חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג LEGACY פטיט סירה 2016 זוכה מדליית הזהב בתחרות טרה וינו 2016

אני לא מכיר מישהו, שלא אוהב לקבל מתנות. אני אוהב מתנות. ומי שאוהב אותי, יודע שאני אוהב יין. את ה- LEGACY פטיט סירה 2016 של יקב טפרברג, זוכה מדליית הזהב, בתחרות טרה וינו 2020, קבלתי במתנה ממי שיודע שאני אוהב אותו וגם אוהב יין. היין מגיע במארז קרטון מהודר והבקבוק עצמו מעוטר בצווארו בחבק מתכתי מוזהב, איזו מתנה מרשימה. סדרת LEGACY הנה הסדרה המובחרת של יקב טפרברג, המיוצרת מטובי הענבים שהגיעו ליקב. בסדרת דגל זו 3 יינות זניים 100% ובהם, LEGACY קברנה פרנק, LEGACY  פטי וורדו, ו- LEGACY פטיט סירה. בואו תצטרפו אליי לטעימה.

יקב טפרברג פטיט סירה LEGACY 2016

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול ודיו עמוק, אטום וכהה עם שוליים בוהקים. האף, מורכב כמו שהוא עשיר, מציע כל מה שאוהבים בזן הזה. ניחוחות של אוכמניות בשלות, שזיף, עשבי תיבול כתושים ועור. אוכמניות ובייקון מלוח, עם נגיעה של תבלין אפייה. החך, כולל דובדבן שחור עשיר, אוכמניות, שזיף אדום בשל וקאסיס, מחמיאים לשוקולד מריר, עם טעמים משניים של עור מתובל, תה שחור ורמזים לאספרסו ותבלין. הגוף, מלא ומודגש על ידי טאנין המצפה את חלל הפה. היין מאוזן, עם חמיצות בהירה ועם גימור מהנה שנשאר ונשאר. שתו עכשיו או תשכיבו לישון 8-12 שנים. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

זכיות ומדליות: זוכה מדליית הזהב בתחרות טרה וינו 2020

תיאור היקב את היין: יין הרמוני, אדום כהה, עוצמתי, עמוק ומלא נוכחות. מאופיין באיזון ארומטי, בין פירות שחורים ובשלים, עם מעט קפה, טבק, קרמל, ועץ אלון עשיר. טעמו רך, מושך, ארוך ומלטף, ומרקמו עשיר.

נתוני היין:

הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה, בציר 2016,

כרמים: ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם במבוא חורון, כרם זה מתאפיין בתנאי מיקרו אקלים ייחודיים . משטרי גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז טעמים וארומות. בציר מכני בשעות הלילה הקרות.

תהליך ייצור היין:

ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה והחלה התסיסה האלכוהולית טבעית של ענבי הפטיט סירה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים. עם סיום ההשריה – extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית

התיישנות: היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 5 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

נתוני הבציר:

בריקס: 26.3

חומציות [ג/ל]: 5.8

pH: 3.66

אנליזה:

סוכר [ג/ל]: יבש

כהל [ב-%]:.14.4

חומציות [ג/ל]: 5.8

pH: 3.68

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: בד"צ העדה החרדית, הרבנות מטה יהודה והרב מחפוד.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 200 ₪.

יקב טפרברג

ת.ד. 669 ד.נ. שמשון 99803 צרעה

טלפון: 02-9908080

אימייל: [email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top