמונות: דני רובין

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top