חדש על המדף מבית יקבי כרמל
שרדונה גליל עליון הסדרה האזורית 2010

 

 

יקבי כרמל משיקים את שרדונה גליל עליון הסדרה האזורית 2010. היין הופק מענבי שרדונה  מהגליל העליון, אזור גבוה וקר, שנבצרו בבציר לילי. היין הופק בטכניקה מיוחדת כדי ליצור יין אלגנטי ומיוחד לסדרה האזורית. שילוב של בציר מוקדם, חמיצות מרעננת ושימוש מושכל בעץ (חביות לא חדשות), יצרו שרדונה אלגנטי, ששומר (למרות העץ) על פירותיות יוצאת דופן.

 היין

שרדונה גליל עליון הסדרה האזורית 2010 הינו יין לבן יבש. הענבים נבצרו בבציר מוקדם יחסית, במיוחד של חלק קטן מהכרמים, מרכיב שתרם לחמיצות ולניחוחות של אננס ביין.

לאחר סחיטה עדינה תסס מקצת התירוש במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה והשאר בחביות עץ אלון צרפתיות לא חדשות, בהן המשיך והתבגר במשך שישה חודשים על משקעיו (Sur Lies). חלק מהיין עבר תסיסה מאלולקטית. היין בעל גוף בינוני עד מלא  ומתאפיין בבשומות של תפוח עץ ירוק, ליים, שקדים קלויים ומינרלים. הסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול – 13%

 אזור הגידול

הכרמים, בגליל העליון, נטועים בגבהים שבין 400 ל–850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד. מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט אזור בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.

 על בציר 2010

הסתיו והחורף שקדמו לבציר 2010 היה חמים מהממוצע, כמות המשקעים הייתה קרובה לממוצע הרב שנתי. שילוב זה הביא להתעוררות מוקדמת של הכרמים. האביב והקיץ היו חמים מהרגיל ובעקבות כך נרשמה הקדמה בפריחה ובחנטה.

בציר 2010 החל מוקדם ביחס לשנים קודמות בעיקר בזנים הלבנים הבכירים והביא ליצירת יינות מאוזנים ובעלי מאפיינים זניים בולטים.

 התאמה לאוכל

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב מנות כגון, פסטה ברוטב פסטו, דגים צלויים בגריל ואספרגוס קלוי.  

 יינן ראשי: ליאור לקסר

מחיר מומלץ: 55 שקלים.

את היין ניתן להשיג בחנויות היין, המסעדות, בבתי המלון המובחרים וברשתות השיווק.

 הסדרה האזורית של יקבי כרמל

הסדרה האזורית הינה סדרה ייחודית של יינות משובחים המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני הענבים הקלאסיים לצד זנים ייחודיים הנבצרים בכרמים מצטיינים שנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזכרון יעקב ובהרי יהודה. כל אחד מהכרמים זוכה לטיפול פרטני לאורך כל עונת הגידול. יינות הסדרה האזורית מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של זני הענבים ושל אזורי הגידול.

 יקבי כרמל

יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. ברשות החברה שני היקבים הפעילים הגדולים והוותיקים בארץ, בזכרון יעקב ובראשון לציון ובנוסף שני יקבים חדשים, יקב קאיומי ברמת דלתון שבגליל העליון ויקב יתיר בתל ערד.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top