חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: יקבי הנגב מתאחדים למועדון יין אזורי! "יינות נגב".

15 היקבים שפועלים בנגב מתאחדים למועדון שהוקם על ידי קרן מיראז' והשומר החדש
על מנת לייצר חוויה תיירותית באזור בו מיוצרים עשרות אלפי בקבוקי יין עם אופי אזורי בכל שנה, ולהגדיר סימן מסחרי חדש של "יינות נגב". קרן מיראז', שתומכת ומובילה יוזמות חברתיות וכלכליות בנגב, יחד עם ארגון "השומר החדש" הקימו מועדון יקבים רשמי ליקבים הפועלים בנגב. המועדון, שמאחד את 15 היקבים שפועלים באזור, יפעל לשפר את חווית הביקור ביקבים, יכולות המכירה שלהם וחיבורים למוקדי התיירות סביבם, בדומה למועדוני היקבים בארץ ובעולם.

יקבי הנגב מייצרים כיום כ-450 אלף בקבוקים והם ממוקמים בכל אזורי הנגב, החל מאילת, הערבה, הר הנגב, פתחת ניצנה, ערד, יער יתיר והנגב הצפוני. המועדון החדש יפעל לחיזוק היקבים הללו כקהילה, שתפתח את "תיירות היין" באזור ולקבלת הכרה בנגב כמקום מסחרי לייצור יינות ייחודיים, שיוגדרו תחת סימן מסחרי חדש, שיוכר בישראל ובעולם כ"יינות נגב".

מכלול התנאים שמקיפים את הגפן בנגב, כוללים אקלים וקרקע ייחודיים שמפיקים ענבים עם טעמים וריחות הנאמנים לאופיו של בית הגידול. האקלים היבש של המדבר, בשילוב הטמפרטורות הגבוהות במהלך היום והלילות הקרים, מאפשר התפתחות אופטימלית למגוון זני ענבים. בנוסף לזנים מוכרים, כמו קברנה סוביניון, סירה ושרדונה, משגשגים במדבר זנים כמו שנין בלאן, מוסקט ופטי ורדו.

"התנאים הייחודיים המאתגרים של המידבר הופכים אותו למקום לא טריוויאלי לגידול ענבים." מסבירה ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז'. "קשה לגדל ענבים במדבר והדבר מצריך תשומת לב מיוחדת וידע ייחודי. סצנת היינות המדבריים היא חדשה יחסית וקיימת רק כ-20 שנה והמומחים בתחום עדיין לומדים אותו. בעולם, ישנם רק מקומות מדבריים מעטים בהם מגדלים ענבים ומייצרים יין. כך ניתן למצוא יקבים בקליפורניה בארה"ב, במקסיקו ובצ'ילה ובמערב סין. אולם, ייצור יין במקומות אלה הוא אתגר לא פשוט ולכן היינות שמיוצרים שם נחשבים לייחודיים ונדירים. ישראל מובילה בעולם במחקר ופיתוח חקלאי; השילוב עם הציונות, במטרה להפריח את השממה, מביא לפתרונות איכות יצירתיים שמושכים לכאן חקלאים מרחבי העולם, שמגיעים ללמוד על חקלאות מדברית, בעידן של התחממות גלובלית."

עוד מוסיפה ניקול "אנו משוכנעים בפוטנציאל העצום של פיתוח אזור זה כיעד מוביל לתיירות יין ומאמינים בפוטנציאל העסקי הגדול ובכך שהקמת המועדון תייצר הזדמנויות עסקיות-תיירותיות רבות לכל האזור. תיירות היין הוא תחום שתופס תאוצה בארץ ובכל העולם. במקומות כמו עמק נאפה, למשל, יש 4 מיליון מבקרים מדי שנה שמייצרים מעל 2 מיליארד דולר הכנסות. באיטליה הנתון עומד על כחמישה מיליון מטיילים, שמייצרים הכנסות של 2.5 מיליארד יורו. ולכן, אנו משוכנעים שחוויית יין מדברית ייחודית בנגב יכולה למשוך אלפי מבקרים מקומיים ובינלאומיים כאחת, ולהפוך למניע צמיחה מרכזי באזור."

און ריפמן סמנכל ומייסד השומר החדש מוסר: "אחרי עשרות שנים שמספידים את החקלאות השנה האחרונה הוכיחה שוב כמה חיוניים לחברה בישראל האנשים שקמים לפני הזריחה כדי לגדל לנו מזון טרי. תיירות חקלאית במקומות רבים בעולם מהווה מוקד משיכה לאנשים שמחפשים לצאת לנופש או לחוויה תיירותית עם ערכים מוספים ובמחירים שמאפשרים לכל אדם לקחת חלק. מצד החקלאים, יש כאן הזדמנות לייצר מקור הכנסה נוסף בעיקר לחקלאות המשפחתית והמסורתית ולחזק את אפשרות את הקיום המאתגר גם באזורים פריפריאלים של המדינה. מרגש לראות את החקלאים נפגשים, מכירים אחד את השני, את החיוך על שפתיהם כשהם טועמים שגם חבריהם מייצרים יין מעולה, ואת ההבנה שאם כל אחד ימליץ למבקרים על ביקבים נוספים בסביבה – כל האזור ירוויח. זכינו שקרן מיראז' תסמן את הנושא כיעד מרכזי לעשור הקרוב, ואנחנו מקווים יחד להביא את בשורת התיירות החקלאית לישראל ולנגב.

אודות קרן מיראז'
קרן מיראז' ישראל היא קרן פילנתרופית בבעלות משפחת מיראז'. הקרן פועלת בישראל מאז 1998, ועוסקת במגוון של תחומים חברתיים שמטרתם לחזק את החברה הישראלית על כל גווניה.
מאז תחילת פעילותה זיהתה הקרן כי הנגב עתיד להיות אחד ממחוללי הצמיחה החשובים של מדינת ישראל ובמסגרת זו תומכת ומובילה ביוזמות חברתיות וכלכליות רבות, ביניהן הקמת המרכז הרפואי דימונה, מרכז השיקום בשדרות, קידום תעסוקה ויזמות במסגרת תוכנית “Desertech” שתומכת בבניית אקוסיסטם של חדשנות בתחום טכנולוגיות המידבר, קידום תיירות חקלאית בנגב ועוד. בנוסף, פועלת הקרן לחיזוק הקהילה האיראנית וחשיפת התרבות הפרסית היהודית בישראל, תוכנית "מחוברים לחיים" להנגשת טכנולוגיה ושימוש בסמארטפונים לאזרחים וותיקים, תוכנית "כנפיים" התומכת בלמעלה מ3500 חיילים בודדים עולים מדי שנה, בניית קהילות בקרב חיילי המילואים לחיזוק מחויבות החיילים ליחידותיהם והעצמת הערבות ההדדית בתוך היחידה ומחוצה לה.

קרן מיראז'

השומר החדש

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top