חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יינות לבנים של חורף יקב סגל גאה להשיק לרגל החורף הקרב: סדרת יינות חדשה – 'קדומים' הסדרה כוללת שני יינות לבנים חדשים – מראווי ודבוקי מבציר 2019

במסיבת עיתונאים וכתבי יין שקיימו במסורת התקופה ב"זום" אנשי היקב והיינן הראשי עידו לוינסון ומשרד יחסי הציבור הושקו היינות החדשים. יש בליבי הרבה כבוד והערכה לידידי היינן עידו לוינסון וניכר על מעשיו  שהוא חושב קדימה ושונה ואחר על מנת ליצור עבור כולנו יינות חדשים, לא אחת מפתיעים. רבות דובר על מחקריו המעמיקים באוניברסטת אריאל של דוקטור שיבי דרורי יינן יקב גבעות על זני הענבים הארץ ישראלים הקדמונים, ענבים שלפני רבות בשנים שימשו את תושבי האזור ובעיקר כנראה באזור השומרון לענבי מאכל ואו לייצור דבש העשוי מאותם ענבים. ליינן עידו לוינסון זו כבר התנסות שנייה אחרי יקב רקנאטי בהתעסקות עם הזנים המקומיים האלה שלא תמצאו אותם בארץ אחרת. והשאלה הנשאלת כאן היא כמובן במבחן התוצאה אצל צרכני היין ובעיקר במבחן הכי קובע שהוא "טעים לי, לא טעים לי". ראשית, עשו בחכמה ובמחשבה תחילה אנשי יקב ברקן סגל ותמחרו את היינות המושקים במחיר שלדעתי שווה לכל נפש והיינות אם תשאלו אותי הם בהחלט שווי תמורה. עידו ידע לספר שההבדל בין הזנים חרף העובדה ששניהם התיישנו למשך 8 חודשים בחביות עץ אלון גדולות ולא חדשות במתכוון, שאחד הזנים אוהב יותר את השהייה בחבית שם הוא "שואב" ממנה את המורכבות והשונות ולטובה. סדרת 'קדומים' מביאה לקדמת הבימה זנים קדומים, מקומיים שגדלים כאן, בישראל במשך מאות עד אלפי שנים. מדובר ביינות שהם חלק מהיסטוריה של ארץ ישראל ושל אגן הים התיכון שהתפתחו, התאקלמו והתאימו עצמם למזג האוויר ולאדמה המקומית.
ביקב סגל מאמינים, כי זנים ייחודיים אלו יתפתחו להיות חלק גם מעתידו של היין הישראלי. סדרת 'קדומים', מתחברת לחזון של יקב סגל, "לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב" ומבטאת את הערכים של היקב בשיטות עשייה ויין הנותנים כבוד לטרואר ובעיקר לענבים. הסדרה כוללת שני יינות לבנים חדשים מזנים מקומיים קדומים: מראווי, בציר 2019 ודבוקי, בציר 2019.

יקב סגל מראווי סדרת 'קדומים', בציר 2019

מראווי הינו זן מקומי קדום, אחד הזנים הבודדים שנשתמרו באזור ארץ ישראל. אזכורים ראשונים למראווי קיימים עוד מתקופת הרומאים, כך שהמראווי קיים באזורנו לפחות 2000 שנה, אך תפוצתו הצטמצמה וכיום הוא כמעט ונכחד.
יין זה מגיע מכרם יחידני שניטע לפני מספר שנים בכדי לשמרו. גפני המראווי גדלות בו בטרסות מתפתלות בכרם קטנטן בבר גיורא, הרי יהודה.
יין זה הינו אחד מהיינות הבודדים המופקים בארץ (ובעולם) מזן קדום ויוצא דופן זה והוא מספק הזדמנות נדירה לטעום את אחד מהזנים המופלאים והבודדים ששרדו פה כל השנים הללו.
מראווי גדל רק בישראל והוא חלק מהמסע והחיפוש אחר המקומיות ומהיסטורית היין המקומי.

רשמי טעימה שלי: פירותיות, פרחוניות, טעמים, מינרליות, חומציות, איזון. סיומת טובה, פירותית, ממושכת, נוגעת קלות במרירות. יין נעים, רענן, שתי ושווה תמורה.

רשמי טעימה מטעם היקב:
באף, הדרים ופרחים לבנים ומינראליות מודגשת, כמו גם וניל וקפה קלוי שמקורם בהתיישנות בת שמונה חודשים עם השמרים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות.
בפה, חמיצות רעננה, תבלינים ומליחות עדינה. הגוף מלא והסיומת הדרית, מתובלת וארוכה במיוחד.

נתונים טכניים:
בציר: 2019
הרכב זנים: מראווי 100%
זמן וטמפ' תסיסה: לאחר הסחיטה, המיץ עבר הצללה בטמפ' נמוכה להפרדת המשקעים ולאחר מכן תסס בטמפ' מבוקרת של 18 מעלות למשך 9 ימים.
יישון: 6 חודשים בחביות 500 ליטר משומשות, מאלון צרפתי (100%)
אלכוהול: 11%
משקל סגולי: 992.7
חומצה כללית: 5.56
pH : 3.22

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12-9‎ °C

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל, כשר לפסח.

יקב סגל דבוקי סדרת 'קדומים', בציר 2019

דבוקי הינו זן מקומי קדום, אחד מהזנים הבודדים שנשתמרו באזור ארץ ישראל. עד שנות ה- 50 לערך היה נפוץ ביותר אך תפוצתו הצטמצמה מאד ברבות השנים.
יין זה מגיע מהגליל התחתון, מכרם הגדל בסוכה – שיטת הדלייה (גידול) עתיקה.
יין זה הינו אחד מהיינות הבודדים המופקים בארץ (ובעולם) מזן קדום ויוצא דופן זה והוא מספק הזדמנות נדירה לטעום את אחד מהזנים המופלאים והבודדים ששרדו פה כל השנים הללו.
דבוקי גדל רק בישראל והוא חלק מהמסע והחיפוש אחר המקומיות ומהיסטורית היין המקומי.

רשמי טעימה שלי: זה היין שעידו סיפר עליו שהוא יותר "אוהב חבית". ארומות של STONE FRUIT כאפרסק לבן עם נגיעות של פריחת הדרים לבנה לצד רמזים כמו וניל וקפה ותבלין ירקרק ארץ ישראלי כמרווה ואחריה נגיעות של תיבול "חם" כמו ציפורן, המגיעים מהחבית. גם כאן, רעננות, נעימה, טעימה, ושוות תמורה.

רשמי טעימה מטעם היקב:
באף אפרסק, פרי הדר ומינראליות, כמו גם וניל ותבלינים שמקורם בהתיישנות בת שמונה חודשים עם השמרים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות.
בפה חמיצות רעננה והסיומת הדרית, מתובלת וארוכה במיוחד.

נתונים טכניים:
בציר: 2019
הרכב זנים: דבוקי 100%
זמן וטמפ' תסיסה: לאחר הסחיטה, המיץ עבר הצללה בטמפ' נמוכה להפרדת המשקעים ולאחר מכן תסס בטמפ' מבוקרת של 18 מעלות למשך 12 ימים.
יישון: 8 חודשים בחביות 500 ליטר משומשות, מאלון צרפתי (100%)
אלכוהול: 12%
משקל סגולי: 994.4
חומצה כללית: 6.01
pH : 3.30

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12-9‎ °C

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל, כשר לפסח.

אודות יקב סגל
יקב סגל הוקם בשנת 1787 והינו אחד היקבים הוותיקים בישראל. יקב ישראלי, בעל מורשת ארוכת שנים והיסטוריה, המושתת על שורשיות וחיבור לטבע ולאדמה. על ערכים אלו בנויה שיטת העבודה וייצור היין של היקב עוד מימיו הראשונים של היקב. החל מהשלב הראשוני של גידול הגפנים, שבו היקב נותן כבוד לטרואר ובעיקר לענבים, ועד לשיטות הייצור של היין המבוססות על מינימום התערבות. שיטות עשייה אלו, הן שיטות עשייה מסורתיות וטבעיות המדגישות את טעמיו האמתיים של הענב ואת הקשת הארומטית שלו. החזון שלנו הוא לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב. הכי קרוב לטבע שניתן, או במילים אחרות- החזון שלנו הוא לייצר יינות פראיים.

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

הסדרה החדשה משווקת בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יקב סגל

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top