חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזקקת הוויסקי הסקוטי ארדבג ARDBEG המצטיינת בוויסקי מעושנים במיוחד, מציגה וויסקי חדש: ארדבג WEE BEASTIE 5 שנים

מזקקת הוויסקי ARDBEG מבית IBBLS מציגה את הוויסקי סינגל מאלט החדש שיכנס למגוון, צעיר במיוחד, חצוף ומעושן בדיוק כמו שאנחנו מצפים מארדבג.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואציין, שזה מסוגי הוויסקי המועדפים עליי. כאלה המזכירים לי שפת ים, חבר'ה שמחים, זוגות אוהבים, מדורה, עשן וגחלים לוחשות. באף, עשן, תפוח, שעורה וסוכר. אצות ים ורמיזות לזפת חם, מחטי אורן ולימון. בחך, גחלים, ועשן מדורה, קליפת לימון מגורד, תפוחים ורמיזות לעור. גוף עשיר "שמנוני" רב מבע ונוכחות. אהבתי.

בשורה משמחת לחובבי הוויסקי המעושנים בישראל – ARDBEG משיקים את הוויסקי החדש שלהם ה- WEE BEASTIE, וויסקי צעיר בן 5 שנים, המתיישן בשילוב בין חביות ברבן לשעבר יחד עם חביות שרי אולורוסו.

מדובר במשקה חדש לגמרי ומאוד מסקרן בנוף הסינגל מאלט ובמעושנים בפרט אשר יכנס למגוון הארדבג הקיים של חברת IBBLS הכולל את – ARDBEG TEN, Ardbeg An Oa, Ardbeg Uigeadail ו- Ardbeg Corryvreckan

ARDBEG WEE BEASTIE מביא לידי ביטוי את טביעת הרגל המעושנת של ארדבג אך הפעם עם עוצמות מטורפות ופרועות כמו שרק בארדבג יודעים לייצר. הוא רק בן חמש, אבל בועט ועוצמתי. צבעו בהיר, בעל ארומות רעננות, פרחוניות, רמיזות וניל ופלפל שחור טרי, דבש ושרף עץ אורן. טעמו עשיר ונפיץ עם טעמי שוקולד עמוקים, עם נגיעות איקליפטוס ואניס בניחוח מעושן, הוויסקי החדש מתאפיין בסיומת ארוכה, שעוטפת את הפה במליחות ימית עם רמזים של קקאו, פאדג' ובשרים מלוחים. הוא מתאים לשתייה נקייה, עם מעט מים, או כמרכיב מעושן לקוקטיילים.

ARDBEG WEE BEASTIE הינו סינגל מאלט סקוטי לא שגרתי, פרוע, לא מתנצל אך יותר מהכול וויסקי מורכב ומאוזן להפליא, שנולד על אדמות הפרא של האי איילה המכונה- גן עדן לוויסקי- האי הדרומי מבין האיים של סקוטלנד. האיזון בין העשן והכבול לבין המתיקות הפרחונית היא טביעת הרגל של ארדבג בעולם הוויסקי והיא זו שהופכת אותו לוויסקי הנפלא שהוא.

מזקקת ארדבג שוכנת על החוף הדרומי של האי איילה, היא הוקמה בשנת 1815 על ידי ג'ון מקדוגל וכיום היא אחת משמונה המזקקות באי איילה. השפה המיוחדת של ארדבג מגיעה מהיסטוריה של חקר אגדות בלתי מוסברות של האי המסתורי, מיצורי ים חמקמקים של האי עד לגזעי העצים המסתוריים בגבעות של איילה, הפעם מרגיש כאילו ARDBEG WEE BEASTIE הגיח ישירות מביצות הקאבול של האי איילה.

תהליך הייצור של ארדבג מוקפד מהרגע הראשון , החל ממקור המים – Loch Uigadail דרך תהליך זיקוק ייחודי ועד לתהליך היישון, בה חלק מהוויסקי מתיישן לאורך זמן בחביות אמריקאיות בהן היה ברבן לשעבר, וכמו כן חלק בחביות שרי וחביות עץ אלון צרפתיות . היות והיא ממוקמת בקרבת החוף, זוכים המאלטים של ארדבג לרמיזות מליחות ויוד.

ניתן להשיג בחנויות אלכוהול נבחרות ברחבי הארץ
מחיר מומלץ לצרכן: 179 ₪ -199 ₪.
* המחיר הסופי יקבע ע"י הקמעונאי בלבד.

קרדיט תמונת הבקבוק: יח"צ 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top