חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בנימינה ממליץ על רד רוזה גרנאש 2019 חצי יבש, גוורצטרמינר רזרב 2018 חצי יבש, ושרדונה שוהם 2018 מסדרת אבני החושן לכבוד חג השבועות

בחך,יקב בנימינההוקם בשנת 1952 ומקיים מאז מסורת ארוכת שנים של איכות, חדשנות ומגוון.
ביקב מיושמות טכנולוגיות עשיית יין מתקדמות לצד תהליכי ייצור מסורתיים – קלאסיים והשקעות רבות בכרמים ובזני הענבים, המוצגים בקשת רחבה של יינות איכות המתאימים לכל אירוע ולכל חך. יקב בנימינה עבר כברת דרך ארוכה והיום, יותר משישים שנה אחרי, קולט היקב ענבים שנבצרו בכרמים הפרושים לאורכה ולרוחבה של ישראל: מרמת הגולן, דרך הכרמים המשובחים בגליל העליון (כרם בן זמרה, עלמה ועמק קדש) והגליל תחתון (אזור כפר תבור), דרך אזור הרי ירושלים וכרמי יוסף ועד לכרמים הדרומיים. לכבוד חג השבועות, ממליץ יקב בנימינה על רד רוזה גרנאש חצי יבש, גוורצטרמינר רזרב חצי יבש, ושרדונה שוהם 2018 מסדרת אבני החושן.

יקב בנימינה רד רוזה גרנאש 2019

רשמי טעימה שלי: אף, טרי שופע ניחוחות פרחוניים פריכים של עלי כותרת של ורד, מלון תות ופריחת תפוז. בחך, טעמים מתקתקים נעימים על הצד החנפני, של מנדרינה, תות ורימון. יין לאוהבי הז'אנר. נשים לבטח יתאהבו.

סוג היין: יין רוזה חצי יבש

תהליך ייצור היין: ענבי הגרנאש נבצרו עבור ייצור יין רוזה זה בבציר מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מספר שעות עד למיצוי הצבע הרצוי והועברו מיד לסחיטה על מנת להפריד את הקליפות מן התירוש הורוד שהתקבל. המשך התהליך היה זהה לתהליך ייצור של יין לבן הכולל תסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשימור ארומות הפרי והמשיך לתהליכי ייצוב, הצללה וסינון שבסיום קיבל היין תוספת של תירוש טבעי שנשמר עוד בשלבים המוקדמים לפני התסיסה וכך נוצר הבלנד הסופי שהועבר לתהליך הבקבוק.

רשמי טעימה מטעם היקב: רד בנימינה גרנאש הוא רוזה חצי יבש קליל ופירותי המתאים לערבי קיץ החמימים. היין מתאפיין בגוון ורוד סמוק ובניחוחות של תותים ופריחת הדרים וטעמו מתקתק, פירותי ועדין.

המלצת הגשה: מומלץ להגיש את היין צונן בטמפרטורה של כ-10 מעלות .כאפריטיף או לצד מנות ראשונות קלות ומרעננות כמו סלט עלים ירוקים עם גבינת עיזים ותותים טריים, סביצ'ה דג ים או סושי. יין זה נועד לשתייה בצעירותו בעודו רענן ופירותי ואינו נועד ליישון ארוך טווח.

כשרות: רבנות, חתם סופר בני ברק

מחיר מומלץ לצרכן: 33 ₪.

יקב בנימינה רזרב גוורצטרמינר 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב וזהוב יפהפה. באף, ניחוחות עדינים של ורדים ופירות אקזוטיים, עם רמזים המזכירים את התבלינים המזרחיים. חך נוכח מאוד ומורכב. חמיצות מאוזנת היטב. סיומת טובה.

סוג היין: יין לבן חצי יבש

תהליך ייצור היין: ענבי הגוורצטרמינר נבצרו בבציר לילי בהבשלה אופטימלית לאחר שצברו חומרי ארומה עשירים והרעננות הזנית נשמרה. עם הגיעם ליקב הועברו מיד להפרדה מהשזרות ולמעיכה קלה. לאחר מכן הועבר התירוש לשיקוע במכלי נירוסטה למשך הלילה. לאחר השיקוע הועבר התירוש להתססה, לקראת סוף התסיסה מורדת הטמפרטורה לכ-0 מעלות, על מנת לעצור את התסיסה ולשמר רמה מסוימת של מתיקות טבעית, המאוזנת על ידי חמיצות רעננה שמקורה בענבים.

רשמי טעימה מטעם היקב: היין מתאפיין בארומה פרחונית טיפוסית של מי ורדים, אשכולית אדומה טרייה וניחוח טרופי דוגמת ליצ’י האופייניים לזן זה. היין בעל מתיקות קלה המאוזנת היטב עם חמיצות מרעננת, ולכן הוא יין מצוין ללווי מאכלים בעלי טעמים עזים וקלים דוגמת מאכלים אסייתיים. היין מפגין סיומת ארוכה ועשירה בטעמים ברורים ונקיים.

המלצת הגשה: מומלץ להגיש את היין קר בטמפרטורה של כ-10 מעלות לצד מנות פתיחה עדינות, סלטים טריים וכן מנות פיקנטיות ואסיאתיות.

כשרות: רבנות, חתם סופר בני ברק

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪.

יקב בנימינה שוהם 2018  מסדרת אבני החושן

רשמי טעימה שלי: האף, נפתח בניחוחות של משמש, אגס וקליפות הדרים. טעמים של תפוח פריך, אגס ולימון מובילים עם חומציות מאוזנת ורעננות המסיימים את החך. זהו יין על הצד של הסגנון המרוסן והעדין יותר של שרדונה, למרות שהוא אקספרסיבי בטעמו.

סוג היין: יין לבן יבש

 אבני החושן  – הינן אבנים יקרות אשר היו משובצות על אפודו של הכהן הגדול. כפי שנבחרו אבנים אלו בקפידה, בחרו אנשי היקב בענבי יין איכותיים ממיטב כרמי היקב אשר שובצו לידי יצירה המשקפת את שאיפתם ליצור יינות טובים ומרגשים.

סדרת אבני החושן ובראשה ה"יהלום" מבית יקבי בנימינה, מייצגת עבור אנשי היקב את פרי יצירתם של הייננים, אשר מנצחים על מרכיבי היצירה והאמונים על המשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות.

הרכב הזנים: שרדונה  100%

אזור גידול: שרדונה- כרם מירב.

תהליך הייצור: השרדונה נבצר בבציר לילי והגיע ליקב עם אור ראשון, זאת על מנת לשמר את הטריות ואת מאפייני הפרי העדינים ביותר. לאחר הסחיטה הועבר היין לתסיסה ספונטנית (ללא הוספת שמרים) בחביות מעץ אלון צרפתי.

בסיום התסיסה האלכוהולית והמלולקטית ישב היין על משקעיו בחביות במשך 6 חודשים עד ליצירת הבלנד הסופי בין החביות השונות.

רשמי טעימה מטעם היקבשוהם 2018 הינו יין בעל גוף מלא ועושר טעמים. ניתן לזהות ניחוחות של ווניל, כרמל ובריוש, עם טעמים חמאתיים, לצד אף פירותי טרופי עם רמזים של אננס וחמיצות הדרית נעימה.

 מתאים במיוחד:

היין ילווה נהדר מאכלי ים החל במנות פתיחה כדגי ברבוניות על מצע אורז מבושם וסשימי אנטיאס בזרעי עגבניות ורימונים אך גם למנות מורכבות כגון לברק בתנור בשום ועשבי תיבול, סול מרינייר ופילה לוקוס על מצע של אספרגוס ושעועית ירוקה.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: רבנות, חתם סופר בני ברק

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב בנימינה

רחוב היקב, ת.ד. 34 בנימינה 3055001

04-6107500  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top