חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל Blanc du Castel 'C' 2020

יקב קסטל משיק בימים אלה את השרדונה Blanc du Castel 'C' 2020. חובבי השרדונה, נחלקים לשניים. כאלה המעדיפים את השרדונה שלהם עם עץ וכאלה שמעדיפים אותו נטול עץ. אני על הצד של חובבי העץ בשרדונה שלהם ומיינות השרדונה בישראל (ולאחרונה, בלי עין הרע, ישנם לא מעט בולטים ואיכותיים ומעוטרי זכיות ומדליות), השרדונה C של קסטל, היה ונשאר אצלי מהמועדפים. כך גם אצלי בני משפחת בן זקן, אנשים שאני מאוד אוהב ומעריך. בחודשים האחרונים, הייתה לי הזכות והכבוד, להמליץ בפניי בעלי דעה והחלטה, על היינות של יקב קסטל. אחד מהם הנו המעסיק שלי, שהעניק ללקוחותיו כשי לחג מאות בקבוקים של היקב והאחר, הנו חבר שף וותיק, שביקש להעלות אצל שולחנו לערבי "ארוחת שף" יינות נחשבים ואיכותיים. ככה זה, ששמו של יקב הולך לפניו והוא שומר על כך בכבוד ועקביות. בואו ותצטרפו אליי לטעימת היין.

יקב קסטל Blanc du Castel 'C' 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, קש בהיר צלול עם שוליים בוהקים בגווני זהב. יין אייקוני זה, מציג מאפייני זני שרדונה קלאסיים – אף, מורם ומורכב עם ניחוחות בולטים של אפרסק לבן, גווני לימון ופרי טרופי בסינרגיה עם זר נפלא מעץ אלון, משולב בנגיעות של חמאה ודבש. החך, הוא המשך לניואנסים אלה ומשלב פירות עשירים וצעירים, בעלי עושר מקסים, המזכירים תאנה, קליפת לימון ומלון, בחמיצות פריכה ומאוזנת ומונחים על "מיד-פאלט" קרמי עשיר. הסיומת ארוכה ורעננה. יופי של יין.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: מופק מ 100% ענבי שרדונה. הענבים נבצרו בבציר ידני.

תיאור היין על פי היקב: היין מאופיין בבוקה עשיר וחמאתי וחומציות מרעננת, טעמו מלא ועגול, עם קורטוב של פרי הדר, פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה ונעימה. היין מגיע לשיאו כ- 4 שנים לאחר שנת הבציר.

תהליך גידול: היין תוסס בחביות 1/3מהן עץ חדש וגדל בהן כ 10- חודשים, בשיטת Sur Lie גדילה יחד עם השמרים והמשקעים הטבעיים. שימוש במספר סוגי שמרים מוסיף למורכבות היין. במהלך החודשים הראשונים מתבצע בטונאז' ולאחר 10 חודשים מתחילת התהליך, מחברים את הבלנד ומכינים לביקבוק.

התיישנות: היין תוסס ולאחר מכן מתיישן במשך במשך כ- 10 חודשים על משקעיו, בחביות עץ אלון
צרפתיות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12-14° C

פוטנציאל  התיישנות: ליין יכולת התיישנות והוא ממשיך להתפתח בבקבוק. היין מגיע לשיאו כ- 4 שנים לאחר שנת הבציר.

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ₪.

כשרות: כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

VEGAN – FRIENDLY – יקב קסטל הנו 100% טבעוני

יקב קסטל

יד השמונה
הרי יהודה 9089500 ישראל
טל’: 02-5358555
פקס: 02-5700995
דוא״ל: [email protected]

ימים ושעות פעילות

א׳ – ה׳: 9:00 – 16:00
יום שישי: 14:00-10:00
ביקורים, טעימות ואירועים בתיאום מראש בלבד.
שבת: סגור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top