חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל נרגשים לבשר על השקת בציר חדש של יין הדגל Castel Grand Vin 2018

יקב קסטל השוכן במושב יד-השמונה הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת בן זקן. סיפור הקמתו החל בשנת 1988, עם חלקת הכרם הראשונה ברמת רזיאל. כך, הפכה המשפחה לחלוצת אזור הרי יהודה, ליד ירושלים, המחדשת את המסורת העתיקה. כיום, היקב מייצר כ-350 אלף בקבוקי יין מדי שנה ומייצא 35% מהיינות ל-22 מדינות ברחבי העולם, והיינות זוכים במשך שנים רבות לביקורות מצוינות בארץ ובעולם (רוברט פרקר, Hugh Johnson, מבקר היין האנגלי, העניק ארבעה כוכבים ליקב, ואף בחר ב-Grand Vin לאחד מ-200 היינות האהובים עליו, מגזין היין הבריטי 'Decanter' בחר את היקב כאחד ממאה היקבים הטובים בעולם ועוד). יתרה מכך, לפני כחמש שנים זכה בן זקן בתואר האבירות הצרפתי על פועלו בתחום היין בישראל וברחבי העולם.

כרמי היקב נטועים באדמת טרה רוסה, טיט ואבן גיר מנוקזת היטב ושוכנים במיקרו-אקלים ייחודי לאזור. הגפנים גדלות בצפיפות רבה ומניבות יבולים קטנים ואיכותיים הנבצרים ידנית ואילו היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות מובחרות לתקופה של עד שנתיים. 

יקב קסטל נרגשים לבשר על השקת בציר חדש של יין הדגל Castel Grand Vin 2018

וכך מתאר היקב את היין: "2018 הייתה שנת בציר נהדרת שהתאפיינה בהבשלות ארוכות ומאוזנות של הענבים בזכות מזג אוויר מתון ונעים באזורנו. אלה באים לידי ביטוי ביין בטעמים עמוקים ומרוכזים. שילוב הרמוני של פירות אדומים ושחורים בשלים, תבלינים, רעננות וטאנינים רכים. יין קלאסי, עשיר וקטיפתי. ה- Castel Grand Vin 2018, הינו בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו, הנבצרים מהחלקות המובחרות ביותר בכרם.  ה-Castel Grand Vin הינו יין אלגנטי וקלאסי בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב המלווה בטעמי פירות יער שחורים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים) זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקייה".

ביום שישי, בשבוע שעבר, היה לי הכבוד להיות אורחו של שמוליק סמברנו הבעלים של חנויות היין הבירות והאלכוהול "משקאות הטורקי". שמוליק רמז לי "שיהיו לטעימה בירות, יינות", וביניהם ולדעתי באותם רגעים גם הנחשב שבהם ה- Castel Grand Vin 2018. וכשמזמינים אותי אני בא ואני חייב לשבח ולציין לחיוב את המבחר המגוון ועשיר של החנות, את השירות, ואת טעימת הבירות והיינות כמובטח. אז פניתי היישר לעמדת ההטעמה של יקב קסטל. שבתי והתלהבתי כמובן מהיין הלבן הנהדר השרדונה C מבציר 2019, ומכאן עם המון ציפייה וסקרנות אל היין המושק בימים אלה ה- Castel Grand Vin 2018 שהוצע ואני יודע שגם ממשיך להימכר כאן במחיר של 219 ₪, לחברי מועדון, במקום המחיר הרישמי העומד על 239 ₪. אז מה עושים? טועמים ולא מעט…וקונים.

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום עז. אף, אינטנסיבי של ארומות של דובדבן שחור, סגול וציפורן, אלה מהווים את הבמה לטעמים של אוכמניות, קאסיס, שוקולד לבן ולבנדר, הממוסגרים על ידי אלון קלוי עשיר. בחיך, גוף מלא, עם דובדבנים ותווי דומדמניות שחורות, שמובלטים בטעמי אלון ווניל מתובלים. טאנינים קטיפתיים, סיומת ארוכה ומהנה מאוד. יש לו עידון, יש לו טעם, הוא מכוון דק וזה מרגיש בגימור. נגיעות אלון ופירות בתנאים מעולים, טאנין שנוצר בצורה מושלמת, והחומציות, המאוזנת בהרמוניה, מוסיפה קו רעננות ליין, מבלי להזיז עלי כותרת. זה לא יין מתוק, אבל תחושו בשלות. זה לא יין מר, אבל תחושו שכבות של עשבי תיבול, זה לא יין "גדול" אבל יש בו מהכול כדי לעשותו לכזה. הוא מתפשט על פני החיך בצורה מרשימה, והוא שווה כל שקל. תישתו עכשיו אחרי חידרור, או תשכיבו לישון לכמה שנים. עובדתית ומניסיון, הזמן, רק יעשה לו טוב.

סוג היין: אדום יבש

Castel Grand Vin הינו היין האדום הראשון מבית יקב קסטל ונחשב ובצדק ליין הדגל של היקב

הרכב זני: בלנד / קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו.

תהליך גידול: היינות עוברים השריה ותסיסה ארוכה של עד 40 יום, תלוי בזן. כל חלקה שסווגה כגרנד וין מיושנת בנפרד, למעלה מ 50% בעץ חדש, עד לבלנד שייעשה לאחר 10 חודשים ממועד הבציר לערך. אחרי הבלנד היין התיישן עוד כשנה בחביות.

יישון והשתבחות: היין גדל במשך כ – 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, רובן חדשות, ועוד כ 4 – חודשים במיכלי בטון לפני ביקבוקו.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20° C מעלות.

אלכוהול: 14.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 239 ₪.

כשרות היקב‏: ‏רבנות מטה יהודה, בד"ץ בית יוסף, O.K

פוטנציאל התיישנות: ה- Castel Grand Vin מגיע לשיאו כ – 8 שנים לאחר שנת הבציר.

המלצת הגשה: מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה.

יקב קסטל הוא Vegan-Friendly

יקב קסטל

Domaine du Castel
רמת רזיאל
הרי יהודה 90974
ישראל
טל': 02-5342249
E-mail: [email protected]

התמונות בכתבה (למעט תמונת הכותרת) של דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top