חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק 2 יינות חדשים – ריזלינג 2019 ו- קברנה פרנק 2017, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א ובנוסף מציע מארזי חג מפנקים, המגלמים תרומה ל"עמותת רוח נשית" על מנת לקדם את המודעות לקיומה של העמותה והמטרות החשובות שהיא מקדמת.

יקב ויתקין הינו יקב בוטיק משפחתי הנחשב לחלוץ הייננות הים תיכונית בתעשיית היין הישראלית, בזכות התמחותו בייצור יין מקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. כך תגלו יינות מזנים ותיקים ונשכחים, זנים חדשים וייחודיים ומגוון בלנדים לא שגרתיים.
כיום, עם ביסוס מעמדו , ממשיכים לפתח במו”פ של היקב יינות מזנים חדשים כמו גרנאש בלאן, רוסאן, מרסלן ועוד הפתעות.
ביקב מייצרים יינות ב-3 סדרות: סדרת הפרמיום “ויתקין” המורכבת מיינות זניים, סדרת הבלנדים “מסע ישראלי” וכמובן – “שורשים” סדרת העל של היקב. יקב ויתקין הוא VEGAN FREINDLY.
הודות לייחודו נהנה יקב ויתקין ממעמד מיוחד בקרב חובבי היין. יקב ויתקין משיק 2 יינות חדשים – ריזלינג 2019 ו- קברנה פרנק 2017, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פא ובנוסף מציע מארזי החג מפנקים, המגלמים תרומה ל"עמותת רוח נשית" על מנת לקדם את המודעות לקיומה של העמותה והמטרות החשובות שהיא מקדמת.

יקב ויתקין ריזלינג 2019

כחלוץ יצרני הריזלינג היבש בארץ, יקב ויתקין גאה להציג בפניכם את המהדורה ה- 17 של יין זה. 

רשמי טעימה שלי: צבע, רמזים לעין הקש חיוור וזהוב, צלול, עם שוליים בוהקים. באף, היצע נדיב של פריחת תפוז מורמת ועלי כותרת של ורדים, העומדים בבסיס ניואנסים של גרידת לימון וליים כתוש, ותווי אפרסק לבן, ולצד גרידת קליפת אשכוליות מרגשת, עם רמזים לתבלין. בחך, ארומות אלה מתחברות לטעמים, שיש בהם תמצית לימונית נהדרת. בדומה להרבה יינות ריזלינג, גם יין זה, מקסים ברעננותו ובצעירותו, עם זאת, עבור אלה עם סבלנות, מונח לפניכם יין בעל פוטנציאל התיישנות משובח ולפיכך, התגמול של 6-8 שנים בתנאי אחסון נאותים יהיו שווים את זה. יופי, יופי, של יין.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 

100% ענבי ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:

לאורך ערוץ נחל עשיר בחלוקי אבן, באזור עמק האלה. הכרם, הנטוע על אדמה גירית עשירה בחלוקי נחל עם אחוז משתנה של חרסית-המעצימה את האופי הפירחוני – לימוני של היין, מניב כל שנה יבול מצומצם בעלי איכות גבוהה. בציר 2018 ביקב ויתקין התנהג כבציר "לפי הספר": ללא אירועי חום קיצוניים, מלווה בהבשלות אחידות ומאוזנות. בכרמים שבהם עומס היבול היה נמוך במיוחד כמו בריזלינג חווינו איכות מצוינת ואיזון מרשים בין ערכי החומציות, הסוכר ובעיקר ריכוז מנהדר של ארומות וטעמים.

ביקב:

הענבים נבצרו בבציר ידני לילי בשבוע הראשון של חודש אוגוסט והובלו ליקב עם שחר, התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממבראנה חדישה ורק החלק של המיץ החופשי שימש ליין זה. לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו כ-5 חודשים במטרה להעשיר את המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו חד רענן ונקי.

לאחר מילוי ויתקין ריזלינג בבקבוקים אנו מקפידים להמשיך ולשמור את היין ביקב לפני שחרורו לשוק מספר חודשים נוספים על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.

בציר 2019 של ויתקין ריזלינג ממשיך שיתוף פעולה נדיר בין יקב ויתקין ליקב התאום הגרמני שלנו מאזור Pfalz בדרום גרמניה. במהלך הכנת היין למילוי נעשה בניית היין בהתאם לתוצאות טעימת פורום משותף שכלל את צוות יקב ויתקין בשיתוף עם יינני היקב התאום שלנוGeorg Mosbacher – סבין ויורגן וכן ייננים נוספים מהאזור שלהם.

התוצאה – יין עשיר בארומות פרי טיפוסי לזן הריזלינג כאשכולית, אפרסק לבן ותפוח ירוק. הוא בעל מבנה דחוס מחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מאידך היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה.

 רשמי טעימה מטעם היקב:

כבר כ- 17 שנים ויתקין ריזלינג הינו אחד מהיינות הלבנים הייחודיים והמרשימים בנוף המקומי. בציר 2019  ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: עשיר בארומות הדרים, מעט ירוק, נקי, חד ואלגנטי ונאמן לאופי הזן. בטעם מתגלה חמיצות מרשימה ומינראליות מאוזנת עם בשלות מתונה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי כאשכוליות ולימון ליים, תפוח ירוק, פרחים לבנים ומינראליות אך בהמשך – בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים.

 יישון:

יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך חמש עד שבע שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8C

אלכוהול : 11.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב ויתקין קברנה פרנק 2017

זוהי המהדורה ה 16- של ויתקין קברנה פרנ ק- יין מרתק בעל גוף מלא, עשיר, מורכב ואלגנטי.

רשמי טעימה שלי: צבע, עמוק וכהה, עם שוליים בוהקים. באף, יין מורכב עם תווים של דובדבן כהה סגול, פלפל ירוק ואיקליפטוס ריחני. בחך, יש תפיסה קלה של תבלינים השזורים בפירות העשירים, דובדבנים כהים ובשלים הנוגעים בפלפל שחור, לצד טעמים עזים של פירות יער אדומים בשלים, עם תווים מקורמלים של תאנה, דובדבן ושזיף, השזורים באלגנטיות יחד בחבית  וטאנינים קטיפתיים משיים, נושאים את הגימור. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני:
90% קברנה פרנק ו 10% פטיט ורדו.

הכרם:
היין נעשה כולו מכרם יחיד במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון בגליל העליון מרום של 700 מטר מעל פני הים. הגובה הרב והאדמה הסלעית והמנוקזת והטיפול הקפדני לאורך השנה הביאו ליבולים נמוך ואיכותי. הענבים נבצרו בבציר ידני לארגזים קטנים בשעות הבוקר המוקדמות והגיעו ליקב למ ערכת קבלת הבציר.

ביקב:
היין תסס ושהה במגע עם הקליפות במשך שלושה שבועות ולאחר מכן עבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות כ 40% מהן חדשות, למשך 16 וחצי חודשים שבסופם נבנה הבלנד והיין מולא בבקבוקים ללא כל תהליכי ייצוב ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה מטעם היקב:
בציר 2017 מתגלה כבציר מצוין, מתאפיין ביינות מרשימים ואלגנטיים המוכנים לשתייה יחסית מוקדם. בזכות ההיכרות שלנו עם הכרמים והניסיון שנצבר ביקב ויתקין, קברנה פרנק מפגין בעקביות מבנה מהודק ואלגנטי לצד עוצמה עומק ומורכבות. הוא בעל מאפיינים של פרי אדום ושחור, עשבי תיבול, גרפית וטבק בעל עומק ואורך מרשים. מנסיוננו, ויתקין קברנה פרנק הוא בעל פוטנציאל נפלא ליישון, לכן אנו ממליצים "לשכוח" מספר בקבוקים עמוק במקרר היין לפחות ל 8-12 שנים לאחר הבציר.

התאמה לאוכל :
כמו קודמיו ייטיב ללוות מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט על מחבת ברזל, רוסטביף ומנות פסטה על בסיס שמן זית וכן גבינות קשות עזות טעם. על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. כאמור, בתנאי אכסון נאותים,

טמפרטורת הגשה מומלצת: °16-°18C

אלכוהול: 13.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב ויתקין

דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין
waze: “יקב ויתקין”
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179

WhatsApp: 054-4866350
דוא”ל: [email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top