חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמרולה ונילה ספייס ליקר קרם / Amarula Vanilla Spice

הסקוטית מבית ישרקו,  המייבאת ומשווקת מוצרי מזון מהמובילים בעולם, משיקה במסגרת השקה עולמית וגם כאן בישראל – ליקר אמרולה קרם וניל, עם 15.5% אלכוהול, שיצטרף למשקה האמרולה הקיים בארץ כבר 25 שנה. במישורים הפתוחים לרווחה של אפריקה צומח עץ שלא עובד על ידי האדם. עץ המרולה צומח רק באזור אחד על פני כדור הארץ כולו: האזורים החמים ונטולי הכפור של אפריקה תת-המשוונית. היא מחזיקה בעמדה בעלת חשיבות הן בממלכת החי והן באגדה וטקס אנושי. מפרי העץ המיסטי הזה נולד קרם אמרולה. פרי המרולה שנבחר ידנית מותסס, מזוקק כפול (תחילה בדוד פלדה ואחר כך בסירי נחושת) ומבשיל שנתיים באלון צרפתי לפני שהוא משולב עם השמנת הטרייה המשובחת ביותר ליצירת הליקר. יצרנית האמרולה ייסדה את קרן האמרולה למען הצלת הפילים באפריקה.

אמרולה ונילה ספייס – ליקר קרם וניל מתובל

רשמי טעימה שלי: צבע, דמוי קפה עם חלב. באף, ארומה אגוזית ומתובלת קלות. בחך החלקלק, טעמים מתפרצים נוגעים בהל, שמונח על רמיזות פירותיות הדומות לתמרים מיובשים משולבים בפולי וניל טריים ובשלים, עם רקע מתוק נוגע בחרפרפות. תערובת זו של "תבלינים חמים" (בדגש על נוכחותו הבולטת יותר של הג'ינג'ר), מספקת גימור ארוך מעוטר בנגיעות ווניל וקרמל מתובל וחלק להפליא.

אלכוהול: 15.5%

ארץ ייצור: דרום אפריקה

בקבוק: 750 מ"ל

ליקר אמרולה – ליקר השמנת המעולה, השני בעולם מבין סוגי הליקרים, יוצר לראשונה בשנת 1989. תחילה הוא לא הכיל שמנת וכמעט הורד מהמדפים ואז, בהברקה של רגע, הוספה לו שמנת והוא הפך ללהיט היסטרי. מאז ועד היום, הפך האמרולה לפופולארי מאוד באפריקה ובעולם כולו וכיום הוא משווק ליותר מ-70 מדינות.

הליקר מיוצר מפרי עץ האמרולה, הגדל באופן טבעי בדרום אפריקה. הפרי נאסף בכל רחבי המדינה הענקית ומובל בכל דרך אפשרית, כולל באמצעות תושבי הסוואנות שאוספים אותו בשקיות ניילון, במכלים קטנים, בסירים ולפעמים גם בשקי בד עשויי בגדים ישנים ומביאים אותו ברגל למרכזי איסוף שבטיים. משם הוא עובר למרכזים גדולים יותר, עד שלבסוף הוא מגיע למרכז הייצור של הליקר, בסטלנבוש – בירת היין של דרום אפריקה. שם הוא מנוקה מקליפתו, נסחט ועובר תהליך תסיסה. עם סיום תהליך התסיסה, עובר הנוזל זיקוק בדודי נחושת ומשם עובר להתיישנות של כשנתיים בחביות עץ אלון.

במהלך השנתיים ובאופן מבוקר, מועשר הנוזל בתמצית מרוכזת של פרי האמרולה. השלב האחרון הוא יצירת הקרם, שהוא למעשה ערבובו של הליקר  עם שמנת משובחת.  תהליך  זה נעשה בטכנולוגיות החדישות ביותר, וזאת על מנת להפיק מוצר מזוקק ובאיכות הגבוהה ביותר

תהליך ייצור והתיישנות: תערובת של חלב, סויה, שמנת טרייה משובחת, ג'ינגר עוצמתי מניגריה, ווניל ממדגסקר, עם תזקיק פירות מרולה.

זיקוק הליקר שנעשה מהפרי נעשה בזיקוק כפול (תחילה בדוד פלדה ואחר כך בסירי נחושת) . לאחר הזיקוק מוספים המרכיבים השונים, בתהליך השמור לאמרולה ליקר.

טמפרטורת שתייה -C° מומלצת: קר או בתוספת קוביות קרח

חלון שתייה: מוכן לשתייה

סגנון: עשיר מפנק והרמוני, עם נגיעות ספייסיות.

התאמה לחוויה ואוכל: כאמור, המלצת השתייה הנה להגיש מקורר. הליקר יתאים  כדז'סטיף בסיום ארוחה לצד קינוח שוקולד או פירות אדומים. יודעי דבר טוענים שהליקר "יפתיע" בקוקטיילים שמבוססים על אייריש קרים.

רשמי טעימה מטעם היצרן: ארומות וניל בורבון מדגסקרי, מלוות ברמזים חריפים של ג'ינג'ר עם פרי מרולה. שכבת שמנת קטיפתית מצפה את הפה. הליקר מכיל תמציות וניל וג'ינג'ר שמקורן רק באפריקה.

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 79.90  ₪.

קרדיט צילום: אסף לוי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top