חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כישור מצודת תפן 2017

 

יקב כישור, הוקם בשנת 2010 בכפר כישורית – כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים מוקף בחורש טבעי ובנופי הגליל המערבי. הגתות העתיקות, שעל צלע ההר הפותח את הגליל העליון ממערב, רומזות ומספרות לנו סיפור לא לגמרי מפוענח. לפני כ-2000 או 3000 שנה, עברה כאן על ההר הצופה אל חופי נהריה ועכו, דרך יין מפוארת. לצדי הדרך היו נטועים כרמים רבים ומהם התפתחה תעשיית יין ענפה. אבל הכרמים נעלמו עם הסתלקותם של הפיניקים ושל הצלבנים, ובמשך למעלה מאלפיים שנה, לא ניטע על ההר הזה ולו כרם אחד. בקיץ 2007, מתוך החלטה להקים ענף תעסוקתי יצרני חדש בכפר כישורית, נטענו את הכרמים הראשונים של כרם כישור המשקיף לים התיכון. כפר כישורית הוא ביתם לחיים של כ-175 בוגרים עם צרכים מיוחדים והכרם והיקב, הינם שניים מתוך מספר ענפי התעסוקה של חברי הכפר, השותפים לעבודת הכרם ולעשיית היין. כיום, נטועים על פני 100 דונם, בגובה 500 מטרים מעל פני הים, 11 זנים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי ורדו, מרלו, סירה, גרנאש, מורבדר, סוביניון בלאן, ויונייה, ריזלינג ושרדונה. הפרשי הטמפרטורות הגבוהים בין יום ללילה, המאפיינים את האזור ומבנה הקרקע הסלעית, מהווים סביבה אידיאלית להבשלה ארוכה ואיטית של הענבים ומעניקים ליינות שלנו את האופי הייחודי שלהם. יקב כישור, מחדש את ההצלחה ומשיק את מצודת תפן 2017. 

יקב כישור מצודת תפן 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע, עמוק דומיננטי בצפיפות בינונית, עם גוונים סגולים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות עזים מאוד, שמזכירים פרי יער שחור ואדום, נגיעות תבלין כטימין ומרווה, ארז, וניל, קקאו, שזיפים וריבת אוכמניות. בחך, היין אינטנסיבי ו"חם", עם מבנה טוב, טאנינים בשלים וטעם פירותי מעוגל, אלגנטי, מלא ומתמשך מאוד, ומציג איזון מושלם בין פרי, חומציות ואלכוהול, ולאחריו, גימור מעוגל וארוך, עם רמז קל המזכיר קקאו וליקוריץ. כמו קודמו שסיפק לי הנאה מרובה, גם יין זה, הנו יין משובח ומהנה מאוד.

אזור גידול: כרם מצודת תפן, נטוע למרגלות ההר בו שוכנת מצודת תפן. מקור השם תפן הוא בערבית ומשמעותו מבול או טייפון. הכרם זוכה למקרו אקלים ייחודי בזכות גובהו היחסי לאזור ומיקומו המהווה את קו החיבור בין שני אזורים, הגליל המערבי והגליל העליון.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד העשוי מענבי קברנה סוביניון, סירה, מרלו

תיאור היין על פי היקב: בלנד אדום מורכב ושופע, מלא נוכחות ועומק, משלב ניחוח פרי צעיר ומודגש, יחד עם תיבול ים תיכוני ירקרק ונעים. חמיצות נעימה וסיומת ארוכה ושופעת פרי.

יישון בחבית עץ: 18 חודשים

כשרויות: רבנות, בד"צ בית יוסף, OU, כשר לפסח, יין נקי מחשש עורלה טבל ושביעית

אלכוהול: 14.5%

ביקבוק: יוני 2019

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: ₪140.00.

יקב כישור

קיבוץ כישור, ד.נ. בקעת בית הכרם, 2012300

04-9085198

[email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top