חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בנימינה עם 2 יינות מסדרת הרזרב- שרדונה 2019 ו – מרסלאן 2018, יין לבן ויין אדום לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

יקב בנימינה הוקם בשנת 1952 ומקיים מאז מסורת ארוכת שנים של איכות, חדשנות ומגוון. ביקב מיושמות טכנולוגיות עשיית יין מתקדמות לצד תהליכי ייצור מסורתיים – קלסיים והשקעות רבות בכרמים ובזני הענבים, המוצגים בקשת רחבה של יינות איכות המתאימים לכל אירוע ולכל חך. באוגוסט 2008 נרכש היקב על ידי קבוצת משקיעים פרטיים שהתחברו לחזון היקב, לערכיו ולפוטנציאל הטמון באיכויותיו. מיום הרכישה ועד היום בוצעו השקעות אדירות בכרמים, בתהליכי הייצור ובהון האנושי. יקב בנימינה עם 2 יינות מסדרת הרזרב שרדונה 2019 ומרסלאן 2018, יין לבן ויין אדום לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

סדרת יינות בנימינה רזרב היא סדרת הדגל של היקב. הסדרה מורכבת מיינות זניים ומבטאת את הקשר העמוק של אנשי היקב אל האדמה ואת ייחודיותם של אזורי הגידול השונים. היינות שבסדרה, מיוצרים מענבים שגדלו באותו אזור ולעיתים אף באותו כרם, ובכך מדגישים את מקור הפרי.

יקב בנימינה רזרב שרדונה 2019

רשמי טעימה שלי: באף, שכבות ארומטיות של אפרסק לבן ופירות טרופיים בדגש על קיווי חמצמץ. החך, בעל מרקם מינרלי עם חומציות פריכה מאוזנת וגימור מינרלי ופרחוני.

סוג היין: יין לבן יבש

זן הענבים: 100% שרדונה

אזור גידול: גליל

תנאי גידול ואקלים:
הכרם ממוקם במדרונות הר מלכישוע, בגובה 440 מטר מעל פני הים ומשקיף לעמק בית שאן. הקרקע מאופיינת בשילוב של סלעי גיר קשים ורכים, טרה רוסה ואדמות כהות. מזג האוויר הים תיכוני באזור בעל כמות משקעים שנתית של 450 מ"מ בממוצע. למרות הקרבה לעמק בית שאן החם החורף באזור זה בעל חורף קר ויש רוחות חזקות שנושבות תמידית במשך כל השנה ויוצרות אוויר יבש ולילות קרירים. אקלים זה תורם להתפתחות הענבים ושימור החומצה הטבעית של הענב. ליד הכרם ממוקמות טורבינות רוח אשר מספקות אנרגיה ירוקה לישובים הסובבים.

תהליך הייצור:
ענבי השרדונה נבצר בבציר לילי בתנאי בשלות אופטימלים והגיע ליקב עם אור ראשון, זאת על מנת לשמר את הארומות ואת מאפייני הפרי העדינים. כאשר הענבים מגיעים ליקב הם עוברים הפרדה מהשזרות וסחיטה, לאחר הצללה התירוש עובר תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה וחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסיום התסיסה האלכוהולית והמלולקטית היין מהחביות ומהמיכלים מורכב הממסך(בלנד) הסופי.

רשמי טעימה מטעם היקב:
שילוב בין תסיסה בחביות חדשות ומשומשות לבין תסיסה במיכל נירוסטה, בצירוף ההתססה מלולקטית של חלק מכמות היין, יצרו יין מורכב ובעל עושר של ניחוחות וטעמים, המוכן כבר עתה לשתייה, אך ימשיך ויפתח עומק ומורכבות בשנים הקרובות.
היין בעל גווני צבע זהוב עמוק והוא מצטיין בעושר ארומטי. בנוסף היין מתאפיין בטעמים מורכבים וברורים של פרי הדר רענן, אפרסקים, מלון בשל ווניל והוא בעל מרקם רב שכבתי ואלגנטי. ליין איזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.

אלכוהול: 13%

כשרות: רבנות מקומית, חתם סופר בני ברק .O.U

טמפרטורת הגשה מומלצת:  13°- 9°C

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב בנימינה רזרב מרסלן  2018

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של אוכמניות וקאסיס, עם טעמים בחך של פירות בשלים, עם תבלין פלפל שחור. ליין זה יש טאנינים עדינים וחומציות יבשה והוא מתובל בצורה מושלמת עם רמזים לפלפל שחור ופרחוניות סגולה. תיהנו מיין זה עם בשר אדום, ירקות במרינדה או מבושלים, ואפילו קינוח שוקולד מריר.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב זנים: 100% מרסלן

אזור גידול: הר הגלבוע

תנאי גידול ואקלים:

האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

 תהליך ייצור היין:

ענבי המרסלן נבצרו בבציר לילי על רכס הרי הגלבוע. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה לתסיסה האלכוהולית. היין נסחט והועבר לתסיסה מלולקטית במיכלי נירוסטה. עם סיום התהליך היין המשיך לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 18 חודשים.

רשמי טעימה מטעם היקב:

הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה. בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים. היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

אלכוהול: 14.5%

כשרות: 
רבנות מקומית, חתם סופר בני ברק .O.U

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב בנימינה

רחוב היקב, ת.ד. 34 בנימינה

04-6107530

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top