חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"לה מולינה" – מרלו 2018 – "יש יין ויש לה מולינה"

יין "לה מולינה" – הנו "מותג יין" שנוצר ונרקם על ידי עינת סולטן. יזמית ואשת שיווק. והוא מבוסס על יין מרלו מבציר 2017 שמיוצר ביקב בראון. והיא מספרת כך: "תמיד חלמתי על מוצר ומותג שלי. תקופת הקורונה, חיברה אותי למי שאני באמת. אהבה ליין, לחיים הטובים ולאושר הפשוט. מצאתי את עצמי ללא פרנסה, כמו המון ישראלים…ערב אחד, ישבתי ורקמתי את החלום. נפגשתי עם דני ודינה בראון מהיקב, התחלנו במספר טעימות ואז אמרתי להם: "ליין שלי, יהיה שם ייחודי"!…ישבתי כמה ימים והשם שנבחר "לה מולינה". שמה של הבת שלי "אלמה" ושם החיבה שלה "לה מולינה" שם המרמז על יוקרה. בשם הזה, קיים  גם שוקולד איטלקי וגם אתר סקי ספרדי. ככה הכל התחיל. ישבתי עם המעצבת עדי בורייקו מסטודיו "SPARK" על הסקיצות וידעתי מיד, שהעיצוב יהיה  נשי, אלגנטי וסוחף. המוטו של היין:  "יש יין ויש לה מולינה" יין ישמח לבב אנוש ובמיוחד שרוקמים אותו באהבה ואושר. לחיים".

יקב בראון, בבעלות דינה ודניאל בראון, ממוקם בכפר שמואל, על כביש 424 בדרך הישנה לירושלים, בחצי הדרך בין תל-אביב לירושלים, קרוב לכבישים הראשיים 1, 6 ו-431, באזור סיידון גזר (שפלת יהודה). האזור נחשב לאחד הטרוארים הטובים בארץ, לגידול ענבים ובו נטועים אלפי דונמים של כרמים. היינות של היקב, נקראים על שמות בנות המשפחה. והאני מאמין שלהם: "ליין כל כך הרבה איכויות, שאין צורך להתערב בפעילות המדויקת של הטבע". ייצור היינות האדומים נעשה מענבים שגדלים בכרמים שלהם למעט ה"אורטל" הקברנה סובניון, והיינות הלבנים, הנעשים מענבים הגדלים בגליל העליון והרי ירושלים. השילוב בין הענבים האיכותיים, הזנים שהותאמו לאזור ותהליך הייצור, מפגישים את חובב היין עם עולם טעמים מיוחד. היקב מייצר יין איכותי וטעים, בקנה מידה קטן של כ- 7,000 בקבוקים לשנה.  דניאל, מהנדס מכונות, בעלים של חברת הנדסה, הגיע לעולם היין מאהבה, ושעיסוקו וניסיונו בתחום ההנדסה לימדו אותו להיצמד לתהליכי עבודה ולמידה מסודרים. כל פרט המתבצע בכרם וביקב נרשם ונלמד, וייצור היינות נעשה בתהליך מוקפד. גידול הגפנים והכנת היין, מתבצעים בעצת מדריכים, כורמים וייננים (אד זלצברג). את ידיעותיו דניאל מרחיב כל העת מספרות מקצועית בנושאי כימיה, ביולוגיה והיסטוריה. 

לה – מולינה מרלו 2017 

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר, שאין זו לי הפעם הראשונה שאני נחשף ליינות של יקב בראון והכרתי לראשונה את בעל היקב והכרמים דניאל בראון באירוע היין השנתי, שמקיימת מחלקת התרבות של עיריית גני תקווה. כבר אז שמעתי, שאת היינות עושה היינן אד זלצברג, שלי אישית היכרות רבה בשנים איתו, עוד מאז ימיו כיינן ביקב ברקן, עד לצאתו לגמלאות ויש לי כבוד והערכה רבה, על פועלו וניסיונו. והיין: צבע, נופך אדום עמוק, עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות  של  דובדבנים טריים, פטל, רימון, אגוז מוסקט ותות, עם רמז של מוקה. בחך, טעמים של שזיף ותבלין מתוק עם נגיעות אלון צרפתי מלוח עדין. היין בעל גוף בינוני עם טאנינים עגולים, ארוך ורך. יין שתי, טעים ונעים.

יקב: בראון

סוג היין: אדום יבש

אלכוהול: 13.5%

יינן: אד זלצברג

הרכב זני: 100% ענבי מרלו שגדלים בכרם בראון, באיזור סיידון גזר.

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרב שלמה בן עזרא מועצה אזורית גזר

תיאור  היקב את היין:  יין אדום יבש. היין עשוי מ-100% ענבי מרלו היין בצבע סגול נאה עם ארומת פירות יער ונגיעות של ניחוח רימונים. טעמו מזכיר אוכמניות, שזיפים וצימוקים שחורים. ליין מבנה רך ועגול. היין רענן וקליל מיינות המרלו המוכרים בשוק.

התאמה לאוכל: היין מתאים למנות חלביות.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

מפרט טכני: הענבים הגיעו ליקב בשתי מנות במהלך אוגוסט 2017 ותססו במיכלים קטנים כשבועיים עם הקליפות, בטמפרטורה של כ- 22 מעלות. לאחר ההפרדה מהקליפות וסיום התסיסה המלו-לאקטית, היין הועבר לחביות עץ אלון ל- 8 חודשים. חביות מסוימות נבחרו ליין.  מרלו 2017 לה מולינה הוא יין זני של 100% מענבי מרלו הגדלים בכרמי היקב באזור סיידון בגבעות המתגלגלות בין הים התיכון והרי יהודה. עונת 2017 הייתה חמה והפרי הבשיל מוקדם. הענבים נבצרו במשך יומיים בתחילת אוגוסט.
הפרי נבצר ביד והגיע ליקב בבוקר לפני חום היום. הענבים הותססו בכלים קטנים בטמפרטורה של כ 22 מעלות במשך כשבועיים. סחיטת הענבים נעשתה בשיטת האגרוף העדינה. בעזרת זני שמרים נבחרים, ההחלפה העדינה והתסיסה הקרירה יחסית הבטיחו טעם פרי מקסימלי, וגוף גמיש ומבנה טאני עגול.
לאחר התסיסה וההשתקעות הועבר היין לחביות עץ אלון של 225 ליטר שהורשו להתפתח במשך שמונה חודשים, ואז נבחרו חביות בודדות ליין הסופי.

יקב בראון

רחוב התירוש 1

כפר שמואל

טלפון: 08-9226883

נייד: 054-4226883

לרכישת היין: עינת סולטן 0545700784

קרדיט צילום: נועם דוד

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top