חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה עם יין הדגל "סולם יעקב" פטי ורדו 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

הלכתי לבקר בבוקר יום שישי את ידידי היינן אבי יהודה מיקב יהודה. כשהגעתי סמוך לשעה 11:00, היה אולם היקב מלא בחבריו של אבי ומסתבר כי כולם התכנסו לסייע במיון ענבי קברנה סוביניון ופטי ורדו שנבצרו אתמול בלילה, ענבים שנועדו לסדרה הגבוהה "סולם יעקב", ענבים שנפלטים ממש מול עיניי ממכונה שמפרידה את השדרות מאשכולות הענבים. בצאתי, חיבק אותי אבי, והעניק לי בקבוק יין הדגל "סולם יעקב" פטי ורדו 2017 עם הקדשה אישית בכתב ידו של יום הולדת שמח (חגגתי ב- 31.8.2020 וכמובן שאבי היה בין המברכים הרבים) כשאבי משביע אותי, לפתוח את בקבוק היין היום בארוחת ערב שבת, כשהוא אומר "כשתטעם מהיין, אני רוצה שתרגיש ושתדע, אני כאן אתך ולצידך". יקב יהודה עם יין הדגל "סולם יעקב" פטי ורדו 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

יין הדגל "סולם יעקב" – קרוי על שם יעקב, אחד מ 13 אחיו של אבי יהודה הבעלים והיינן של יקב יהודה שבמושב שורש. יעקב אחיו נפטר מדום לב תוך כדי מריבה בשנת 2005, עם שכן על חנייה. אבי מספר בעצב ובצער עד כמה מותו של האח היה מיותר, מטופש, ושקרה בשל התלהמות הרוחות ואלימות מילולית בין הצדדים ומכאן למות האח. היין שיצר אבי בסדרת "סולם יעקב" הוא מחווה לאח שנפטר והוא בגדר צעקה וקריאה לכל בני המשפחה לשנות את דרכיהם ולהפסיק לנסות לתקן את כולם כמו "כורדים טיפוסיים" כי כאלה אנחנו. וכך, פעמיים בשנה, היין הזה של אבי עולה אל שולחן החג אצל כל בני המשפחה למען יזכרו ויראו ויכבדו. "זוהי דרכי לחזק את המשפחה" הוא אומר "לגרום להם לדבר על יעקב על הרגש ועל הצדק כאילו הוא איתנו כל הזמן". היינות בסדרת "סולם יעקב" בשנים האחרונות, היו עשויים כולם על טהרת ה- 100% ענבי קברנה סוביניון שהגיעו מחלקת הכרם "מיסטי הילס" שבנווה אילן, שם דאג אבי לדלל את אשכולות הענבים כדי להעניק לענבים את מירב התעצומות והחוזקות. היקפי ייצור הבקבוקים של יין זה מוספרו והם נאמדו במאות בודדות, וכשהיין הוא כל כך טוב וכל כך מושקע ומבוקש, הוא פשוט נגמר. לימים, מספר אבי, יצא לו לטעום את יין הפטי וורדו של יקב יתיר. ומכאן, אבי לא חוסך מילים ושבחים ליין הזה. לדבריו אחרי התלהבותו מהיין של יתיר, גמלה בליבו ההחלטה לעשות אף הוא יין העשוי על טהרת ה- 100% ענבי פטי וורדו ולייעד אותו להיות הכי טוב שהוא יכול בסדרת הדגל של היקב "סולם יעקב".  ביין הדגל "סולם יעקב" סדרה מיוחדת, מושקעת, וממוספרת, של 820 בקבוקים. אבי אומר "שהרגש וחוש הצדק של אחיו מורגשים בכל טעימה". כל הסדרות ממוספרות. בואו ותצטרפו אלי לטעימה.

רשמי טעימה שלי: עבורי, אין זו הפעם הראשונה לטעום יינות בסדרת "סולם יעקב" הן את הקברנה סוביניון והן את הפטי ורדו והיין האחרון שסיקרתי, היה מבציר 2015. היין הנוכחי מבציר שנת 2017 מביא עמו אף, "מפוצץ" בפירות בשלים טריים של תות, ניחוחות פטל בר, דובדבן טרי ורצפת יער, יחד עם מעט אוכמניות,  לצד רמז לכמה פירות יבשים כהים יותר. ממש מתחת לפירות, נגיעה ברצפת היער והתבלין המעורבב, כל זה מתערבב לזר פרחים נעים, יחד עם נגיעה של קקאו וניל. חך, חלק ועגול ונימוח מאוד, מציע דובדבן, אוכמניות, מסקיט וארז. הטאנינים משובחים וקטיפתיים ורזים עם חומציות פריכה. האלון משולב היטב בטאנינים ובפירות. בסך הכל יין מאוזן היטב, משתרע בחך במורכבות ומציע שפע של שכבות. היין הזה צריך ויכול להתיישן ולהשתלב בצורה נפלאה עם כל מה שתרצו. זהו יין שנעשה באהבה והוא מחזיר לכם את כולה. יופי של יין.

סוג היין: יין אדום יבש

זן הענבים: היין עשוי על טהרת ה 100% ענבי פטי ורדו

על היין: זוהי סדרה חדשה של "סולם יעקב" יין הדגל של יקב יהודה לציון עשור לזכרו של אח יקר יעקב. להדגשת העמל בכרם, הדיוק בגידול ובהכנת היין בשאיפה למצוינות ביין. הענבים ליין זה גדלים בכרם שורש על אדמה גירית וסלעית.

התיישנות: היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות ומובחרות.

המלצת הגשה: מומלץ להגשה בטמפרטורת החדר 18 °C

היין אינו מסונן

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

כשרות: לא

אלכוהול: 14%

יקב יהודה

בכניסה למושב שורש

054 – 463 – 8544

צילום: דני רובין 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top