חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לכבוד העשור החדש, הבציר החדש והשנה החדשה, יינות הסינגל וינייארד של יקב דלתון חוגגים מראה חדש …והם שמחים ומתרגשים לחלוק זאת אתכם

יקב דלתון ממוקם בלב הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה היפהפה. זוהי פנינה בצפון הארץ, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה. את היקב ייסדו ב־1995 האב מתי הרוני ובנו אלכס, שזיהו  את הפוטנציאל הטמון בגליל העליון וראו בו אזור לייצור יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר.  השניים הביאו עמם מומחיות בתחום היינות ומשאבים נוספים במטרה למנף את איכויות האזור, להעצים את השגשוג, ליצור מקומות עבודה חדשים ולקדם את התיירות בסביבה. אנשי היקב מבינים את משמעותו של כל פרט ופרט בתהליך ייצור היין: זיהוי השפעות האקלים, בחירת הפירות המושלמים, יצירת התערובות הטובות ביותר והקפדה על הסטנדרטים שלנו עד לרגע שבו פותחים את הבקבוק ונהנים. הם מאמינים בהשפעתו של כל רגע, ומכינים את היינות מתוך מחשבה מתמדת על הלקוחות שלהם. הרי מדובר בהם – ברגעים שלהם, בבחירות שלהם, בטעמים שלהם ובהנאה שלהם. אנשי יקב דלתון גאים להציע לכם את האפשרות להתמסר להנאה עם יינות דלתון. לכבוד העשור החדש, הבציר החדש והשנה החדשה, יינות הסינגל וינייארד של יקב דלתון חוגגים מראה חדש …והם שמחים ומתרגשים לחלוק זאת אתכם.

יקב דלתון קברנה סוביניון כרם אורגני צבעון 2018

רשמי טעימה שלי: יין עם נוכחות נהדרת. באף, תווי הקברנה סוביניון הקלאסיים של דומדמניות אדומות, מלווים בדובדבן שחור, פטל עמוק, צפחה כתושה ורמזים לעלה עגבניות. בחך, טעמי פירות יער מרוכזים משולבים בטבק ותבלין מעץ אלון מלוח ומראים יותר מהפירות האדומים, פאי הדובדבן ונגיעות תבלין ציפורן. טאנינים מתונים אך יציבים, חומציות בינונית וגימור ממושך משאירים אצלכם חשק נוסף ללגימה הבאה.

סינגל ויניארד היא סדרה שמהותה טרואר. היא מציעה יינות שכל אחד מהם מספר את האופי והאלמנטים של מציאות קטנה בכרם יחיד אחד. היינות בסדרה נעשים במהדורה מוגבלת וממוצבים גבוה בפורטפוליו של היקב. היינות פונים בעיקר לחובבי יין, אנשי אוכל, אספנים ואניני טעם שאוהבים ומתרגשים מחומר גלם ועשייה מצוינים מצד אחד, אבל יש להם גם עניין בנואנסים של אסתטיקה וטעם. סדרת סינגל ויניארד מזקקת בתוכה את החד פעמיות של אדמה מסוימת, הנוף שלה, ותנאי האקלים שמעצבים אותם.

סוג היין: אדום יבש

כרם: יחידני אורגני

סדרה: סדרת סינגל ויניארד ממוספרת

רשמי טעימות מטעם היקב:
לקברנה צבעון גוף מוצק ומאוזן. צבע סגול וארומות של עשבי טיבול גליליים ליקרוץ שחור, ודובדבנים שחורים בשלים. בפה חלק עם טאנין נוכח וסיומת ארוכה.

המלצות הגשה:
זהו היין הראשון מסדרת קברנה צבעון והוא צפוי להתיישן היטב במשך העשור הקרוב. מתאים במיוחד לארוחות דשנות, צלי בשר,
וגבינות צ'דר .

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 C°

למרגלות המירון נושמת רוח ים קרה ואדמת חרסית בוערת
זו דרך חיים ואידאולוגיה, הרואה את הכרם כמערכת אקולוגית מורחבת. כתוצאה הגפנים בכרם צבעון מאוזנים ומייצרים ענבי יין בעלי צבע וטעמים מרוכזים ומיוחדים המאפשרים לנו לייצר יין מיוחד במינו. זהינו ביין זה פוטנציאל רב ואופי יוצא דופן ולכן אנו נותנים לו במה בסדרת הכרם יחיד שלנו.

תהליך הייצור:
הענבים נבצרו ב- 30 לספטמבר. בציר 2015 התאפיין כבציר חם מהממוצע הרב שנתי. היין תסס במיכלי נירוסטה בעזרת שמרים הנוכחים ביקב ובכרם.

התיישנות: לאחר מכן עבר להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות לתקופה בת כ 18 חודשים.

סדרת סינגל ויניארד מזקקת בתוכה את החד פעמיות של אדמה מסוימת, הנוף שלה, ותנאי האקלים שמעצבים אותם.
הכרם האורגני בצבעון מטופח כמעט שני עשורים על ידי כורם יחיד ונאמן. בגובה 700 מטר למרגלות הר מירון, הכרם נעטף אוויר קריר, אשכולות שחורים וצפופי גרגר נבצרים ידנית בחודש אוקטובר המאוחר.
הכרם
כרם צבעון שוכן בגובה 700 מטר במורדות הצפוניים של הר מירון. הכרם ניטע בשנת 2006 על ידי הכורם עידו סירקין מקיבוץ צבעון. הכרם מעובד עלי ידי עקרונות החקלאות האורגנית ובהסמכת איגוד החקלאות האורגנית.

מתאים לטבעונים

כשרות: הרבנות האזורית מרום הגליל, בד"ץ 'יורה דעה' – בפיקוח הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, Orthodox Union, מכון לכשרות בראשות הרב מרדכי אונגאר.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 140-150 ₪.

יקב דלתון שיראז כרם אלקוש 2018

רשמי טעימה שלי: באף, דובדבן בשל. אוכמניות ושזיפים גמישים, פירות יער אדומים עשירים ודובדבנים כהים, מתמזגים בהרמוניה עם שוקולד מריר. הגוף בינוני, פה חלק וטעים. טעמי שזיפים אדומים ותבלינים פלפליים רכים שמפוזרים מעל, כדי להוסיף תענוג נוסף ולהשתהות ממושכת לסיום.

סינגל ויניארד היא סדרה שמהותה טרואר. היא מציעה יינות שכל אחד מהם מספר את האופי והאלמנטים של מציאות קטנה בכרם יחיד אחד. היינות בסדרה נעשים במהדורה מוגבלת וממוצבים גבוה בפרוטפוליו של היקב. היינות פונים בעיקר לחובבי יין, אנשי אוכל, אספנים ואניני טעם שאוהבים ומתרגשים מחומר גלם ועשייה מצוינים מצד אחד, אבל יש להם גם עניין בנואנסים של אסתטיקה וטעם. סדרת סינגל ויניארד מזקקת בתוכה את החד פעמיות של אדמה מסוימת, הנוף שלה, ותנאי האקלים שמעצבים אותם.

סוג היין: אדום יבש

כרם: יחידני

סדרה: סדרת סינגל ויניארד ממוספרת

רשמי טעימות מטעם היקב:

שיראז כרם אלקוש הינו יין רך, אך אם זאת הוא עוצמתי בו זמנית. ליין ארומות וטעמים מתובלים.

המלצות הגשה:

יין זה מתאים לשתייה בליווי ארוחות דשנות בשריות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 C°

בין מתת לבירנית רוקדת כלנית והגפן מנשימה את הואדי

במהלך ההכשרה נמצאו בחלקה מאובנים רבים בצורת ספירלה (אמוניט) ולכן בחרנו לשרטט אחד על התווית. זהינו ביין זה פוטנציאל רב ואופי יוצא דופן ולכן אנו נותנים לו במה בסדרת הכרם יחיד שלנו.

תהליך הייצור:

הענבים ליין זה נבצרו ב- 17 לספטמבר. עם קבלתם ליקב עברו תסיסה אלכוהולית, ולאחר מכן התיישנו בחביות עץ אלון. לאחר כשנה היין הראה אופי מאוד מיוחר ולכן הוחלט לשמור על החלקה ליישון נוסף של כשנה.

סדרת סינגל ויניארד מזקקת בתוכה את החד פעמיות של אדמה מסוימת, הנוף שלה, ותנאי האקלים שמעצבים אותן. בכרם אלקוש, אוויר הים מכה בכלניות וזעתר בר ומאבק אדמת גיר משובצת מאובנים. הכרם בגובה 600 מטר מעל פני הים נבצר ידנית בספטמבר ומתיישן בחביות אלון צרפתי. הכרם כרם אלקוש נטוע במדרון צפוני תלול למדי שתחילתו בגובה 720 מטר בסמוך למושב אלקוש והוא יורד לכיוון נקודת החיבור בין נחל מתת ונחל בירנית. הכרם צופה על הר בירנית בצפון, פסוטה והר צונם במערב, והר מתת במזרח. חלקת השיראז נמצאת בצידו המערבי של הכרם עם מפנה צפון צפון מזרחי תלול. האדמה היא אדמה גירית מאוד, ללא הרבה אבן.

מתאים לטבעונים 

כשרות: הרבנות האזורית מרום הגליל, בד"ץ 'יורה דעה' – בפיקוח הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, Orthodox Union, מכון לכשרות בראשות הרב מרדכי אונגאר.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 140-150 ₪.

להשיג בחנויות היין המובחרות

יקב דלתון

מרכז המבקרים של יקב דלתון מזמין אותכם לבקר

ולטעום את היינות הנפלאים של היקב

פארק התעשייה דלתון
מרום גליל, 13810, ישראל
טל׳: 04-9527107

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top