חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין הקינוח המחוזק בסגנון פורט מבציר 2007 של יקב דדה – מתיקות שובת לב!

טוב. אין זה סוד שאני משוגע על יינות מתוקים. והשמועה שגונבה לאוזניי, היתה על יין קינוח מחוזק בסגנון פורט של יקב דדה. יקב דדה הוקם מאהבה ליין ע"י ג'קי חזן ונחמיה כתבי . תחילת דרכו של היקב בחצר בית אחורית באור עקיבא ולאחר מיכן היקב עבר לחוות מקורה בכרם מהר"ל. היקב הוקם כהמשך דרכה של סבתא דדה שהתפרנסה מייצור יין במרוקו באישור מיוחד ממלך מרקו. 60 שנה לאחר מיכן כהמשך דרכה של סבתא דדה הוקם יקב דדה כאשר היינן של היקב וממשיך המסורת הוא הנין של סבתא דדה. השבוע, הצלחתי לשים את ידי על בקבוק היין הזה שמחירו נע בסביבות ה- 250 ש"ח לפצצת אנרגיה מתקתקה ומפתה, שייעודה אחד, לפנק את המתפנקים.

יקב דדה – יין קינוח מחוזק בסגנון פורט 2007 –

יין זה מיוצר מענבי קברנה סוביניון בהתאם למסורת העתיקה הנהוגה בפורטוגל, מולדתו של יין הפורט. הענבים הגדולים באזור כפר יובל שבאצבע הגליל, נבצרו מאוחר, בהיותם בשלים מאוד ומצומקים. צבעו כהה עשיר ועמוק עם ברק שקוף בשוליים. באף נגיעות של שוקולד ועץ ארז מעושן ואלון לצד שזיף כהה מיובש ובשרני, תותי יער מושכים לסיומת ארוכה ומלטפת. זהו יין קינוח מחוזק עשיר ומסוגנן עם איזון מצוין ופרי בשל עטוף בווניל מתוק ואלון זהו יין קינוח אולטימטיבי לסיים עמו ארוחה. היין נושא טעם מובהק של פורט משובח עם סיומת ארוכה וחמה, ומיושן עשרים וארבעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי תחת קרני השמש. היין מופיע בבקבוק שמנמוך עגלגל ומרשים. ליין 18.6% אלכוהול. והוא נוצר בסדרה ייחודית בת : 560 בקבוקים. מחירו כ- 250 -280 ₪ בחנויות היין המובחרות וביקב. על היין חתומים אלירן חזן יינן ודוקטור ארקדי פפיקיאן כיועץ מלווה.

יקב דדה נוסד בשנת 2007 מתוך אהבה גדולה ליין, אך בעיקר מתוך אהבה גדולה והערכה רבה לייננית הראשונה ומנחילת המסורת – סבתא דדה, שהתפרנסה מייצור יין במרוקו כבר לפני 120 שנה.

אחרי שקיבלה אישור מיוחד מהמלך לעסוק במלאכה עדינה ומורכבת זו, הנחילה את המסורת ואת רזי המקצוע גם לדורות הבאים אחריה.

השנים חלפו, הידע נשמר, הטעם נשאר, אבל היקב שינה פניו. את סמטאות מרקש החליפו מורדותיו המערביים של רכס הכרמל, בחוות מקורה סמוך לכרם מהר"ל. מיקומו של היקב מציב אותו בליבו של הר געש קדום ששכן שם בעבר, בנקודה קסומה הצופה על מעיין מקורה הנובע.

כיום מנהלים את היקב נחמיה כתבי וג'קי חזן, נינה של סבתא דדה, העוסק בענף היין מזה 20 שנה, בייעוץ, תכנון והקמה של יקבים. את תפקיד היינן הראשי של היקב ממלא אלירן חזן, גם הוא דור שלישי למשפחת הייננים.

 יקב דדה

כתובת: חוות מקורה, כרם מהר"ל

טלפון: 04-6262112

להזמנות ניתן  להתקשר לאלי פרץ אלרן יין ושיווק, ואו ליקב דדה  04-6262112 או לג'קי חזן 0505-282877

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top