חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרנדים של שנת 2020 בתחום היין רשת חנויות "דרך היין" מסכמת שנה מרתקת ומלאה בתהפוכות ומגלה מגמות חדשות בהתנהגותו של צרכן היין הישראלי יינות עם תוויות מעוצבות שמצטלמות יפה לסטורי, מארזי יינות בבקבוקים קטנים לטעימה מגוונת יינות טבעיים מהארץ ומהעולם ומעל הכל – גידול בצריכה הביתית

"שנת 2020 הציבה בפנינו אתגר לא פשוט, כמו בפני כל בעלי העסקים בארץ ובעולם" אומר קובי שקד, המנהל העסקי של רשת החנויות "דרך היין".
הסגרים התכופים ומניעת היציאה מהבית במשך חודשים ארוכים, לצד עצירה מוחלטת של חוויית הבילוי במסעדות, יצרה ביקוש מוגבר של יין אצל הצרכן הפרטי. לא יוצאים מהבית לבלות? הבילוי נכנס הביתה, וגבר הצורך בכוס של יין טוב לצד ארוחה ביתית.

"אתר אינטרנט מעודכן ודינאמי, לצד מערך משלוחים יעיל שפיתחנו עוד לפני תחילת הקורונה, והגברנו את ההשקעה בפיתוחו עם פריצתה, הוכיחו את עצמם כיעילים ביותר ופעלו ללא הרף, עם התגברות הביקושים במהלך החודשים האחרונים".

בעקבות התרחבות הדיאלוג הישיר עם הצרכן הסופי, ולאור הנסיבות החדשות, גילינו ברשת "דרך היין" נתונים מפתיעים לגבי ההעדפות של צרכן היין הישראלי.

"התופעה הראשונה אותה זיהינו היא בחירת יינות לשתייה לא לפי היקב, שנת הבציר או הזן, אלא לפי התווית והאם היא מצטלמת יפה. אני מניח כי הסיבה לכך היא בהשפעת הרשתות החברתיות והדחף לשתף ולהעלות סטוריז ביתיים צבעוניים, בהיעדר חוויות בילוי אחרות. יקבים בעולם עלו על המגמה הזו, הם משקיעים רבות בתוויות מעוצבות ויצירתיות, וחלקם אף מעסיקים ציירים ומאיירים מקצועיים שיוצרים תויות שהן מעין יצירות אמנות" אומר שקד.

תופעה נוספת היא קניה של מארזי יינות בבקבוקים קטנים של 375 מ"ל. ברשת חנויות "דרך היין" זיהו את רצונם של הלקוחות לטעום בארוחה או בבילוי ביתי מעט מכל סוג של יין, ובגלל שנאסר על מפגשים רבי משתתפים, הרי שקשה לסיים כמה בקבוקי יין. "לכן יצרנו מארזים בהם 5-6 יינות סדרת יינות פרימיום בבקבוקי 375 מ"ל (חצי מבקבוק סטנדרטי), שמאפשרים לטעום יינות מעולים מרחבי העולם, ולסיים את הבקבוק עד תום גם כשיושבים בזוג או לבד, והביקוש להם הוא אדיר. בחרנו בקפידה יינות פופולריים ואיכותיים, עם תמורה מעולה לכסף, וכך אנו מאפשרים לאנשים לפתוח בקבוק יין גם כשהם רוצים לשתות לבד או בזוג, בלי לחשוש שמה שנשאר בבקבוק יתקלקל, או לפתוח בבת אחת 5-6 בקבוקים, לשבת עם מספר קטן של חברים ולטעום מעט מכל אחד וכך להכיר סגנונות וטעמים שונים של יין" מספר שקד.

התופעה השלישית, שאין ספק שתגבר ותתחזק עם הצטרפותם של יקבים מהארץ ומהעולם למגמה זו, היא הביקוש ליינות טבעיים. מדובר ביינות שענביהם גודלו באופן אורגני או בסביבה פראית, ושעברו תהליך לא מלאכותי של תסיסה, ללא הוספה של סוכר ושמרים מתורבתים. "יינות אלה מעוררים סקרנות רבה בקרב חובבי יין ואני צופה שמקומם בסל הצריכה המקומי ימשיך ויגדל", אומר שקד ומוסיף "אין ספק שלמרות כל התסכול והבעיות שיצרה שנת הקורונה, ניתן לומר שבזכותה גילו אנשים את חוויית שתיית היין בבית, לצד ארוחה. זאת בנוסף לנהירה ההמונית, גם של צעירות וצעירים, לבקר ביקבי בוטיק ולטעות מיינותיהם, סוג בילוי שהיה אופייני בעבר לקהל מבוגר יותר".

לפרטים נוספים והזמנות, לחצו כאן לאתר רשת החנויות "דרך היין"

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top