חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון יין הדגל "גלילו" 2017

"גלילו" הוא יין מכאן: מליבו הירוק של הגליל, האזור שעל רוחו ואדמתו בנו את יקב דלתון. מאובני אמוניטים, עצי אלון, זעתר בר וכלניות, מכסים את הכרמים של יקב דלתון באזור והופכים את "גלילו" לתמצית של אדמה מקומית. ומכאן שמו, וטעמיו. לאחר כ 25 שנה של יצירה גלילית, ולאחר עשור של גידול הכרמים החדשים של יקב דלתון בלב הגליל העליון, למדו אנשי היקב להכיר את האיכות הנדירה ביותר שיקב דלתון יכול להציע. החלקות ל"גלילו" נבחרו בקפידה וטופחו, במחשבה לייצר יין אזורי אמיתי. יין דגל חדש של יקב דלתון.

יקב דלתון – יין הדגל "גלילו" 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה ועמוק שופע, עם גוונים סגולים ושוליים בוהקים. באף, מיזוג ארומטי של אוכמניות טריות, קאסיס, פטל ונגיעה של תווים פרחוניים, המוטבעים עשיר בתווי הפרי והיישון בעץ, המשמשים לעיצוב היין הזה. פירות יער כהים, מתערבבים עם שזיפים עשירים ודובדבן כהה, לצד עשבי תיבול מלוחים המתערבבים עם אניס אקזוטי ותבלין פלפל, אלון, לצד תווי וניל וקוקוס, מועשרים במוקה ושוקולד מריר. החך, שואב את מבחר הדמויות הנפלא הזה, לשטיח של טעמים, שכבות ומרקמים, בטעם ובשכבות פירות יער כהים ושזיפים חזקים, רמזים לעשב מלוח, תבלין אקזוטי, עם רמזים עדינים של ציפורן ועץ אלון מתוק. טאנין פרי בשל ומשיי ואלון גרגיר עדין צפוף, מספקים איזון ואורך מרקם לקוו המתון של היין הנדיב ביותר. ואיזה יופי של יין הוא זה, כיאות ליין דגל.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: סדרות מיוחדות, יין דגל, ליד יינות הדגל "מתתיה" ו"אנה". יין הדגל ״גלילו״ מסדרה ממוספרת בת 4,000 בקבוקים.

הרכב זני: היין הינו ערבוב בלנד של שלושה חלקות מצטיינות, הקברנה סוביניון (60%) ושיראז (30%) מכרם אלקוש וגרנאש נואר (10%) שמגיע מהכרם אבן מנחם.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20°C

הכרם: האדמה בכרם אלקוש הינה אדמה גירית מאוד ומאופיינת במאובנים הרבים הנמצאים בה. כמו כן זהו מקום בו גדלים הרבה עשבי תבלין טבעיים כמו זעטר, קלמיטה אפורה, קורנית, ופרחי בר רבים. הגובה בכרם אלקוש הינו כ 600 מטר והוא כרם שמאוד מושפע מקרבתו לים התיכון. ימי הקיץ קרירים יחסית לשאר האיזור והלילות קרים ולחים. הכרמים של יקב דלתון מגודלים לפי עקרונות בר קיימא. ללא הדברות עשבייה מקומית ושימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ככל האפשר. גם הכרם באבן מנחם דומה מאוד, האדמה בו גירית אך אדומה יותר והוא פחות משפע מכרם אלקוש. גפני הגרנאש עוברים דילול קפדני כדי לגדל כמות פחותה של ענבים בעלי ריכוז טעמים יותר גדול.

תהליך הייצור: לאחר התסיסה הועברו היינות הנפרדים לחביות עץ אלון צרפתי מובחרות כשליש מהן חדשות. לאחר שנה מבצעים את הבלנד.

התיישנות: ובסך הכל היין התיישן 20 חודשים לפני כניסתו לבקבוק.

רשמי טעימות מטעם היקב: היין הינו מרשים ומאופק, רך מאוד ובעל מרקם אלגנטי. מאופיין בארומות של קאסיס, אניס, דובדבן בשל, שוקולד. הטעם ארוך ומתמשך, מתובל במעט וניל וקפה… בחך היין נעים ועדין.

המלצות הגשה: יין זה מתאים לשתייה בליווי ארוחות דשנות בשריות.

אלכוהול: 14.8%

pH: 3.65

חומצה כללית: 5.40

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח. היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

טבעוני

יינן: גיא אשל

מחיר מומלץ לצרכן: 259 ₪.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום גליל, 13810, ישראל
טל׳: 04-9527107

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top