חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

את החגיגה הזו אי אפשר להפסיק השקת יינות הבוז'ולה נובו החדש Beaujolais nouveau יערכו בכל העולם ובישראל ב-19 בנובמבר חברת שקד מפיצה בישראל את היינות של "מלך הבוז'ולה" – GORGES DUBOEF ג'ורג' דובף ושל LOUIS JADOT לואי ז'אדו

מגיפת הקורונה משפיעה השנה גם על חגיגות הBeaujolais בוז'ולה המסורתיות, שיתקיימו השנה ללא מסיבות ואירועים גדולים. פתיחת בקבוקי הבוז'ולה שמתקיימת מדי שנה בכל העולם ביום חמישי השלישי של חודש נובמבר, תהיה הפעם אינטימית הרבה יותר, אך היא עדיין סיבה לחגיגה, עם יינות הבוז'ולה שחברת שקד מפיצה בארץ – של ג'ורג' דובף ושל לואי ז'אדו. פתיחת היינות תהיה בדיוק דקה לאחר חצות, ביום חמישי, 19 בנובמבר.

רשמי טעימה שלי וכמה כללי יסוד חשובים: זן הענבים שממנו מייצרים את יינות הבוז'ולה נקרא GAMAY. והוא ניחן בארומות של פרי אדום טרי דובדבנים ופרחונית כשל וורדים וטעמים המזכירים סוכריות גומי, תאנה ובננה, כשהגוף של היין בדרך כלל קליל ומאוד נוח ונעים לשתייה. מולדת זן הענבים הזה הנה אפלסיון Beaujolais בוז'ולה הנמצא במזרח צרפת, דרומית לבורגון וצפונית לעמק הרון. היינות אמנם צעירים מאוד בעלי משקל קל ובעלי טאנינים נמוכים ומכאן הם הכי מתאימים לשתייה עכשווית וצריכה מוקדמת אבל אין להקל ראש וישנם יינות בוז'ולה איכותיים שידעו גם להתיישן ולהשתבח.

תראו צריך לומר את האמת. עושים קצת "ביג דיל" מיין שמעולם לא התיימר להיות מה שהוא לא. אבל מה שהוא כן, זה שבכל שנה הוא יוצר אצל מיליוני חובבי יין בכל רחבי העולם חוויה כיפית במיוחד. לא משנה כמה הארגז מעוצב או הבקבוק מעוטר בפרחוניות וצבעוניות, כעובדה, היין פנימה אינו משהו שהציפייה אליו מוצדקת ברמת הטעם או הארומה. יחד עם זאת, אותם מיליונים של אנשים יחכו יחד בהתרגשות רבה והרבה חיוכים, לדקה אחת אחרי חצות, בכדי לפתוח בחגיגה עליזה ומהמיוחדות שבהן הנערכות בעולם היין כולו. נכון שזה לא יהיה היין הכי טעים ששתיתם אי פעם, אבל האמינו לי, אם אתם חלק מהחגיגה, עדיין לא תרצו להיות במקום אחר. זה בטוח יעשה לכם טוב ובטוח ישפר לכם את מצב הרוח. אז למה בעצם ומה זה בעצם בוז'ולה?

או, טוב ששאלתם.

appellation אזור הבוז'ולה Beaujolais הוא חבל ארץ במחוז בורגון Bourgogne בצרפת. הנמצא תחת הגדרת תו התקן הצרפתי Appellation d’origine contrôlée) AOC), שקבע והגדיר בתקן אזורים גיאוגרפיים ייחודיים. מרבית הכרמים באזור מגדלים זן ענבים אחד הנקרא גאמיי נואר Gamay Noir הענבים באזור זה, נבצרים בבציר ידני עוברים תהליך מהיר הנקרא תסיסה קרבונית פחמתית, שבו אשכול הענבים מותסס במלואו, ללא ריסוק, מבלי להוציא את הטאנינים הנמצאים בקליפות ובעיקר בזגים (גרעיני הענב) מה שנותן ליין את הטעם הפירותי. את יינות הבוז'ולה נובו מומלץ להגיש קרירים (כ 14 – 16 מעלות). שעה במקרר לפני ההגשה יביאו אותם לטמפרטורה האידיאלית. המרתף לא ממש רלוונטי במקרה של הבוז'ולה נובו. זהו יין ששותים בצעירותו והוא אינו מיועד להתיישנות ארוכה.
הבוז'ולה נובו מושק מידי שנה בכל העולם בחגיגות ופסטיבלים בתאריך זהה הידוע כ"יום הבוז'ולה" (יום חמישי השלישי של חודש נובמבר בשעה 12:01 בלילה). לצורך כך מוטסים היינות לכל רחבי הגלובוס מספר ימים קודם לכן וחל איסור מוחלט לפתוח אותם לפני המועד הנ"ל. באזור בוז'ולה לבד מתקיימים כ- 120 פסטיבלים מקומיים לציון השקת היין החדש. השנה כמובן לא יהיו פסטיבלים, אבל זה לא אומר שמפסיקים לשמוח.

הבוז'ולה נובו של ג'ורג' דובף
ג'ורג' דובף שייסד את היקב המשפחתי הנושא את שמו, נחשב כאבי רעיון החגיגות וידוע בכינויו "מלך הבוזו'לה". יינות הבוז'ולה נובו של דובף מוכרים בתוויות הצבעוניות ובקמפיינים הססגוניים המלווים את השקתם. בתחילת הדרך נשלחו היינות מאזור בוז'ולה לפאריס במרוץ חגיגי שהפך בשנות ה- 70 לאירוע לאומי צרפתי. הסלוגן המפורסם של הקמפיין היה: "הבוזו'לה נובו הגיע". במהלך השנים התפשטה מסורת חגיגות הבוז'ולה גם לשאר העולם וכמובן גם לישראל. חברת שקד מלווה את מסורת הבוז'ולה-נובו מזה שנים רבות ולוקחת חלק בחגיגת היין הבינלאומית השמחה. השנה, בהתאם לנסיבות, ללא אירועים גדולים ועדיין, עם הרבה שמחה והנאה מהיין החדש שהגיע.

ג'ורג' דובף בוז'ולה נובו 2020

אזור גידול: כרמים באזור בוז'ולה בצרפת

זן ענבים: גמה-נואר

תהליך ייצור: ייצור קלאסי של בוז'ולה-נובו הכולל תסיסה קרבונית של אשכולות שלמים וביקבוק מהיר ללא התיישנות.
תיאור היקב את היין: בוז'ולה נובו קלאסי, פירותי, קל, צעיר ומהנה עם ניחוחות תות בננה אופייניים והרבה רעננות ושמחת חיים.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪

לואי ז'אדו
מהיקבים החשובים והידועים בבורגון. יקב לואי ז'אדו נוסד בשנת 1859 על ידי לואי הנרי דניס ז'אדו בעיר בון שבלב אזור בורגון. כבר אז הבין ז'אדו את חשיבות הענבים והכרמים ועד מהרה צבר מוניטין כיצרן יין מן השורה הראשונה. בכדי לבסס את מעמדו המשיך ז'אדו לרכוש כרמים ברחבי הקוט דה נואי והקוט דה בון. הדורות של משפחת ז'אדו שניהלו את היקב המשפחתי אחריו המשיכו את המגמה וכיום זהו אחד היקבים הגדולים והטובים באזור בורגון שבבעלותו כאלף דונם כרמים. בנוסף פועל היקב גם כנגוסיאנט ברמה הגבוהה ביותר ודואג לקשור חוזים מחייבים עם כורמיו, כאשר הדגש הוא על איכות הענבים וטיפוח הכרם. הענבים מגיעים מלמעלה מ- 150 חלקות כולל חלקות רבות בכרמים הנחשבים ביותר בבורגון.

לואי ז'אדו בוז'ולה וילאז' פרמייר 2020
בנוסף ליינות הפינו-נואר והשרדונה המצוינים והיקרים מהקוט ד'אור מייצרים ביקב לואי ז'אדו גם יינות איכותיים מאזור הבוז'ולה במגוון דרגות. מידי שנה היקב מפיק גם בוז'ולה צעיר איכותי שמייצג את האופי והאיכות של שנת הבציר הנוכחית.

אזור גידול: כרמים באזור בוז'ולה הסיווג בוז'ולה וילאז'

זן ענבים: גמה-נואר

תהליך ייצור: ייצור קלאסי של בוז'ולה-נובו הכולל תסיסה קרבונית של אשכולות שלמים וביקבוק מהיר ללא התיישנות.
תיאור היקב את היין: בוז'ולה מקסים ואיכותי בעל ניחוחות פרי צעיר ורענן משולבים בפריחה. יין בעל אופי צעיר ופירותי עם המון רעננות ושמחת חיים.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪

להשיג ברשת דרך היין ובחנויות היין המובחרות

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top