חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רד פואטרי סוף שבוע של חוויה והמלצה חמה לבוא ולבקר

4 שעות ועשר דקות על השעון, ביליתי ביקב רד פואטרי בשבת האחרונה כאורחם של אורנה ודובי טל. כשגיא טל הבן של אורנה ודובי אותו אני מכנה באהבה "היורש" נכנס מדי פעם אל מרכז המבקרים להחליף מילה או שניים, אבל הוא כל הזמן עובד וכל הזמן עסוק ותאמינו לי שבחוות טל אין רגע דל. זה לא שרציתי ללכת וזה לא שרצו שאלך. נהפוך הוא. החוויה מהביקור הייתה כל כך גדולה ומלאה ועתירת יין והנאה מהחברותא ומהאנשים, שבאו וישבו ושתו וקנו ויצאו והתחלפו באחרים והתחדשו בסיפורים. ומרכז המבקרים הומה, ואורנה ודובי הכי רגועים שבעולם, חייכנים ושמחים ומאירי פנים ומזמינים. ודובי פותח לאורחים לטעימה, בקבוקי יין אחד אחר השני ללא היסוס וביד רחבה ואמונה. ובמרכז המבקרים, יין כמובן. אבל גם למכירה ענבים, ושמן זית, ופירות טריים של העונה. ואורנה מגישה לשולחן לצד היין, גם זיתים וכיבוד קל. ודובי מספר כי מרבית המבקרים הם קהל חוזר של לקוחות, כאלה שאורנה והוא שמחים לראות כל פעם מחדש והם באים ויושבים ומחליפים חוויות הדדיות, טועמים יינות ולא יוצאים אף פעם בידיים ריקות. 

ביקב רד פואטרי מגוון רחב ועשיר של פורטפוליו יינות הרבה בזכות העובדה שבכרמי היקב למרגלות תל גזר העתיק בהשקיה נמוכה וביבול נמוך וקפדני, גדלים לא מעט זני ענבים הן לשימוש עצמי והן למכירה. ביניהם גם זנים מיוחדים ופחות שכיחים בנוף הישראלי, ואף אלו המוכרים אינם בעלי טעם ואופי הדומה למוכר, הודות לתנאי הגידול הייחודיים לאזור. 

בין הזנים שגדלים תוכלו למצוא מורדבדרה, סאן ג'ובזה, מלבק, ברברה, קריניאן, פטיט וורדו, גראנש, מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, שיראז ועוד. אזור הגידול של כרמי יקב רד פואטרי מאופיין באדמת גיר קשיחה וסלעית ובמשקעים מועטים שיוצרים יחדיו תנאים מושלמים לגידול הגפן, אשר נאבקת על חייה ובכך מתקבל טרואר בעל אופי ייחודי המעניק ליין גוף מלא וטעם עשיר ופירותי. הענבים מושקים במי שתייה טהורים ונבצרים ידנית מחלקות כרם בוגר.

מעבר לשלל יינות לבנים ורעננים אותם בהחלט אפשר לכנות שונים ואחרים, דובי פתח בקבוק טמפרניו מבציר 2011. זהו יין בן 10 שנים שחלון השתייה שלו בהחלט כאן ועדיין מפגין עוצמות ונוכחות.  זהו יין בעל גוף בינוני עד מלא, ממלא פה עם שכבות של פירות כהים בשרניים טעימים וקצת עשן. עם עומק ואורך ראויים.

2 עלמות חן יחד עם בן זוגה של אחת מהן, הגיעו לביקור. הן שפעו חיים שמחה ואושר והביאו עמן גבינות ותאנים ודובדבנים אותם קנו יום קודם בשוק לוינסקי במיוחד עבור הביקור ביקב. חברתן הנעימה את האווירה וכמובן המטעמים שהביאו איתן

אחת מההפתעות היותר נעימות וטעימות שהיו לי בביקור ומסתבר שכשזה טעים זה חוצה אוכלוסיה וגבולות כפי שדובי כה היטיב לתת ליין כותרת: "זה יין שמוכר את עצמו" היה היין הנקרא "נשיקה סתווית"  זהו יין קינוח עשוי מענבי ברברה שנבצרו בבציר מאוחר. ליין 14.5% אלכוהול. וכך מתאר היקב את היין: " זהו יין בוגר עתיר שכבות והפתעות טעמים. כשהסתיו מגיע, הזיכרונות מציפים. כן הגל ברח, אבל יבואו אחרים והאושר תמיד ימצא אותך בכרמים" 80 ש"ח עולה היין מחיר לצרכן, ואתם חייבים אותו לעצמכם. הנאתכם יותר ממובטחת. אני מתחייב.

שמחתי להכיר את מיכאל עוזר היינן ביקב רד פואטרי. מסתבר כי האיש מלווה את דובי וגיא הבן בעשיית היין וידענותו מעורבותו ועזרתו כך מסתבר רבה ומכובדה.

יצאתי את היקב עם 3 בקבוקי יין לבנים/סמוקים. הראשון נקרא "RED FREE 2020" יין קברנה לבן חופשי מאדום המיוצר מתירוש ש ל100% ענבי קברנה סוביניון ומגלה איפיונים שונים ולא מוכרים הנמצאים בקברנה ע"י תהליך התססה ממושכת בקור ללא הקליפות. ליין 11% אלכוהול. מחירו לצרכן: 50 ש"ח.

היין השני נקרא מזואלו 2020 והוא יין בלאן דה נואר עשוי מענבי קריניאן השם הספרדי לזן הוא מזואלו. זהו יין בעל גוון סמוק בעל 12% אלכוהול וכך מתאר אותו היקב: "הפחד שומר עליי, ההרגל משמר אותי, אם אאבד את הסקרנות, אזי הזדקנתי. יין שובה נפש וחך". מזואלו לבן מענבים שחורים יין מסמיק מענבים כהים". מחירו לצרכן 50 ש"ח.

היין השלישי הוא ויונייה 2020 ספיישל אדישן עם 12% אלכוהול. וכך מתאר אותו היקב: " ויונייה זן ענבים מפרובנס. הענבים גדלים בכרמי המשפחה למרגלות תל גזר. יין מענג, זר ריחות פריחה, סמדר ואביב". מחירו לצרכן 50 ש"ח.

יקב רד פואטרי

08-9210352

[email protected]

תבואו בשישי ושבת 10:00 – 14:00 

היקב ללא הכשר

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top