חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Cinque Autoctoni Collection Edizione 18 Limited Release – Fantini יין הדגל של יקב FANTINI מבציר 2016 – עוד יין פרימיום אייקוני מופתי של היבואן אורן צילינסקי

ביום שישי האחרון, פקדתי את חנות היין "משקאות הטורקי" שבגבעת שמואל. חנות שהפכה עבורי מוקד מעניין, מסקרן, מאתגר וחווייתי לעלייה לרגל. כשנכנסתי לחנות, החמיאו לי אנשי מכירות בחנות על הכתבה האחרונה שלי על היין 2013 Taurasi DOCG Vesevo, Farnese, Campania  אחד מהם גם שאל: "תגיד אתה מכיר וטעמת את כל היינות של היבואן צילנסקי"? חייכתי, השבתי בשלילה וב"הלוואי"…ושאלתי "על איזה יין תמליצו בפניי הפעם"? התשובה שקבלתי היו 2 מיינות הדגל של יקב FANTINI. ובאחד מהם, החלטתי לפנק את עצמי לכבוד חג השבועות. 

חברת צילינסקי איטליאן פרימיום, מתמחה ביבוא יינות ומותגי אלכוהול מצטיינים מאיטליה. החברה הינה הנציגה הרשמית והבלעדית של מזקקת הבוטיק הוותיקה Giori Distillati ממחוז טרנטינו ויקב Fantini היוקרתי ועטור הפרסים ממחוז אברוצו. החברה, הוקמה בשנת 2007, על ידי צוות פורשי עולם ההייטק, אשר שמו להם למטרה לקדם את תרבות היין ואלכוהול הפרימיום בישראל.

יקב Fantini, שוכן במרכזה של ארץ המגף ומכין את יינותיו מזנים מקומיים (פרימיטיבו, מונטפולצ'יאנו די אברוצו, נגרו-אמארו, אלייאניקו די וולטורה, קוקוצ'יולה ונרו ד'אבולה) של חמשת אזורי היין המופלאים של דרום איטליה: אברוצו, פולייה, בזיליקאטה, סיציליה וקמפניה. היקב הוא אחד משבעה יקבים, המייצרים 13 מיליון בקבוקים בשנה ומרכיבים יחד את קבוצת Farnese Vini, חברת היצוא המובילה בדרום איטליה, מפוליה ועד סיציליה. יקב Fantini נמצא באברוצו (Abruzzo) בחופה המזרחי של מרכז איטליה – אזור הידוע כיצרן יין עוד מהמאה השישית לפנה"ס. ההצלחה של Farnese היא לא רק במספרים, המוניטין הרב של Farnese הגיע גם מפרסים לאומיים ובינלאומיים: זכייה במשך 3 שנים רצופות ב – Best Italian Winery 5 פעמים יינות Farnese זכו בפרס "Wine of The Year", מעל 30 מדליות זהב וגביעים בינלאומיים בשנים האחרונות –
הציבו את היקב כיוקרתי והמוביל ביקבי דרום מרכז איטליה. הודות לאיכותן הגבוהה של הגפנים, האדמה העשירה, בקרת איכות בלתי מתפשרת וחטיבת מחקר הכוללת 13 ייננים מנוסים, מצליחה Farnese לייצר יינות באיכות גבוהה במיוחד לענות על הציפיות של הלקוחות התובעניים ביותר.

Cinque Autoctoni Collection Edizione 18 Limited Release – 2016 Fantini

רשמי טעימה שלי: מדובר ביין פרימיום מושקע, באיכות ללא עוררין. זני הענבים המרכיבים את היין התיישנו בנפרד ואז אוחדו לבלנד שלם כשכל אחד מהזנים הנטועים באזורי גידול שטופי שמש, נותן את תרומתו למורכבות השופעת ניואנסים והרמוניה של כפריות המועברת בנעימות ובחן ומנגנת על כל החושים. צבע, אדום עמוק עם גווני ארגמן ותווים סגולים עמוקים. באף, ארומות מורכבות וניחוחות עזים של, אוכמניות מועשרות בדובדבן שחור, שזיף שחור בשל, בעשבי תיבול ארומטיים, קינמון, קקאו, ליקוריץ ותו מינרלי מעניין, נוגע בשוקולד, ו-וניל, המאפיין את מוצא וזהות הענבים. בחך, מרקם ומבנה מאוזן, עם רעננות אלגנטית מורמת. טאנינים רכים ועגלגלות קטיפתית. ניואנסים מתובלים, פירות יער שחורים ונגיעות אלון. סיומת פירותית ארוכה. יין נהדר, לחובבי יינות אדומים עוצמתיים ופירותיים, הפורצים בשפע וריכוז מחממים.

היין: יין הדגל של יקב FANTINI ממחוז אברוצו.SALUT
יצירה המבטאת את המורשת האדירה של הגפנים העתיקות ביותר בדרום מרכז איטליה.
רעיון שהגה גורו היין המפורסם, כתב היין Hughes Johnson, שהאמין כי ניתן לייצר יינות גדולים, בעלי שם, מהזנים הכי מזוהים עם אזורי היין הקסומים של דרום – מרכז איטליה והביא את יקב FANTINI למסע מופלא אשר תוצאותיו באות לידי ביטוי ביצירת יין ה- Edizione Cinque Autoctoni – מהדורת חמש הגפנים הקדומות.

הענבים ליין זה גדלים בקומונות קולונלה, אורטונה, סבה וסן מרצנו. ענבי מונטפולצ'יאנו וסנג'ובזה הם מהגבעות באברוזי שנמצאות בגובה 300 מטר מעל פני הים. ואילו הזנים הנותרים, הכוללים את נגרו אמארו ומלוואסיה נרה, גדלים בדרום פוליה. יין צבעוני עמוק, עז ועוצמתי.

היקב: FANTINI – יין הדגל

סוג היין: אדום יבש

אזור: אברוצו Abruzzo

בציר: 2016. – הסבר: הכיתוב "18" הנישא בגאון על התווית אינו מייצג את שנת הבציר, אלא את מספר המהדורה ולא מעט טועים בו. היבואן מסביר כי הכיתוב הממוספר הנישא על הבקבוק יש להוריד שנתיים. ולפיכך שנת הבציר של בקבוק זה הנושא את הספרות "18" הנה 2016. 

זני ענבים: בלנד של ענבי Montepulciano D'Abruzzo, Sangiovese, Primitivo di Manduria, Negramaro, Malvasia Nera

התיישנות: 18 חודשים

אלכוהול: 14.5%

בקבוק: 750 מל"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18°C

המלצת הגשה: ממליץ לפתוח כחצי שעה קודם לשתייה.

מחיר מומלץ לצרכן: 289 ₪.

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top