חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

'יקב ברקן' היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, משיק לרגל ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א בציר חדש לסדרת האיכות Assemblage: איתן וריחן Assemblage, בציר 2017 עלמון Assemblage, בציר 2019

יקב ברקן, היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות משיק בציר חדש לסדרת היינות Assemblage: איתן וריחן, בציר 2017 ועלמון בציר 2019.
סדרת Assemblage מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור.
סדרה זו באה לייצג את אזורי הגידול העיקריים של יקבי ברקן בצורה הטובה ביותר. באמצעות יינות אלו, אנו מציגים מבט אחר על נושא האזוריות, נושא שמעסיק כל מדינה יצרנית יין, בעולם הישן כמו בעולם החדש.

יקב ברקן Assemblage בציר חדש 2017

שנת הבציר 2017 הייתה שנה מצוינת לענף היין בישראל.
לאחר חורף קר במיוחד בו הגפנים ספגו מנות קור רבות, הגיע אביב מתון, יבש ונעים שהביא להתעוררות אחידה וטובה בגפנים. לאחר מכן, חודש יולי חם מהממוצע הביא לבציר מוקדם בזנים הלבנים, שהביא ליינות לבנים רעננים וארומטיים. חודש אוגוסט המשיך עם טמפרטורות קרובות לממוצע, ובעקבות זאת – הבשלה פנולית אחידה ולינארית של הזנים האדומים, שהביאה עמה איכות גבוהה מאוד.

יקב ברקן ריחן Assemblage, בציר 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול ארגמני כהה, עם שוליים בוהקים, באף, פרי יער שחור וכחול ונגיעות פלפל ותבלין. בחך, טאנינים מודגשים נראים בתחילה מעט חזקים מדי, אך בהירות הפירות עוברת דרכם ומציגה טעמים של דובדבן, פטל שחור, סגול, וניל ונגיעות פלפל שחור. תחושת הבהירות נמשכת בגימור המרענן. תמורה נאה למחיר.

יין זה נקרא על שם "הר ריחן", ומקורו במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת עלמה, מרלו מכרם עין זיתים בקרבת מושב דלתון, ושיראז, מחלקה בקרבת מושב עלמה. חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי. מתוך שלל מאפיינים אלו נוצרו יינות שכמו נולדו להשתלב ולהתמזג אלו עם אלו, כאשר כל יין תורם מתכונותיו לממסך ליצירת יין שלם.

רשמי טעימה מטעם היקב:
צבע מרשים, אדום בוהק, כמעט סגלגל. ריחות פרי אדום ושחור עסיסיים, מלווים בשלל תבלינים וארומות המגיעות מהתיישנות בחביות עץ אלון כגון קינמון, ציפורן ומעט קוקוס קלוי מציפות את חלל הכוס. היין נעים לשתייה, בעל מבנה בינוני-מלא וטאנינים אלגנטיים ורכים העוטפים את החך. טעמי פרי אדום עסיסי ורמיזות פטל שחור הנתמכים בחומציות טובה משווים ליין הרגשה מרעננת ואופי פירותי מובהק. הסיומת ארוכה ונעימה, עם חשק לעוד לגימה.

נתונים טכניים:

בציר: 2017

הרכב זנים: קברנה סוביניון (45%), מרלו (35%), שיראז (20%).

כרמים: אזור המושבים עלמה ודלתון.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 13 ל- 15 ימים עבור היינות השונים.

טמפרטורת תסיסה 24ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות, 35% חדשות, מאלון צרפתי.

אלכוהול: 13.5%

משקל סגולי: 994.1

חומצה כללית: 5.4

pH : 3.55

יקב ברקן איתן Assemblage, בציר 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם כהה עם שוליים בוהקים. באף, דובדבנים שחורים, שזיפים, דומדמניות שחורות, ואלון קלוי. בחך, איזון נהדר של פרי בהיר, מורכבות מלוחה ואלון משולב עם פירות כהים בשלים, שכבות של תווים מלוחים. סיומת טובה. תמורה נאה לכסף.

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. גם היין מבציר 2017, למעשה נבצר כמעט כולו בכרם קריית ענבים, פרט למרכיב הפטי ורדו, אשר נבצר מכרם הנמצא בבית נקופה. כרם קריית ענבים פרוש על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית, חלקן צרות וחלקן רחבות יותר, במעין אמפיתיאטרון טבעי ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'.

היין מורכב מ: מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו. החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. לאחר שלב ההתיישנות ביצענו את עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד.

רשמי טעימה מטעם היקב:
זהו יין רענן ופירותי. באף מציג ארומות פרי אדום רענן מלוות בנגיעות עשבוניות של אורגנו וטימין. אופי הפרי המובהק עטוף במעין עריסה תומכת של עץ אלון איכותי והארומות המלוות אותו – תבלינים מתקתקים, קפה קלוי, ונגיעות וניל כאילו מציגות את הפרי באור אחר, שלם יותר. טאנינים מורגשים, אך מעודנים, מלווים בחמיצות טובה ממשיכים לסיומת פירותית עם נגיעות שוקולד מריר וקצת קפה. כיף לשתות.

נתונים טכניים:

בציר: 2017

הרכב זנים: קברנה סוביניון (55%), מרלו (20%), שיראז (15%), פטי ורדו (10%)

כרמים: כרם קריית ענבים, כרם בית נקופה.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 15 ל- 20 ימים עבור היינות השונים.

טמפרטורת תסיסה 24ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות, 40% חדשות, מאלון צרפתי

אלכוהול: 13%

משקל סגולי: 994.6

חומצה כללית: 5.1

pH : 3.58

יקב ברקן עלמון Assemblage, בציר 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, כעין הקש זהבהב צלול עם שוליים בוהקים. באף, פריחת הדרים לבנה, לצד תמציות דומדמניות בשלות, אלון, ובצק טרי, תווי אננס, תווי תפוח ירוק בהיר, ותמציות צמחים. בחך, ניתן להבחין בתווי שזיף צהוב, לימון ואשכולית, תפוח ירוק ואפרסק לבן. מירקם נעים המציג חומציות פריכה ומאוזנת שלוקחת לגימור טרי ומרענן. תמורה נאה למחיר.

עלמון, נגזר משם האיזור ממנו מגיעים הענבים המרכיבים את הממסך הסופי – רמת עלמה. איזור זה ידוע באיכות הענבים הגדלים בו, וכאן ביקב ברקן יכולים אנו לבודד מספר זנים אשר הגיעו מאותו איזור ולתת להם לדבר בעד עצמם ולייצג את איזור גידולם.
אנו מאמינים שכשם שהבלנדים האדומים, החלו לגבש אמירה על מקום גידולם, כך גם יין זה בראי השנים יספר לנו פן נוסף של איזור גידולו.

הממסך מורכב משרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן כאשר ענבי השרדונה והויונייה נבצרו בבשלות אופטימאלית, כל זן בזמנו, והותססו בחביות עץ אלון צרפתי, רובן משומשות, וחלקן חדשות. כל החביות התיישנו Sur Lie, עם משקעי השמרים, ועברו בטונאז' קבוע, להענקת מורכבות ומבנה עמוק בתהליך שנמשך כ- 6 חודשים. ענבי הסוביניון בלאן נבצרו גם הם בנפרד והותססו במיכל נירוסטה, בטמפרטורה נמוכה לשמירה על רעננות הפרי והיין נשמר במיכל עד ליצירת הממסך.

רשמי טעימה מטעם היקב:
צבעו קש בהיר, באף ארומות הדרים – לימון ואשכולית, אגסים, נגיעות משמשים ורמזים ללחם שזה עתה יצא מאפייה, אפילו בריוש. ארומת עץ אלון מעודן משולבת, אך לא משתלטת על הפרי העצמתי. בפה היין ממשיך את האופי ההדרי, עם טעמי לימונים, אשכוליות, קליפת תפוז, ושזיף ירוק. הסיומת ארוכה ומרעננת וכל לגימה מבשרת את בואה של הבאה.

נתונים טכניים:

בציר: 2019

הרכב זנים: 50% שרדונה, 30% סוביניון בלאן, 20% ויוניה

כרמים: הר ריחן (שרדונה וויוניה), כרם-בן-זמרה (סובניון בלאן)

זמן וטמפ' תסיסה: השרדונה והויוניה הותססו בחביות עץ אלון והושארו בחביות ליישון עם השמרים למשך 6 חודשים. הסוביניון בלאן הותסס במיכל נירוסטה בטמפרטורת תסיסה ºC16 ונשמר במיכל סגור עד להכנת הממסך.

יישון: 6 חודשים בחביות, כ- 20% חדשות.

אלכוהול: 12.2%

משקל סגולי: 993

חומצה כללית: 5.45

pH : 3.4

מחיר מומלץ לצרכן לכל היינות: 60 ₪.

כשרות: כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

יקב ברקן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top